Mutta itse asiaan, elikkä edellisen auton myynti alkoi olla aika käsillä ja oli aika miettiä uutta autoa tilalle. Mielessä pyöri niin BMW kuin Volvokin, koska olen tähän asti ollut vannoutunut takaveto autoilija, mutta siinä sitten nettiautoa selatessani ajattelin huvikseen katsoa olisiko sopivaa mk2 Golffia tai Jetta tarjolla ja kuinka ollakkaan tämä ameriikasta aikanaan uitettu Jetta oli tarjolla. Noh eipä muuta kuin puhelinta kouraan ja soittoa myyjälle. Hetki juteltiin autosta ja sen historiasta. Myyjä kehui autoa todella hyväksi ja nämä puheet uskottuani ei muuta kuin huomista odottamaan ja junalla kohti joensuuta. Perille päästyäni auto todellakin oli luvatun kuntoinen ja parempi kuin odotinkaan koska tuli kuitenkin pienellä varauksella lähdettyä 23vuotta vanhaa autoa katsomaan, mutta pidemmittä puheitta takaisin autoon.
Kyseessä on siis vuoden 1989 Volkswagen Jetta Wolfsburg Edition.
Varusteita tästä löytyy sopivasti omaan makuun:
-Sähkölasit
-Kattoluukku
-Vakionopeuden säädin
-Ilmastointi
Mutta kuten arvata saattaa, puolet ei toimi.
Maileja on kertynyt noin 158000ml, maalipinta on lähes virheeton mutta pientä pintaruostetta voi tarkkasilmäinen jo löytää, kaikki on kuitenkin pelastettavissa vielä. Pohjaa en ole pääsyt tutkimaan sen tarkemmin mutta jos auto on seissyt tallissa viimeiset 5vuotta ja katsastettu kuitenkin vuosittain ei varmaan suuria yllätyksiä ole odotettavissa. Sisusta on myös lähes täydellisessä kunnossa alkuperäis radiota myöten.
Ja tässä vielä muutama huonohko nopeasti otettu kuva:

Autoa tullaan toki rakentamaan hieman omaan silmään sopivammaksi, mutta en nähnyt aihetta laittaa projekti puolelle koska edistyminen luultavasti on hidasta.
Ja sitten niitä apuja kaivattaisiin, eli vakinopeuden säädin ei toimi, tähän mennessä olen katsonut sulakkeen ja konehuoneesta päällisin puolin että kaikki letkut on paikoillaan. Ilmastoinnin kompura ei lähde päälle, ensimmäinen ilmastointi minulla joten näistä en tiedä mitään tai miten edetä vian etsinnässä. Ja pelkääjän ikkuna ei toimi, eli miten ovipahvi irroitetaan?