Eli vcds:llä kattelin suuttimien korjausarvoja tyhjäkäynnillä niin cyl 1 näyttää 2.99 mg/str, cyl 2 -3.01mg/str, cyl 3 -3.01mg/str ja cyl 4 2.99mg/str. Kait noiden nollan tienoilla pitäs olla..
Onko kellään vastaavaa tilannetta ollu? Auto toimii täysin normaalisti, tyhjäkäynti tasaista, ei ravistele, käyntiin lähtee hyvin ja kulutuskin ihan normaalia. Voikohan esim. suuttimien johtosarjassa olla jotain vikaa?
1.9TDI AVF suuttimien korjausarvot tapissa!
Valvoja: ffp jäsenet
Muutama viikko sitten alko olemaan jo vähän ongelmaa auton kans. Sytytti abs ja esp merkkivalot mittaristoon ajon aikana, jonka jälkeen alko ravistaan. Teki saman homman pari kertaa uudelleen noin viikon välein. Muutenkin autossa oli alkanut tuntumaan pientä nykimistä 1900-2000rpm:ssä ja käyntiinkään ei kylmänä lähteny täysin tasaisesti. VCDS:llä vikakoodit ja ilmoitti suuttimeen liittyvää häiriötä.
No tuli sitten tutkittua suuttimet ja löyty peräti kaksi väärän kokoista suutinta (AR loppuisia, vaikka ois pitäny olla AL). Viimeksi liikkeessä vaihdettu suutin ei ollut kumpikaan noista AR -loppuisista. Nuo kaksi väärää suutinta oli ilmeisesti myös merkkiliikkeessä vaihdettu aiemmin, oli vaan aika nihkeää tiedonsaanti auton korjaushistoriasta VW Centterissä, ei kuulemma sais kertoa asiakkaille noista.. Muutenkin ihmetyttää kun ei merkkiliikkeessä osata laittaa oikeita suuttimia autoon.
No jokatapauksessa tilalle vaihdettiin oikeat suuttimet ja suuttimien johtosarja. Nyt auto tuntuu toimivan paremmin kuin koskaan aiemmin, ei nyi, vääntää paremmin, käyntiin lähtee tasaisesti ja kulutuskin tuntu tippuvan reilu puoli litraa. Niin ja korjausarvot on nyt -1 ja 1:n välillä.
No tuli sitten tutkittua suuttimet ja löyty peräti kaksi väärän kokoista suutinta (AR loppuisia, vaikka ois pitäny olla AL). Viimeksi liikkeessä vaihdettu suutin ei ollut kumpikaan noista AR -loppuisista. Nuo kaksi väärää suutinta oli ilmeisesti myös merkkiliikkeessä vaihdettu aiemmin, oli vaan aika nihkeää tiedonsaanti auton korjaushistoriasta VW Centterissä, ei kuulemma sais kertoa asiakkaille noista.. Muutenkin ihmetyttää kun ei merkkiliikkeessä osata laittaa oikeita suuttimia autoon.
No jokatapauksessa tilalle vaihdettiin oikeat suuttimet ja suuttimien johtosarja. Nyt auto tuntuu toimivan paremmin kuin koskaan aiemmin, ei nyi, vääntää paremmin, käyntiin lähtee tasaisesti ja kulutuskin tuntu tippuvan reilu puoli litraa. Niin ja korjausarvot on nyt -1 ja 1:n välillä.
Viimeksi muokannut Gideon, 15.11.2013 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuossa käynyt perinteinen, ettei ole varmistettu mikä suutin kuuluu olla, kun 02 vaihtui suuttimet pienempiiin... olisi etkasta pitänyt varmistaa oikea suutinmalli oikealle moottorinohjainlaitteelle. Toinen on pde-p1.1 ja toinen pde-p1.3 ja niissä on erilainen solenoidi ja sen myötä ecu ei ymmärrä väärän suuttimen syöttöhetkeä oikein.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa