VW Touran 2.0 TDI Kytkimessä vikaa
Valvoja: ffp jäsenet
VW Touran 2.0 TDI Kytkimessä vikaa
Ei varmaan ole yllätys että kytkimessä on ongelma. Olen yrittänyt tutkia foorumeita ja hakea vastaavanlaista ongelmaa kuin tuossa omassa turattiemessa mutta ei ole löytynyt.
Autossa manuaali 6v laatikko. Vika ilmenee siten että aika usein liikkeelle lähdettäessä kun nostaa vähän kytkin poljinta niin kytkin nappaa kiinni ja vaikka pinaa polkimen pohjaan uudelleen niin veto jää vähän päälle. Jos jatkaa kytkimen nostamista niin vähän matkaa on tyhjää ja sitten ottaa kunnolla kiinni. Välillä toimii normaalisti. Ongelmia on myös joskus vaihteen kytkemisessä eli kytkin ei ole irroittanut kunnolla.
Tähän mennessä huollossa vaihdettu seuraavat osat: painelaakeri/työsylinteri, kytkinlevy, asetelma, vauhtipyörä, pääsylinteri, netsteet.
Nyt ei enää ymmärrä missä voi olla vika. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Autossa manuaali 6v laatikko. Vika ilmenee siten että aika usein liikkeelle lähdettäessä kun nostaa vähän kytkin poljinta niin kytkin nappaa kiinni ja vaikka pinaa polkimen pohjaan uudelleen niin veto jää vähän päälle. Jos jatkaa kytkimen nostamista niin vähän matkaa on tyhjää ja sitten ottaa kunnolla kiinni. Välillä toimii normaalisti. Ongelmia on myös joskus vaihteen kytkemisessä eli kytkin ei ole irroittanut kunnolla.
Tähän mennessä huollossa vaihdettu seuraavat osat: painelaakeri/työsylinteri, kytkinlevy, asetelma, vauhtipyörä, pääsylinteri, netsteet.
Nyt ei enää ymmärrä missä voi olla vika. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Osat olivat VW alkuperäisosia. Ilmausta kokeillaan seuraavassa huollossa jälleen vaikka ei se edellisellä kerrallakaan oikein auttanut.
Ongelmat lähtivät liikkeelle siitä kun työsylinteri/painelaakeri hajosi. Samalla kun se korjattiin niin vaihdettiin uusi kytkin asetelma kun levyssä oli vähän pintaa. Tämä tapahtui viime helimikuussa. Kesä meni ja kytkin alkoi vähän oiria ja nyt syksyllä se piti laittaa huoltoon. Vaihdettiin pääsylinteri ei vaikutusta, vaihdettiin uusi työsylinteri ja vauhtipyörä. Vauhtipyörä oli aivan sökö. Mutta seuraavaksi siis kokeillaan taas ilmausta.
Ongelmat lähtivät liikkeelle siitä kun työsylinteri/painelaakeri hajosi. Samalla kun se korjattiin niin vaihdettiin uusi kytkin asetelma kun levyssä oli vähän pintaa. Tämä tapahtui viime helimikuussa. Kesä meni ja kytkin alkoi vähän oiria ja nyt syksyllä se piti laittaa huoltoon. Vaihdettiin pääsylinteri ei vaikutusta, vaihdettiin uusi työsylinteri ja vauhtipyörä. Vauhtipyörä oli aivan sökö. Mutta seuraavaksi siis kokeillaan taas ilmausta.
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 8.4.2011 13:43
Ei ole tullut selvyyttä. Huomenna pitäis mennä taas kerran tuohon paikalliseen merkkiliikkeeseen juttelemaan asiasta.
Kaikki osat on vaihdettu ja ties kuinkamonta kertaa. Sen verran olen itse selvitellyt ja testaillut että se liittyy jotenkin tuohon nestepuoleen. En tiedä että ottaako se sitten jostain ilmaa vai onko sylinterien tilavuuksissa jotain eroa. Sellaisen havainnon olen tehnyt että kun sitä itse ilmasin niin se toimi pari päivää lähes ongelmitta. Ja ilmaaminen vaatii kärsivällisyyttä. Sitä on sillä koneella ilmattu vaikka kuinka monta kertaa mutta kertaakaan ei ole ollut mitään vaikutusta. Nyt kun itse ilmasin niin toimi tosiaan pari päivää. Ilmaus tapahtui siten että poljin kytkintä 15min ja sitten paine ja ilmaruuvi auki. Sama uudelleen ja sitten poljin läpi nestettä joitakin polkaisuja, ruuvi kiinni ja taas sama 15min polkemista. Tämä siis auttoi pariksi päiväksi.
Poljinhan ei ole saman tuntuinen kuin normaalisti vaan on löysempi eikä aina palauta kytkin poljinta ylös. Eli tämäkin viittaa neste ongelmaan kun sen polkimen pitäisi jaksaa nousta ylös. Kytkinpoljinhan on jousikuormitteinen eli kun ilmaruuvin avaa niin poljin lätkähtää lattiaan.
Voin vahvistaa että alkaa huumori loppua tuon kytkimen kanssa ja kun kukaan ei oikein tiedä mistä voisi johtua. Viimeksi on ehdotettu että veisin auton sinne huoltoon ja ne vaihtelis osai ja kokeilis kaikkea ja minä tietysti maksaisin koko lystin. Tämä ei oikein kiinnosta. On minulle ehdotettu huollosta josko kävisin vaihtamassa auton vähän kauempana, mutta kun ei millään kehtaa.
Kaikki osat on vaihdettu ja ties kuinkamonta kertaa. Sen verran olen itse selvitellyt ja testaillut että se liittyy jotenkin tuohon nestepuoleen. En tiedä että ottaako se sitten jostain ilmaa vai onko sylinterien tilavuuksissa jotain eroa. Sellaisen havainnon olen tehnyt että kun sitä itse ilmasin niin se toimi pari päivää lähes ongelmitta. Ja ilmaaminen vaatii kärsivällisyyttä. Sitä on sillä koneella ilmattu vaikka kuinka monta kertaa mutta kertaakaan ei ole ollut mitään vaikutusta. Nyt kun itse ilmasin niin toimi tosiaan pari päivää. Ilmaus tapahtui siten että poljin kytkintä 15min ja sitten paine ja ilmaruuvi auki. Sama uudelleen ja sitten poljin läpi nestettä joitakin polkaisuja, ruuvi kiinni ja taas sama 15min polkemista. Tämä siis auttoi pariksi päiväksi.
Poljinhan ei ole saman tuntuinen kuin normaalisti vaan on löysempi eikä aina palauta kytkin poljinta ylös. Eli tämäkin viittaa neste ongelmaan kun sen polkimen pitäisi jaksaa nousta ylös. Kytkinpoljinhan on jousikuormitteinen eli kun ilmaruuvin avaa niin poljin lätkähtää lattiaan.
Voin vahvistaa että alkaa huumori loppua tuon kytkimen kanssa ja kun kukaan ei oikein tiedä mistä voisi johtua. Viimeksi on ehdotettu että veisin auton sinne huoltoon ja ne vaihtelis osai ja kokeilis kaikkea ja minä tietysti maksaisin koko lystin. Tämä ei oikein kiinnosta. On minulle ehdotettu huollosta josko kävisin vaihtamassa auton vähän kauempana, mutta kun ei millään kehtaa.
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 8.4.2011 13:43
Paineella tarkoitin sitä että kytkin poljin on pohjassa eli "paine" järjestelmässä.
Ilmausruuvi löytyy vaihdelaatikon päältä eli konepelli auki ja siinä lootikon ja moottorin liitoskohdan paikkeilla. Siinä on sellainen muovinen osa jossa on muovinen ilmausruuvi ja minulla se ainakin aukeaa ihan käsipelillä.
Yleensä olen ottanut sen yhden moottorin ilmanottoputken irti. Se joka lähtee siitä maskista ja menee ilmanpuhdistinkoteloon. Lähtee helposti irti. Maskin päässä tarvii vähän tavallista ruuvimensseliä jolla saa painettua niitä hakasia, tai mitä ne nyt onkaan. Ja kotelon puolelta lähtee vetämällä siitä liitoksesta.
Ilmausruuvi löytyy vaihdelaatikon päältä eli konepelli auki ja siinä lootikon ja moottorin liitoskohdan paikkeilla. Siinä on sellainen muovinen osa jossa on muovinen ilmausruuvi ja minulla se ainakin aukeaa ihan käsipelillä.
Yleensä olen ottanut sen yhden moottorin ilmanottoputken irti. Se joka lähtee siitä maskista ja menee ilmanpuhdistinkoteloon. Lähtee helposti irti. Maskin päässä tarvii vähän tavallista ruuvimensseliä jolla saa painettua niitä hakasia, tai mitä ne nyt onkaan. Ja kotelon puolelta lähtee vetämällä siitä liitoksesta.
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 8.4.2011 13:43
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 8.4.2011 13:43
Ei auta ilmaus.
Nyt kun kytkinpoljin ylhäällä ja ns. veto päällä, vaikka ei vaihde ole silmässä, niin kuuluu säklätys kytkimestä...
Eli paineasetelma/kaksoismassa sökö tai jotain sinne päin..
Nyt haluaisin tilalle kiinteän paketin ja eroon tuosta kaksoismassasta. Suosituksia?
MOTONET paketti -> http://shop.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... neuvo=1327
Muita?
Moottorikoodi siis BMM ja vaihteisto 6-lovinen manuaali
Nyt kun kytkinpoljin ylhäällä ja ns. veto päällä, vaikka ei vaihde ole silmässä, niin kuuluu säklätys kytkimestä...
Eli paineasetelma/kaksoismassa sökö tai jotain sinne päin..
Nyt haluaisin tilalle kiinteän paketin ja eroon tuosta kaksoismassasta. Suosituksia?
MOTONET paketti -> http://shop.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... neuvo=1327
Muita?
Moottorikoodi siis BMM ja vaihteisto 6-lovinen manuaali
Ei kannata laittaa kiinteää vauhtipyörää. Mulla oli vähän aikaa ja paikat lähti hampaista kun tuli niin kovat värinät moottorista voimansiirtoon (1700 - 2200 rpm kohdalla). Sen takia kaikissa uusissa dieseleissä on tuo kaksoismassavauhtipyörä että se vaimentaa moottorin värinöitä jotka on vääntöalueella melkoiset. Itseäni ainakin pelotti että jotain hajoaa.
Mulla alkoi säksätys kun laitettiin uusi alkuperäinen vauhtipyörä, kytkin, paineasetelma paketti paikalleen.
Mulla alkoi säksätys kun laitettiin uusi alkuperäinen vauhtipyörä, kytkin, paineasetelma paketti paikalleen.
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 8.4.2011 13:43
Omassa touranissa on ilmenny samanlaisii ongelmia.
välillä kytkin irrottaa hyvin ja välillä ei tarvi paljoa nostaa poljinta kun ottaa kiinni. Välillä esim. valoihin pysähtyessä painaa kytkimen pohjaan ni auto liikkuu eteenpäin ja vaihetta ei meinaa saada päältä millään. kytkin vaihdettu kun autolla ajettu vähä reilu 100tkm. nyt autolla mittarissa 250tkm, ei kait se kytkin noin nopeasti loppuun mmene?
Oireet alko ihan yht'Äkkiä talvella
ilmeisesti ilmaus hommiin ruvettava. saako tuonne nestettä lisättyä mistä vai miten tuo kytkin toimii
välillä kytkin irrottaa hyvin ja välillä ei tarvi paljoa nostaa poljinta kun ottaa kiinni. Välillä esim. valoihin pysähtyessä painaa kytkimen pohjaan ni auto liikkuu eteenpäin ja vaihetta ei meinaa saada päältä millään. kytkin vaihdettu kun autolla ajettu vähä reilu 100tkm. nyt autolla mittarissa 250tkm, ei kait se kytkin noin nopeasti loppuun mmene?
Oireet alko ihan yht'Äkkiä talvella
ilmeisesti ilmaus hommiin ruvettava. saako tuonne nestettä lisättyä mistä vai miten tuo kytkin toimii
Minulla oli yhdessä passatissa samaa oiretta, että ei irroittanut kunnolla satunnaisesti ja viaksi paikallistui kytkilevyn keskiössä olleiden värinänvaimennusjousien hajoaminen. Parista jousesta oli yksi kierros katkennut jousta, joka sitten kiilautil asetelman väliin välillä ja esti vedon kokonaan katkeamisen. Levyllä ei ollut ajettu kuin parikymmentä tonnia kun nuo jouset katkesi...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 38 vierailijaa