t4 2,5 tdi 75 kw käyntihäiriö

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

selssi
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 19.11.2012 10:18

t4 2,5 tdi 75 kw käyntihäiriö

ViestiKirjoittaja selssi » 19.11.2012 10:30

Elikkä 2,5 tdi 75 kw-97 käy tyhjäkäyntia 1400 kierrosta ja ei vedä kunnolla, ja kylmänä hiukan savuttaa. Häiriövalo syttyy n kilometrin ajon jälkeen. Jos laittaa ykkösen silmään ja nostaa kytkimen auto kiihyttää automaatisesti kunnes kierrokset on n 1400... Testeri väittää että: Kaasupolkimen asentotunnistin oikosulussa, mutta silti testeri näyttää erikseen että se toimii oikein. Lisäksi muka llmamäärä mittari, polttonesteenlämpöanturi, moottorin lämpöanturi ovat oikosulussa. Testeri ei anna nollata vikoja kun ovat "pysyviä" Tosiasiassa ainakin lämpöanturi toimii oiken ja boxille asti tieto tulee oikein. Samoin koko moottorinohjauksen johtosarja mitattiin ja todettiin ehjäksi (ei absoluuttinen totuus). Ilmamäärämittarin liittimen irroituksella ei ole merkitystä mihinkään suuntaan. Eli toimii juuri samoin oli johto paikalla tai ei... Missä vika?? Onko boxissa joku "hätäkäyttö" päällä nyt?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 19.11.2012 18:40

http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtop ... 18&t=13004

"Testeri väittää että: Kaasupolkimen asentotunnistin oikosulussa"

Katso liittimet läpi, jos testerin mukaan lähdet vaihtamaan niin kaikki menee vaihtoon, myös boxi.

selssi
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 19.11.2012 10:18

ViestiKirjoittaja selssi » 7.12.2012 17:25

liittimet katottu, johot katottu, vaihdettu pumpun kansi, lämpöanturi, kaasupolkimen asentotunnistin. sama homma jatkuu... eli kun liittimen ottaa asentotunnistimelta poin vikakoodeiksi jää tuo kyseinen asentotunnistin ja ilmamäärämittari. jos liittimen laittaa paikalleen ja otta sitten vikakoodit tulee lisää kolme koodia ( jarruvalon katkaisia, lämpöanturi ja polttonesteen lämpötilatunnistin. Asentotunnistimen liittimen kun irroittaa moottori nostaa heti tyhjäkäynin 1300 ja kun sen liitttimen laittaa paikalleen kierrokset nousee n 3 sekunnin viiveellä tuohon 1300 kierrokseen. Kertokaa ny joku missä on vika!

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 7.12.2012 17:52

" Ilmamäärämittarin liittimen irroituksella ei ole merkitystä mihinkään suuntaan."

Tuon ei noin pitäisi toimia, on vikaa tai tieto/sähkö ei kulje oikein eculle ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa