3c Westfalia koukku mutta autoon asennettiinkin monoflex
Valvoja: ffp jäsenet
3c Westfalia koukku mutta autoon asennettiinkin monoflex
Eli kävi sit tälläinen sovittiin erään korjaamon kanssa irroitettavan piiloon jäävän westfalian vetokoukun asennuksesta 3c passattiin.
Koukku asennettiin ja kaikki tuntui olevan ok. Paitsin kun autoa hain ihmettelin miksi alkuperäinen vetokoukku ei sovi takakopassa sille olevaan paikkaan. No ei mitään asentajatkin olivat ihmeissään miksi ei paikkaansa sovi kun kerran alkuperäisestä westfalia koukusta oli kumminkin kyse.
No kotosalla rupesin sitten asiaa ihmettelemään ja lukemaan asennusohjeita missä lukee monoflex ja westfalia no ajattelin että monoflex on vain koukun nimi ja valmistaja westfalia. No asiahan ei ollut näin vain monoflex on ruottalainen koukkuvalmistaja joka kuuluu westfalia konserniin.
Eli homman nimi on nyt sellainen että mulla ei ole autossa westfalian koukku vain joku ruottalaisen valmistajan (monoflex) kopio mikä ei muistuta mitenkään westfalia kiinnitykseltään.
Eli olen vähän huono näissä reklamaatio asioissa mutta en hitossakaan meinaa tuota laittaa villasella koska alkuperäinen koukku painoi aika paljon kupissa kun tarjouksia kyselin.
Eli millaisia vinkkejä olisi miten asian voisi hoitaa.
Niin joo ja mulla on sähköpostit tallessa missä puhutaan juurikin westfalian irroitettavasta koukusta.
Koukku asennettiin ja kaikki tuntui olevan ok. Paitsin kun autoa hain ihmettelin miksi alkuperäinen vetokoukku ei sovi takakopassa sille olevaan paikkaan. No ei mitään asentajatkin olivat ihmeissään miksi ei paikkaansa sovi kun kerran alkuperäisestä westfalia koukusta oli kumminkin kyse.
No kotosalla rupesin sitten asiaa ihmettelemään ja lukemaan asennusohjeita missä lukee monoflex ja westfalia no ajattelin että monoflex on vain koukun nimi ja valmistaja westfalia. No asiahan ei ollut näin vain monoflex on ruottalainen koukkuvalmistaja joka kuuluu westfalia konserniin.
Eli homman nimi on nyt sellainen että mulla ei ole autossa westfalian koukku vain joku ruottalaisen valmistajan (monoflex) kopio mikä ei muistuta mitenkään westfalia kiinnitykseltään.
Eli olen vähän huono näissä reklamaatio asioissa mutta en hitossakaan meinaa tuota laittaa villasella koska alkuperäinen koukku painoi aika paljon kupissa kun tarjouksia kyselin.
Eli millaisia vinkkejä olisi miten asian voisi hoitaa.
Niin joo ja mulla on sähköpostit tallessa missä puhutaan juurikin westfalian irroitettavasta koukusta.
Viimeksi muokannut Tanhis, 17.1.2013 14:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkäs muotoinen koukkuosa on eli miten kiinnitys on?
Westfalia on sellainen pyöreä tappi mikä tulee autoon kiinni kun taas tässä on nelio kuten 3b passatin orkkiskoukussa.
G4:een kyselin marmorilta alkuperäistä irrotettavaa koukkua, niin sanoivat myyntihistorian perusteella niitä myydyn suomeen vasta 0 kpl (v 2011). Kaikki myydyt irroitettavat olivat ilmeisesti Kovilin tuotoksia, alkuperäinen ei ollut yllättäen Westfalia, vaan joku itselle aivan uusi merkki.
No onko tämä mikään ihme ettei kukaan sellaista liikkeesä asennuta kun tarjoukset asennukselle on sitä 1500€ luokkaa.
Kannattaa kattoa niistä koukun papereista myös sallitut massat.
Esim saksalaismerkkiin X Westfalian koukulla 2100 kg, kun taas merkin Y koukulla antaa vain 1600 kg.
Pitääkin kurkata kun tämä on aika oleellinen asia jos auton papereissa oleva vetomassa ei täyty muutenhan sillä ei ole merkitystä.
Quote:
G4:een kyselin marmorilta alkuperäistä irrotettavaa koukkua, niin sanoivat myyntihistorian perusteella niitä myydyn suomeen vasta 0 kpl (v 2011). Kaikki myydyt irroitettavat olivat ilmeisesti Kovilin tuotoksia, alkuperäinen ei ollut yllättäen Westfalia, vaan joku itselle aivan uusi merkki.
No onko tämä mikään ihme ettei kukaan sellaista liikkeesä asennuta kun tarjoukset asennukselle on sitä 1500€ luokkaa.
Sanoisin että kyllä se ihme on, nelospalloja on kuitenkin valmistettu kohtuullisen pitkällä aikavälillä ja tuossa pitäisi näkyä myös luovutushuollossa asennetut, sekä varaosatiskiltä ostetut. Miksi alkuperäinen ei ole kelvannut, mutta Kovilia on ostettu ja asennettukin sadoittain samaan aikaan? Asennushan on jokaisen oma asia, että missä ja miten se tehdään, mutta kaikki eivät myöskään ole niitä köyhiä ja kipeitä.
Itselle koukuntarve on täydellisen satunnaista, joten irroitettava piilokoukku on ainoa "oikea" vaihtoehto ja alkuperäiselle paikalle sen tulisi kadota vähintään 364:nä päivänä vuodessa. Westfalian olisin ostanut suoraan Saksasta, mikäli se olisi ollut G4:n alkuperäisen VW-koukun valmistaja ja koukku olisi varmuudella sopinut alkuperäiseen lokeroonsa varapyöräkotelossa.
Tämäkin homma näyttää ratkenneen ja firman puolesta erittäin positiivista palvelua.
Eli firma oli tehnyt viheen tilatessaan koukkua ja tästä johtuen koukku vaihdetaan westfalian vastaavaan koukkuun.
Eli harmittavaa vain siltä kantilta että jos tuon olisi hokassut ennen kuin koukku oltaisiin asennettu olisi välttynyt turhalta asennustyöltä. Mutta vähän vaikea sitä on tajuta jos koukun papereissa lukee westfalia.
Eli firma oli tehnyt viheen tilatessaan koukkua ja tästä johtuen koukku vaihdetaan westfalian vastaavaan koukkuun.
Eli harmittavaa vain siltä kantilta että jos tuon olisi hokassut ennen kuin koukku oltaisiin asennettu olisi välttynyt turhalta asennustyöltä. Mutta vähän vaikea sitä on tajuta jos koukun papereissa lukee westfalia.
Mikäs nyt sitten on käytännön ero noissa koukuissa, jos ruotsalaisvalmisteisessakin lukee westfalia?
Ruottalaisessa ei lue westfalia kuin ohjeissa.
Ja ruottalainen koukku ei mene kokonaan piiloon.
Ja oikeastaan mua ei ota niin paljon päähän se että se ei ole westfalia vaan se ottaa päähän että tälläisessä asiassa tuli kusetetuksi. Vaikkain liike ei tehnyt sitä tietoisesti.
Ja jos totta puhutaan niin mun tarjouskyselyt loppu siihen paikkaan kun sain hinta-arvion orkkis koukusta.
Ostin irroitettavan westfalianin koukun fiksus liikkeestä farkku boraan. Kolme kuukautta siinä meni kun tilasivat saksasta sen. Se oli kyllä ihan aito westfalian.
Itse tilasin viime kesänä saksasta samaisen koukun 253€ toimituskuluineen, tuli alle viikossa. Yritin kysellä suomesta varaosaliikkeistä jotka Westfaliaa myy, mutta eivät osanneet kertoa hintoja saati saatavuutta. Lähinnä ihmettelivät vaan miksi sellainen pitäisi saada. Tarjottiin kyllä muita irroitettavia koukkuja. Koivuselta taisin hinnan saada joka oli muistaakseen luokkaa 700€.
Menee kyllä hienosti piiloon tuo koukku, ei näy päällepäin mitenkään että olisi koukkua ja sen asennus muutenkin todella nopeaa. Samaa ei voi sanoa monesta muusta irroitettavasta koukusta, kuten esim. Kovilista.
^ Sopiiko tuo Westfalian koukku säilytettäväksi myös omalla paikallaan varapyöräkotelossa? Tilasitko Westfalian oman sähkösarjan vai hankitko jonkin muun? VInkkejä tavarantoimittajasta?
Selailin Westfalian koukkuja (G4 IV Farmariin) e-bay.de:stä, niin tarjonta tuntui olevan tällähetkellä Brittein saarella: hinnat n.200€ +toimituskulut, mutta sähkösarjojen kohdalla maininta: suunniteltu käytettäväksi RHD-autoissa? Onko niissä todella eroa, eli johdotus toisella kyljellä tms. eli koko paketti Saksasta vai sähkösarjako kotimaasta?
Tuntui olevan kaksi koukkumyyjää aktiivisena ja toisen myyjän kohteissa aiheutti myynti-ilmoituksien kuvissa myös hämmennystä tekstit: Westfalia Siarr Monoflex, itse kohteen tiedoissa lukee valmistan kohdalla kyllä selvästi Westfalia.
Selailin Westfalian koukkuja (G4 IV Farmariin) e-bay.de:stä, niin tarjonta tuntui olevan tällähetkellä Brittein saarella: hinnat n.200€ +toimituskulut, mutta sähkösarjojen kohdalla maininta: suunniteltu käytettäväksi RHD-autoissa? Onko niissä todella eroa, eli johdotus toisella kyljellä tms. eli koko paketti Saksasta vai sähkösarjako kotimaasta?
Tuntui olevan kaksi koukkumyyjää aktiivisena ja toisen myyjän kohteissa aiheutti myynti-ilmoituksien kuvissa myös hämmennystä tekstit: Westfalia Siarr Monoflex, itse kohteen tiedoissa lukee valmistan kohdalla kyllä selvästi Westfalia.
Johto sarjaa ostaessa kannattaa valita sellainen sarja että näyttää takavilkujen toiminnan mittaristossa. Itse en tajunnut sellaista pyytää niin en saanut sitä ominaisuutta vaikka ero sarjojen hintojen välillä olisi luultavasti ollut vain nimellinen.
Ja tuli tuosta monoflexistä huomattua sellainenkin että sen kanssa ei enää alkuperäinen hinauslenkki sovi paikalleen kun ei ole kierteitä koukun rungossa.
Ja tuli tuosta monoflexistä huomattua sellainenkin että sen kanssa ei enää alkuperäinen hinauslenkki sovi paikalleen kun ei ole kierteitä koukun rungossa.
^ Sopiiko tuo Westfalian koukku säilytettäväksi myös omalla paikallaan varapyöräkotelossa? Tilasitko Westfalian oman sähkösarjan vai hankitko jonkin muun? VInkkejä tavarantoimittajasta?
Missä kohtaa ja minkälainen paikka tuolle pitäsi varapyöräkotelossa olla? Pitänee tutkia kun en ole moista tiennyt. Sähkösarjaksi kelpasi suomesta kympin setti jolla sai vedettyä takavaloilta suoraan johdot. Takavaloissa on valmiit paikat mihin tökkiä johdot kiinni. Koukun tilasin http://www.kupplung.de/.
Yritin tilausta ensin bertelshofer.comista mutta sitä ei sieltä koskaan vahvistettu eikä sähköposteihin vastattu. Saksaa en osaa joten yritin englanniksi kysellä mikä mättää mutta mitään vastausta en sieltä saanut.
Sähkösarjaksi kelpasi suomesta kympin setti jolla sai vedettyä takavaloilta suoraan johdot. Takavaloissa on valmiit paikat mihin tökkiä johdot kiinni. Koukun tilasin http://www.kupplung.de/.
Mitäs valorikko systeemi tykkäsi tuollaisesta sarjasta. Tai oleko lukenut vikakoodeja asennuksen jälkeen. Se nyt tietty on selvää että esp ei tajua tuollaisen sarjan kanssa että kärry on perässä.
Missä kohtaa ja minkälainen paikka tuolle pitäsi varapyöräkotelossa olla?
Sille koukulle pitäisi olla paikka sen muovikannen alla siinä styroxissa missä on tunkki ja renkaanpaikkaus systeemit ja kompura.
http://i207.photobucket.com/albums/bb103/Fassed/PB042438.jpg
Näinhän sen tulee olla: >>Click<< (kuva G5:sta)
-tosin kuormaliina on vedetty liian tiukalle ja koukkukin on ruosteessa :(
Briteistä koukkuja haikaaville:
Brittimallin koukuissa sähkösarja tulee kuljettajan puolelle (RHD), kuten euromalleissakin (LHD), joten tältä osin koukut ja sähkösarjat poikkeavat toisistaan. Liekkö muita eroja?
-omat silmät on nyt suunnattu takaisin Saksaan.
Kuinkahan tuon mshdollisen vetosilmukan vastinkappaleen olemassaolo tai puuttuminen tulisi huomioida?
-Harvemminhan sitä tosin hinaa ketään ja koukkuahan voi käyttää silmukan sijaan 1krt/10v mikäli tarve yllättää.
ESP löytyy omasta G4:sta, joten tarvitaanko aktivointia tms. koukun olemassaololle, vai tunnistaako ohjainlaite sen eom-tyyppisellä johtosarjalla automaattisesti?
-tosin kuormaliina on vedetty liian tiukalle ja koukkukin on ruosteessa :(
Briteistä koukkuja haikaaville:
Brittimallin koukuissa sähkösarja tulee kuljettajan puolelle (RHD), kuten euromalleissakin (LHD), joten tältä osin koukut ja sähkösarjat poikkeavat toisistaan. Liekkö muita eroja?
-omat silmät on nyt suunnattu takaisin Saksaan.
Kuinkahan tuon mshdollisen vetosilmukan vastinkappaleen olemassaolo tai puuttuminen tulisi huomioida?
-Harvemminhan sitä tosin hinaa ketään ja koukkuahan voi käyttää silmukan sijaan 1krt/10v mikäli tarve yllättää.
Se nyt tietty on selvää että esp ei tajua tuollaisen sarjan kanssa että kärry on perässä.
ESP löytyy omasta G4:sta, joten tarvitaanko aktivointia tms. koukun olemassaololle, vai tunnistaako ohjainlaite sen eom-tyyppisellä johtosarjalla automaattisesti?
Kuinkahan tuon mshdollisen vetosilmukan vastinkappaleen olemassaolo tai puuttuminen tulisi huomioida?
-Harvemminhan sitä tosin hinaa ketään ja koukkuahan voi käyttää silmukan sijaan 1krt/10v mikäli tarve yllättää.
No sanotaan näin että jos ei olisi yhtä portteri tarvinnut hinata käyntiin niin tuskin sitä olisi tullut edes esille otettua mutta kumminkin sanoisin että on se hinauskoukku helpompi ruuvata kiinni kuin irroitettava vetokoukku.
Vanhassa passatissa taisin tarvita kerran hinaus silmukkaa kun ei enää maavara riittänyt lumisella tiellä etenemiseen.
Quote:
Se nyt tietty on selvää että esp ei tajua tuollaisen sarjan kanssa että kärry on perässä.
ESP löytyy omasta G4:sta, joten tarvitaanko aktivointia tms. koukun olemassaololle, vai tunnistaako ohjainlaite sen eom-tyyppisellä johtosarjalla automaattisesti?
Ja mitä nyt oman koukun asentajan puheista ymmärsin niin jos on sellainen boxillinen sarja mikä vedetään auton etupäähän asti niin auton pitäisi suoraan tajuta ilman ohjelmointeja että autoon on asennettu koukku tai siis koukun sähköt ja myös sen pitäisi suoraan tajuta kun kärryn pistokkeen lyö kiinni että kärry on perässä.
Ja mitä nyt oman koukun asentajan puheista ymmärsin niin jos on sellainen boxillinen sarja mikä vedetään auton etupäähän asti niin auton pitäisi suoraan tajuta ilman ohjelmointeja että autoon on asennettu koukku tai siis koukun sähköt ja myös sen pitäisi suoraan tajuta kun kärryn pistokkeen lyö kiinni että kärry on perässä
A4 B7 Audissa piti ohjainlaite aktivoida, ennen kuin alettiin virtaa sinne liittimen päähän syöttämään. Ei nämä yleensä mitään itseään sopeuttavia ole nämä vagineet.
Mitäs valorikko systeemi tykkäsi tuollaisesta sarjasta. Tai oleko lukenut vikakoodeja asennuksen jälkeen. Se nyt tietty on selvää että esp ei tajua tuollaisen sarjan kanssa että kärry on perässä.
Ei kai yhdessäkään neloskorin golfissa ole mitään valojen palamisesta ilmaisevaa järjestelmää? Ellei sitten ihan viimeisimmissä farmarimalleissa ja R32:ssa joita myytiin erilaisella mittaristollakin? Vielä tässä -03 mallissa ei ainakaan ole, eikä ole tuota ESP:tä, joten sen suhteen oli helppo asennus. Vikakoodeja ei ainakaan mittaristoon ja moottoriin tuosta asennuksesta ole tullut, muualta en ole lukenutkaan. Ainakin kaikki on toiminut ihan normaalisti asennuksen jälkeen.
Ei kai yhdessäkään neloskorin golfissa ole mitään valojen palamisesta ilmaisevaa järjestelmää? Ellei sitten ihan viimeisimmissä farmarimalleissa ja R32:ssa joita myytiin erilaisella mittaristollakin?
Ei ole ´06 Atlanticissakaan ja ESP:kin on lisävarustelistalta. R32:een puolestaan koukkua ei saakaan.
Sopiiko tuo Westfalian koukku säilytettäväksi myös omalla paikallaan varapyöräkotelossa?
Jäi aiemmin vastaamatta tuohon kun on tullut säilytettyä "tilapäisesti" varapyöräkotelossa ihan jotain muuta kuin sitä styroksikoteloa tarvikkeineen. Kaivoin esille sen styroksin ja näyttää siitä koukun paikka löytyvän ja siihen tuo saksasta tilattu koukku näkyy sopivan täydellisesti.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa