Passat -07 1.9tdi BXE turbo ahtaa liikaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

QnQQ
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.11.2012 11:07

Passat -07 1.9tdi BXE turbo ahtaa liikaa

ViestiKirjoittaja QnQQ » 15.11.2012 11:39

Passatilla ajettu 206tkm ja kiihdytyksessä kun nostaa 3 vaihteella kierroksia 2000-> 3500 auto menee vikatilaan ja tehot katoaa. Käynnistyksen jälkeen auto toimii taas normaalisti. Autoa testattiin kun vcds oli kiinni. Vikakoodeista ilmeni että ahtoja olisi 1.5baaria kun pyynti oli 1bar. Normaali ajossa pyynti ja anto seurasi hyvin toisiaan mutta raskaammalla kaasulla paineet karkasi heti 1.5baariin. Kokeiltiin myös turbon siivekkeen ohjaus ohjelmaa ja näytti ainakin ohjelman mukaan kääntyvän 90.1%.
Hehkuja vaihtaessa tuli kokeiltua turbon kellon karaa ja tuntui liikkuvan ihan oikein. Kellosta lähtevä alipaineletku oli ehyt ja tulipellissä oleva palikka näytti päällisin puolin hyvälle.
Millasia vaihtoehtoja ois vialle?
ahtopaine anturi?
siivekkeet jumittaa?
onko tässä mallissa n75 venttiili?
Joissakin 1.9 koneissa n75 ollu syyllinen..

Korvaako tämä palikka ton n75 osan? P6 letku menee turbon kellolle.
Kuva



vikakoodi
000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
P0234 - 000 - - - Intermittent

Tässä vielä linkki rosstechin sivuille missä tietoa tosta vikakoodista:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 234/000564




Laitampa tämän linkin josta saattaa olla hyötyä tulevaisuudessa.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=16 ... &start=100
Viimeksi muokannut QnQQ, 22.11.2012 18:13. Yhteensä muokattu 10 kertaa.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 15.11.2012 12:16

Mr muskeli kylpyyn :-)

QnQQ
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.11.2012 11:07

ViestiKirjoittaja QnQQ » 15.11.2012 12:55

meinasitko että egr putkea pitkin litkut sisää ja antaa vaikuttaa ja sitte vaa käyntiin? jääkö töhnät sitte pakoputkeen johonkin?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.11.2012 14:02

Tuo Mr.Muscle hommaa selvii omasta topicistaan erittäin helposti. Samoin kuin tätä yliahtamista on käsitelty täällä jo niin monessa eri topicissa, että eiköhän haulla löydy tarvittavat vinkit.

QnQQ
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.11.2012 11:07

ViestiKirjoittaja QnQQ » 22.11.2012 13:43

Vähän päivitystä tilanteeseen.

Vaihdoin ahtopaineanturin ja kokeilulenkille, hyytyminen välittömästi kolmosella ku paino kaasun pohjaan. Uudelleen pajalle muscle hoitoon. Tossa konemallissa on kuitenki se egr jähytys (kait?) niin joutu ottaan pakoputken irti turbosta ja siitä kautta litkut sisää. Liikuttelin kellon karaa ja lisäilin ainetta sillon tällön. Aineen annettiin vaikuttaa reilu tunti. Putki takas kiinni ja suojat paikoilleen ja testilenkille. Ja niihän se alko toimimaa. Ajettu nyt reilu 2tkm ja ei kertaakaan limp modee.

Pohjapanssarissa oli kuitenki öljyä aika lahjakkaasti ja sitä pitäs alkaa ny selvittää mistä kone kusee. Koneen takapuoli eli pakosarjan puoli oli kauttaaltaan öljyssä. Enemmän vänkärin puolelta.

Koneeseen on vaihettu 5tkm sitten nokka-akseli ja paininkupit, vaihelaatikko käytettiin irrallaan massapyörän ja kytkimen vaihdon takia 6tkm sitten.
Uutta venttiilikopan tiivistettä ei vaihdettu koska näytti olevan hyvässä kunnossa ja on kuminen tiiviste.
Oisko kellään arvailuja mistä öljy vois tulla?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 22.11.2012 13:51

Hyvä että sullaki korjas muskeli limp moden ja säästi monta saturaista.
Vuotaisko stefa..
Moottori pesu ja sitten ajoo niin huomaa vuodon paremmin.
Ahto mittari hyvä hankinta niin näkee turvallisen aikaseen milloin alkaa ahdot piikkaileen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa