Valokatkaisimen 0-asennossa ei edes parkit pala, normaalia?
Valvoja: ffp jäsenet
Valokatkaisimen 0-asennossa ei edes parkit pala, normaalia?
Eli autona juuri ostettu 3bg passat saksantuonti ja yritin kyllä selata aiheita läpi va en vastausta löytänyt. Eli onko siis ihan normaalitilanne, että valokatkaisijan 0-asennossa ei edes parkkien kuulu palaa? Jos on mahdollista saada parkit palamaan niin miten (ja mahdollisesti takavalot myös)?
VCDS:llä en löytänyt mitään vaihtoehtoja tähän. Ajovaloautomatiikkaa en halua, koska xenonien ei tarvi automaattisesti syttyä joka kerta. Sitä en oo tosin vielä kattonu, onko mahdollisesti molemmat parkkipolttimot yksinkertaisesti vain palanut..
VCDS:llä en löytänyt mitään vaihtoehtoja tähän. Ajovaloautomatiikkaa en halua, koska xenonien ei tarvi automaattisesti syttyä joka kerta. Sitä en oo tosin vielä kattonu, onko mahdollisesti molemmat parkkipolttimot yksinkertaisesti vain palanut..
Tähän mennessä ei yhdessäkään tuontiautossa ole palanut ajovalot 0-asennossa. Jokaikisestä "Suomi-autosta" taasen olen purkanut sen pois, koska osaan kytkeä kyllä valot päälle jos niitä tarvitsen. Enkä ole kyllä edes omistanut muita kuin 90-luvun lopun tai 2000-luvun Vag(inoita)
edit. Sami ei selvästikään ole omistanut yhtään Saksantuontiautoa
edit. Sami ei selvästikään ole omistanut yhtään Saksantuontiautoa
Mitähän se tuo 0-asento lienee tarkoittaa? Onko ihan normaalia, että auto ei käy, kun virta-avain on 0-asennossa?
Ihan pakko oli :D
Tähän mennessä ei yhdessäkään tuontiautossa ole palanut ajovalot 0-asennossa.
Mun aiempi auto oli saksantuonti b7 Audi xenoneilla ja siinä palo himmeät vakiona olleet valot (ei xenonit) valokatkaisijan 0-asennossa. Ja auto KÄVI!
Tällaisen ratkaisun jos ois Passattiin saanu ni ois ollu hyvä.
Ja ainakin joissain B7:ssa (ja muissakin uudemmissa VAG-tuotteissa) päivävalot toimivat valoisuusanturilla, katkaisijassa silloin 4 asentoa. 0 - Auto - Parkit - Ajovalot, jolloin:
0-asennossa ei pala mikään valo
Auto-asento haistelee anturilla, että käytetäänkö päiväajovaloja vai xenoneita
Parkit - juu nou
Ajovalot - pakotettu ajovaloasento, eli xenonit palaa aina
Mutta lähtökohtaisesti ilman päiväajovaloja olevat VAG:t on Saksanmaalla varustettu ilman ajovaloautomatiikkaa = 0-asennossa mikään valo ei pala, Suomeen tuotavissa on ajovaloautomatiikka kytkettynä toimintaan = 0-asennossa palaa ajovalot & takavalot, muttei mittariston & kojetaulun kytkimien valot.
Erona tietty nämä nykymallit, joissa on päivävaloja jne hämäräautomatiikkaa.
Omassa Jetassa tuo ajovaloautomatiikka-asento polttaa ajovaloja tämän lisäksi vähän himmeämmin, kuin ajovalot katkaisijasta päällä-asento (Tuttu ominaisuus mm. Fordeista, tosin niissä paljon selkeämmin huomattava ero).
0-asennossa ei pala mikään valo
Auto-asento haistelee anturilla, että käytetäänkö päiväajovaloja vai xenoneita
Parkit - juu nou
Ajovalot - pakotettu ajovaloasento, eli xenonit palaa aina
Mutta lähtökohtaisesti ilman päiväajovaloja olevat VAG:t on Saksanmaalla varustettu ilman ajovaloautomatiikkaa = 0-asennossa mikään valo ei pala, Suomeen tuotavissa on ajovaloautomatiikka kytkettynä toimintaan = 0-asennossa palaa ajovalot & takavalot, muttei mittariston & kojetaulun kytkimien valot.
Erona tietty nämä nykymallit, joissa on päivävaloja jne hämäräautomatiikkaa.
Omassa Jetassa tuo ajovaloautomatiikka-asento polttaa ajovaloja tämän lisäksi vähän himmeämmin, kuin ajovalot katkaisijasta päällä-asento (Tuttu ominaisuus mm. Fordeista, tosin niissä paljon selkeämmin huomattava ero).
Ajomies osaa kyllä laittaa napit ajoasentoon ja valita itse millä valoilla milloinkin ajetaan
Ei taida ajomies tietää että suomessa ajovalot tulee olla aina kytkettynä, eli tuo valoautomatiikka on oiva varuste kun sytyttää ajovalot samalla kun se ajomies käynnistää moottorin.
Tuo mikä on normaalia on sitten eri juttu, se kun riippuu siitä miten ne ajovalot kyseiseen autoon on ohjelmoitu, omassa tuontiautossa 0-asennossa palaa ajovalot ilman mittarivaloja. Mut saa sen ohjelmoitua niin et palaa parkit tai sitten ei mitään.
ja ainakin volkkareissa tuntuu olevan pienempi jännite automaatti asennossa kuin päällä asennossa valoilla.
sekin jo säästää käynnistyksen jälkeiseltä jännitepiikiltä.
tosin esim. opelilla on jokusen sekunnin viive automatiikassa jolloin polttimot alkoi säästyä todella hyvin (6kk vs. noin 2 v.)
en tiedä mikä himo joillakin on ettei automaatikka valoja sytytä, mutta itse kyllä vaadin autoon moisen ominaiisuuden. ei osais olla ilman.
sekin jo säästää käynnistyksen jälkeiseltä jännitepiikiltä.
tosin esim. opelilla on jokusen sekunnin viive automatiikassa jolloin polttimot alkoi säästyä todella hyvin (6kk vs. noin 2 v.)
en tiedä mikä himo joillakin on ettei automaatikka valoja sytytä, mutta itse kyllä vaadin autoon moisen ominaiisuuden. ei osais olla ilman.
Ja ainakin joissain B7:ssa (ja muissakin uudemmissa VAG-tuotteissa) päivävalot toimivat valoisuusanturilla, katkaisijassa silloin 4 asentoa. 0 - Auto - Parkit - Ajovalot, jolloin:
0-asennossa ei pala mikään valo
Auto-asento haistelee anturilla, että käytetäänkö päiväajovaloja vai xenoneita
Parkit - juu nou
Ajovalot - pakotettu ajovaloasento, eli xenonit palaa aina
Muissa tuotteissa kuin Audissa,josta minulla ei ole kokemusta, et voi käyttää moodia, että 0-asennossa ei pala mitään ja auto-moodissa olisi päiväajovalot.
Auto-moodissa valot syttyvät vain hämärässä/tunnelissa.
Tuo himmeneminen (tavallisissa polttimoissa) on koodattavissa,
eli ero on juuri niin huomattava kuin itse haluat konfiguroida (esim vagcomilla).
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa