passat v6 2.8 lämmöt
Valvoja: ffp jäsenet
passat v6 2.8 lämmöt
uusi auto alla ja samalla sit uutena naamana täälläkin.
autona siis passat v6 2.8 ja askaruttaa nuo lämmöt...
kylmänä ku lähtee ajoon lämmöt nousee normaalisti 90'c mut putoaa sen jälkee ajosta riippumatta 2-3 pykälää näillä keleillä. termariha on 87'c mut tuntuis hölmöltä et vika ois noilla oireilla siinä. myös samalla kiinnostaa et missä tuo lämpötila anturi on?
autona siis passat v6 2.8 ja askaruttaa nuo lämmöt...
kylmänä ku lähtee ajoon lämmöt nousee normaalisti 90'c mut putoaa sen jälkee ajosta riippumatta 2-3 pykälää näillä keleillä. termariha on 87'c mut tuntuis hölmöltä et vika ois noilla oireilla siinä. myös samalla kiinnostaa et missä tuo lämpötila anturi on?
Anturivikahan tuo on - omassa nousi "normaaliin" tosi nopeasti ja sitten alkoi laskemaan / heittelemään edestakas siinä 60-90 välissä. Todellisuudessa lämmöt jotain 40-45 astetta kun mittari näytti jo normaalia.
Vaihdatin liikkeessä, mutta muistaakseni anturi on siinä moottorin takana, ylhäällä. Olisikohan ollut oikeanpuoleisen kannen takapäästä lähtevän vesijohdon lähistöllä.
Kannattaa hakea merkkihuollon tiskiltä, sen verran halpa ja sen verran monella huonoja kokemuksia ei-OEM osista.
Vaihdatin liikkeessä, mutta muistaakseni anturi on siinä moottorin takana, ylhäällä. Olisikohan ollut oikeanpuoleisen kannen takapäästä lähtevän vesijohdon lähistöllä.
Kannattaa hakea merkkihuollon tiskiltä, sen verran halpa ja sen verran monella huonoja kokemuksia ei-OEM osista.
Noissa ~parinkympin pikkuosissa en välttämättä menisi sinne Motonettiin hakemaan sitä pari euroa halvempaa anturia joista on about joka VAG-foorumilla saanut lukea kommenttia niiden kestosta ja yllensä siitä mitä ne näyttää uutena.
Tietty eBaystä voi saada toimivan osan - saksasta taasen tuleen yleensä jo pelkkiä kuluja tuo 15-20 euroa.
Mutta kukin tavallaan...
Tietty eBaystä voi saada toimivan osan - saksasta taasen tuleen yleensä jo pelkkiä kuluja tuo 15-20 euroa.
Mutta kukin tavallaan...
Osakoodi 059919501A . Merkkarilla n.50€:a ja ebayssa 3,50 puntaa. Alkuperäisosa, todellakin jokainen tekee, mitä lystää.
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Itse en usko tuohon VAG:n laadunvalvontaan. NGK:n tulpat voidaan ostaa vw /audin merkillä merkkarilta tai pelkistään ngk:n merkillä, vaikkapa fixukselta. Tuossa anturissahan ei näy ensi asennusosana mitään valmistajaa taikka edes vw-logoa, joten osatoimittaja voi olla kuka tahansa. Samalla vuodella voi olla useampaakin valmistajaa ja osatoimittajaa tehtalle. Esim. mittaristot magneti marelli tai vdo. Mitään takeitahan ei ole, että nykyisetkään merkkarilta myydyt osat tulevat enää samalta toimittajalta, kuin ensi asennusosa. Joten aika epämääräistä väittää merkkarin osaa paremmaksi. Tuo anturi on ihan normaalia mallia, jota samaa myydään tarvikkeena useaan malliin, joten aika arkinen osa kyseessä. Toki tuo ebayn osa voi olla, vaikka kiinan kopio. Sitähän minä en voi tietää.Heitin nyt vaan hinta esimerkin ja ehkäpä olisi pitänyt jättää tuo sana alkuperäinen pois.
Itse en usko tuohon VAG:n laadunvalvontaan. NGK:n tulpat voidaan ostaa vw /audin merkillä merkkarilta tai pelkistään ngk:n merkillä, vaikkapa fixukselta
Hauska yhteensattuma; viimeksi kun hain 6kpl orggistulppaa (NGK) merkkitiskiltä niin ne olivat halvemmat kuin Motonetistä haettuna. :D
Itse olen tilaillut tavaroita (varaosat ml.) eBaystä ja suoraan kiinasta ~15 vuotta ja ainoa mistä voi olla lähes 100% varma on se, ettei osa ole alkuperäinen tai OEM-valmistajalta ellei erikseen mainita.
Sen maininnan jälkeenkin (varsinkin kiinasta tilatessa) voi olla 50% varma että vehje ei ole orggis tai on piraattikopio.
P.S. Tuosta linkittämääsi versiota ei tavitse pitkään katsella kun huomaa eron alkuperäiseen / OEM-osaan (muovi/metalliosien laatu & väri & rakenne). OEM-osasta kuva vaikka täältä:
http://www.mjmautohaus.com/catalog/prod ... ts_id=1207
itse ottanut sen periaatteen, että ihan kaikki anturit,termostaatit ja muut moottorin toimintaan olennaisesti vaikuttavat osat haetaan marmorilta maksoi mitä tahansa.. sen verran monta kertaa oon nimittäin tapellut tarvikeromun kanssa, että ei maksa vaivaa. Tulppia en kyllä ole hakenut tiskiltä, mutta seuraavan kerran vois melkeen kysästä ja katsoa mistä saa halvemmalla.
Jos olet jonkin aikaa tuon kutos-Passattisi omistanut niin pitäisi olla tiedossa jo muutama osa jota ei kannata hakea muualta kuin marmoritiskiltä tai sitten jos tietää 100% varmuudella saavansa OEM-osan. Esim. termari ja vesipumppu tulee mieleen - termari varsinkin melko halpa osa mutta vaihto vaatii käytännössä keulan huoltoasentoon ja osittain (tai asentajan taidosta riippuen, täysin :P ) jakopään purkamisen.
Siinä kun sinne joskus vaihtaa toista halpaa tarvikeosaa tilalle saattaa säästö olla kyseenalainen, vähän niin kuin muittenkin *halpojen* osien kanssa.
Plus tietty V6:n ei edes kaikkia osia perus-tarviketiskiltä saa. (Äläkä edes mainitse Volvoa; takalasin pyyhinkin piti hakea Siniseltä kun ei mikään firma myy edes OEMina täälläpäin :D )...
Mutta kuten jo aikaa sitten sanoin: kukin tavallaan. Kymmenen vuotta yhteistä tietä tämän V6:n kanssa on jotain pientä opettanut (yleensä kantapään kautta ;) ).
Siinä kun sinne joskus vaihtaa toista halpaa tarvikeosaa tilalle saattaa säästö olla kyseenalainen, vähän niin kuin muittenkin *halpojen* osien kanssa.
Plus tietty V6:n ei edes kaikkia osia perus-tarviketiskiltä saa. (Äläkä edes mainitse Volvoa; takalasin pyyhinkin piti hakea Siniseltä kun ei mikään firma myy edes OEMina täälläpäin :D )...
Mutta kuten jo aikaa sitten sanoin: kukin tavallaan. Kymmenen vuotta yhteistä tietä tämän V6:n kanssa on jotain pientä opettanut (yleensä kantapään kautta ;) ).
Kiitos vinkeistä. Jakopää tuli termarin, vesipumpun ja G62:sen kera vaihdettua syksyllä. Auto ollut itsellä pian 3 vuotta ja n vuoden/19tkm:ä olen ajanut RE85:lla. Jotakin jo luulisin autostani tietävän, mutta uutta oppii tietenkin lisää. Noita aitoja OEM-osia voi tilata saksasta ihan itsekin. Itse kun en työskentele organisaation palveluksessa, niin alennuksetkin ovat pieniä. Joten ostan osat, mistä tuntuu järkevältä. En tosin kiinasta. Eiköhän tämä ollut tässä.
-
- -
Itse kun en työskentele organisaation palveluksessa, niin alennuksetkin ovat pieniä. Joten ostan osat, mistä tuntuu järkevältä. En tosin kiinasta. Eiköhän tämä ollut tässä.
Ei ihan vielä ;)
Itsekään en ole konserniin palveluksessa mutta on tullut huomattua monet kerrat, että se "pahana" pidetty marmori tekeekin parhaan tarjouksen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”