Passat 3b 1.8t vetää huonosti. n75, ahtovuoto? ratkaistu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Madduli
-
Viestit: 145
Liittynyt: 24.8.2012 17:06

Passat 3b 1.8t vetää huonosti. n75, ahtovuoto? ratkaistu

ViestiKirjoittaja Madduli » 7.2.2013 14:41

Eli potilas Passat 1.8 turbo, lastulla. Turbo tuntuu olevan pelissä 1500-2300rpm välillä ja 4500-7000rpm(tämän välin repii kunnolla). Tehoa 200hp ja 300nm. 2300-4500rpm välillä todella laiska ja sille välille haluaisin enemmän potkua. Saisko uudestaan ohjelmoimalla tolle välille lisää potkua? Tuntuu että nykynen ohjelmointi on tehty vain huipputehoja havitellen.

Miten muiden foorumilaisten passattien lastutetut koneet vetävät?
Viimeksi muokannut Madduli, 10.3.2013 16:30. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Puggas
-
Viestit: 58
Liittynyt: 18.1.2011 15:06

ViestiKirjoittaja Puggas » 9.2.2013 15:17

Mikäs lastu on asennettuna? Onko autoon asennettu ahtopaine- ja seosmittaria? Niistä näkisi heti miten ahtopaine menee kiihdytyksessä. Samoin seoksen ettei mene laihalle.

Madduli
-
Viestit: 145
Liittynyt: 24.8.2012 17:06

ViestiKirjoittaja Madduli » 9.2.2013 19:41

Lastusta ei tietoa. Ei ole mittareita. Ahtoja löytyy kunnolla ton 4500rpm yli. Tänään irrotin -navan akusta kun koitin saada penkinlämmittimiä skulaamaan niin tuntu että ois tullut enemmän tehoa tolle 2300-4500 välille.

Madduli
-
Viestit: 145
Liittynyt: 24.8.2012 17:06

ViestiKirjoittaja Madduli » 5.3.2013 0:27

Paljon maf arvojen kuuluisi olla? Itse katoin äsken niin oli 125 hujakoilla kolmosella kenkiessä. Vikakoodeja ei löytynyt. Turbon paineet pyöri 0,3 ja 0,5 välillä. Olisko seoksen sekaisin maffin takia?

Madduli
-
Viestit: 145
Liittynyt: 24.8.2012 17:06

ViestiKirjoittaja Madduli » 6.3.2013 14:20

Nyt on maf tilattu, tilasin sen pelkän sensorin sinne ebaysta. Uusi maksoi 40dollaria posteineen.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 6.3.2013 15:07

Hakuammuntaa ilman diagnosointia. Halvat maffit ovat _yleensä_ jo uutena rikki/speksien ulkopuolella, tai eivät kestä kovin pitkää aikaa.

Madduli
-
Viestit: 145
Liittynyt: 24.8.2012 17:06

ViestiKirjoittaja Madduli » 6.3.2013 17:00

Se on uusi ainakin tuoteselosteen mukaan ja 3 varaosanumeroa osui oikeaan niin kai se orkkis bosch on. Näkeehän sen sitten obd:llä että näyttääkö oikeita arvoja.

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 6.3.2013 20:38

Onko nyt painetesti tehty? Jos on vuotoja niin voisi selittää matalat ahdot. Tuo 0,3-0,5 on aikalailla vakioahto 1.8T moottorille. Turbon välykset on myös hyvä kokeilla kädellä. Eli imuletku irti ja koittaa onko välyksiä.

Koneen käytöshän on aika erikoinen, koska K03 ahtimella alkaa auto aikalailla hyytymään 5500rpm jälkeen ja suurin veto on aika keskialueilla. Vääntöpiikki taas tulee siinä 2500rpm kieppeillä, mitä tässä vanhoja dynolappuja lueskelen.

Madduli
-
Viestit: 145
Liittynyt: 24.8.2012 17:06

ViestiKirjoittaja Madduli » 7.3.2013 13:01

Ei ole painetestiä tehty, täytyy viikonloppuna katsella tarkemmin turboa.

Madduli
-
Viestit: 145
Liittynyt: 24.8.2012 17:06

ViestiKirjoittaja Madduli » 9.3.2013 21:55

Turbo on kunnossa, irrotin tänään akun ja laitoin takas kiinni niin se jälkeen kun kenkäsi niin lähti auto tosi hyvin 2000-3000rpm välin(hieman pätkien kuitenkin), mutta vain kerran. toisen kerran kun kokeilin niin lähti taas laiskasti. Maffi ei oo viellä tullut niin en osaa sanoa että onko sillä vaikutusta. Kaasuläpässä häikkää? Vikakoodit luettu eikä mitään vikakoodeja eculta(kokeiltu halpis bluetooth lukijalla) eli sieltä luultavasti löytyy jotain koodeja. Äsken irrotin toisen kerran + navan, mutta ei sen jälkeen enää lähtenyt edes sitä kertaa hyvin eli ilmeisesti tarvii olla vähän kauemman aikaa irti. Auto myös suhisee kiihdyttäessä ja kaasun pois päästäessä, mitään kartiosuodattimia tai dumppia ei ole eli voisko bypass olla rikki? Pystyykö sen tarkistamaan jotenkin?
Osaako joku sanoa että mikä ois vialla?
Viimeksi muokannut Madduli, 10.3.2013 1:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Madduli
-
Viestit: 145
Liittynyt: 24.8.2012 17:06

ViestiKirjoittaja Madduli » 9.3.2013 23:17

Puhdistin kaasuläpän ja ei mitään vaikutusta. Oli se kyllä todella likanen että ei puhdistus turhaa ollut. Ahtovuoto ei varmaankaan ole kun veti hyvin akun irroituksen jälkeen, täytyy käydä vikakoodit lukemassa jossain, nehän ilmeisesti nollaantuu kun akku on irti 30min, eli tuolta vois löytyä joku vikakoodi mikä ei torquella löytynyt. n75 epäilen vahvasti

Madduli
-
Viestit: 145
Liittynyt: 24.8.2012 17:06

ViestiKirjoittaja Madduli » 10.3.2013 15:22

Äsken kävin pikaisesti konehuonetta läpi. N75 testasin, kuuluu naksahdus selkeästi, mutta sen yläpuolella on semmonen ihme tötsä, sisällä näytti olevan joku jousi. http://www.grosup.de/bilder/passat/turb ... B_N75J.jpg tässä kuvassa ei ole tötsä kiinni mutta tulisi tuohon reikään ja toinen pää lähtee johonkin koneen taakse? Se koneen taakse lähtevä oli irti, laitoin sen kiinni. n75 venttiilistä oli myös irti alipaineletku? irti, lähtee koneen alle oikealle. Sen letkun ruuvailin takas kiinni. Nyt odotan akku irti 30min että vikakoodit nollaantuisi ja käyn sitten kokeilemassa.

Madduli
-
Viestit: 145
Liittynyt: 24.8.2012 17:06

ViestiKirjoittaja Madduli » 10.3.2013 16:31

Nyt toimii!

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 10.3.2013 20:16

Kerro toki mitä teit :) jos vaikka olis avuksi muillekin....

Madduli
-
Viestit: 145
Liittynyt: 24.8.2012 17:06

ViestiKirjoittaja Madduli » 10.3.2013 23:11

Tossa yläpuolella se on selitetty, eli oli n75venttiilistä alipaine? Letku irti ja n75 yläpuolelta irti toinen letkuista siitä mustasta mötikästä irti(muistuttaa vähän bypassia). Letkut kiinni ja akku irti 30min(nollaa vikakoodit) ja sitten koeajolle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa