Sopiiko Ventoon 16" alut?
Valvoja: ffp jäsenet
Sopiiko Ventoon 16" alut?
Oon järkeillyt tässä sitä että mahtuuko Venton alle pyörimään 16"alut renkailla 195/50/16? Lisäksi oon suunnitellut että olisin madaltanut autoa jonkin verran säädettävällä alustasarjalla joten miten sitten mahtuu noi renkaat pyörimään?? Onko kellään kokemuksia?
Vai pitääkö tyytyä ostamaan ainoastaan 15" aluvanne sarjan?
Vai pitääkö tyytyä ostamaan ainoastaan 15" aluvanne sarjan?
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 4bb3c1.jpg
16x7.5" et 35 kumeina 195/45r16 eikä tuo ota kyllä mihinkään kiinni edes rattilinkussa.
16x7.5" et 35 kumeina 195/45r16 eikä tuo ota kyllä mihinkään kiinni edes rattilinkussa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei noi 17" vielä kovin yli suurilta näytä.
http://m256.photobucket.com/albumview/a ... 1.jpg.html
http://m256.photobucket.com/albumview/a ... 1.jpg.html
En mä mitään huuda, tiedoksi vaan H.Jormalaiselle. =) Katsoin vaan netistä 16" vanteita ventoon ja huomasin että siellä oli mukavan näköiset vanteet ja yritin tehdä niistä kauppaa mut antaas nyt kuitenkin kattoa et ostanko vaiko en ? Vanteisiin pitää ostaa vielä keskiösovitteet että keskittyy hyvin. Vanteiden et oli muistaakseni 35. Pitäisi vissiin mennä??
Minkäs kokoinen keskireiän pitää olla minimissään että menee ventoon? Sovitteilla tietysti saadaan isommalla halkaisijalla olevat vanteet keskitettyä.
Minkäs kokoinen keskireiän pitää olla minimissään että menee ventoon? Sovitteilla tietysti saadaan isommalla halkaisijalla olevat vanteet keskitettyä.
205/40/17 7,5" leveä vanne 35 et niin hieman liian ulos tulee ventossa, takana raapii kaaren reunaan jos ei kaarta taita tai leikkaa pois.
7" et 35 menee ja 7" et38 olis ihanne sopimaan.
Tästä on montaa mielipidettä mutta aika hirveä on tuollainen vento ajaa madallettuna ja 17" tai suuremmilla kumeilla, ja tehoja vie myös suuret kumit.
Ja kun etutolppia alat vaihtamaan niin pyöränsuuntaukseen pitää aina viedä kun etutolpan alapäästä irroittaa.
7" et 35 menee ja 7" et38 olis ihanne sopimaan.
Tästä on montaa mielipidettä mutta aika hirveä on tuollainen vento ajaa madallettuna ja 17" tai suuremmilla kumeilla, ja tehoja vie myös suuret kumit.
Ja kun etutolppia alat vaihtamaan niin pyöränsuuntaukseen pitää aina viedä kun etutolpan alapäästä irroittaa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Tuolla http://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php#laskuri on kätevä laskuri josta näkee paljonko renkaan koko muuttuu tuumakoon, leveyden ja profiilin vaihtuessa.
Pyörien asentokulmista on esitettävä selvitys muutoskatsastuksessa, mikäli
auton tai madallusosien valmistaja taikka tutkimuslaitoksen todistus sitä
edellyttää. Muulloin todistus pyöränkulmista edellytetään vain, mikäli
siihen on erityistä syytä. Pyöränkulmien ei muutetun auton kyseessä ollessa
tarvitse olla val-mistajan ohjearvojen mukaisia, ellei auton tai
madallusosien valmistaja taikka tutkimuslaitoksen todistus sitä edellytä,
vaan todistuksesta voidaan varmistaa kulmien symmetrisyys auton eri
puolilla. Varsinkin uudehkojen autojen kyseessä ollen valmistajat usein
ilmoittavat eri arvoja jousista riippuen. Katsastajan harkinnassa on, ovatko
muutetun auton pyöränkulmat sellaiset, että niillä on oleellisen haitallinen
vaikutus auton hallittavuuteen. Asiakasta tulee kuitenkin informoida
pyöränkulmien tarkastuksen tarpeellisuudesta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa