Onko joku aikonut vaihtaa bensa-autoon lämpenemisen takia

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

Onko joku aikonut vaihtaa bensa-autoon lämpenemisen takia

ViestiKirjoittaja alspe » 3.12.2012 10:37

Onko kellään vain kohtuullisesti ajavalla käynyt mielessä, että vaihtaisi bensa-autoon jotta se kosla lämpenisi kohtuullisesti? Kun tällä hetkellä hintaero polttoaineilla on aika pieni samaan syssyyn.
Bensa-auto itsellä menis muuten, mutta tuppaa kulutus nousemaan niillä koneilla jotka pyörittää automaattilootaa mukavasti.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 3.12.2012 11:31

eipä ole ollu tarvetta ja aina on tarennu :=)

porukat ratkaisi ongelman eberin kanssa ja sosiaalidiisseli boraki on alkanu lämpiämään hyvinki nopeasti :)

Superdiesel
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.12.2011 6:22

ViestiKirjoittaja Superdiesel » 3.12.2012 14:09

On käynyt mielessä, viimeksi tänä aamuna kun SuperDiiselin "lämmityslaitteesta" alkoi tulla haaleaa ilmaa vasta parinkymmenen minuutin ajon jälkeen. Maski peitossa ja sitä ennen lämmityksessä n.2 tuntia.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 3.12.2012 20:44

Pohjalevy paikallaan, termari kunnossa, vesihehkut kunnossa?

A Saari
-
Viestit: 483
Liittynyt: 28.7.2003 15:13

ViestiKirjoittaja A Saari » 4.12.2012 7:29

Sitä ei ole tullut harkittua, mutta ilman lämpötolppaa säälittää lyödä käyntiin 30 asteen pakkasesta esim. viikon seisonnan jälkeen, joten Eberi on käynyt mielessä useita kertoja...
Lämmöt nousee kyllä hyvin 90 asteeseen noin 10 kilometrin taajama/kaupunkiajon jälkeen, olkoonkin että ajoa edeltää se pieni käyttely paikallaan sillä aikaa kun putsaa lumia ja raappaa ikkunoita. Kai sen maskinkin vois rapata taas umpeen niin saattais vielä vähän nopeemmin lämmitä...

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 4.12.2012 7:46

Pohjalevy paikallaan, termari kunnossa, vesihehkut kunnossa?


Itseasiassa pohjalevy ei ole kunnossa tänä talvena, mutta ei se viime talvenakaan lämmennyt. Nyt on keula tukossa ja mielestäni vähän parempi näin.
Termariasia tarkistellaan, mutta aika hyvin muuten lämmöt jöpöttää 90C jos ei oo liian kylmä.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 4.12.2012 18:33

Ei se kannata. Mulla ainakin 1.9TDI Audi A6 lämpeni paljon paremmin kuin nykyinen 1.4TSI Octavia. Ja muutenkin oli parempi talviauto. Oisko se tuo hintaluokka polttoainetta olennaisempi jos oletetaan että molemmat on kunnossa kaikin puolin. Audissa tietenkin auttoi paksut eristeet ja kaiken maailman sähkövastukset siellä ja täällä.

Tietenkin V6 tai V8 ois oiva talvimoottori, aivan sama mitä polttoainetta käyttää.
Viimeksi muokannut vk, 4.12.2012 23:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 4.12.2012 19:22

Onhan noita nopeasti lämpeäviä ja sisältä lämpimiä dieseleitäkin,joissa ei edes suuri kulutus.
Mb 124 sarjan autot lämpeävät todella nopeesti,eikä sisällä tarvi palella.

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 4.12.2012 20:38

No kaikki esikammio-VAG:tkin lämpeävät nopeasti, eivätkä kuluta kohtuuttomasti :D Niitä ei oo vaan vähään aikaan Euroopassa myyty, niin kuin ei W124:kaan...

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 5.12.2012 7:23

Vielä tuosta ajamäärästä voisi keskustella, onko teillä dieselauto muunkin syyn kuin kulutuksen takia? Vääntö? Kestävyys?
Mulla ollut ajoa 22000km/v viimeiset kaksi vuotta joten rahallista syytä ei ole pitää dieseliä.
Kokemuksia on molemmista autoista eikä sinänsä mitään valittamista dieselin suhteen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa