Öljynsuodattimen tiiviste pullahti pois paikaltaan ja Sharan päästi öljyt ulos sillä seurauksella että kone pitää todella kovaa pauketta käydessään, kuulemma kampiakselin laakerit ovat entiset. Öljynpaineen valokaan ei varoitellut ennen kuin oli liian myöhäistä.
Autovahinkokeskus pyytää samanlaisesta autosta puretusta moottorista 900e. Muista VW-melleista purettuja vähän ajettuja 2-litraisia ADY-koneita kuitenkin näyttää saavan huomattavasti halvemmallakin, esim. Golfeista purettuja.
Minkähänlaisia ongelmia on luvassa jos toimitan korjaamolle Golfista puretun ADY-moottorin? Vesipumppu ja jakopäänosat on tarkoitus ottaa vanhasta moottorista, nekun oli just muutama tuhat kilometriä sitten vaihdettu.
Entä tarvitseeko korjaamolle toimittaa muita uusia tiivisteitä moottorin mukana kuin imu- ja pakosarjan tiivisteet sekä lohkolämmittimen O-rengas? Vesipumpun runko-osakin on uusi, eli ilmeisesti vesipumppua varten ei uusia tiivisteitä tarvita kun vesipumppua ei tarvitse "halkaista"?
Löysin tämän Golfista puretun moottorin Googlen avulla, näyttäisi siltä että se on odottanut noutajaansa purkaamolla jo useamman vuoden. Onko jotain muuta jota tulisi huomioida useamman vuoden seisseen moottorin kanssa? Pitäisikö esim. kaikki stefat vaihtaa?
2.0 ADY-moottorin vaihto eri VW-mallista
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa