Päätin nyt laittaa tällekkin oman aiheen, niin ei hautaudu tuohon toiseen ketjuun.
Lueskelin noita EVRY-keskusteluja, mutta niistä jäi epäselväksi että miten PD-koneeseen saa tehtyä EVRY:n napin taakse.
Jos oikein ymmärsin niin polttoaineen lämpötila-anturin piuha vedetään irti ja piuhan väliin isketään n. 180ohm. vastus ja se huijaa polttoaineen lämpötilan lähelle 130C ja tämän seurauksena saadaan syöttöä lisää.
Miten tämä toteutetaan, niin että se saadaan katkaisijan taakse?
1. Voidaanko se 180ohm. vastus laittaa toimimaan kakaisijalla?
Ideana olisi että katkaisijalla katkaistaan koko lämpötila-anturin piiri ja ECU käyttää jotain oletusarvoa, kun se "haistaa" että anturi on rikki? Tästä varmaan tulee ainakin vikakoodi?
2. Voidaanko laittaa laittaa kaksi vastusta rinnankytkentään ja toinen katkaisija taakse?
Löysin hyllystä seuraavat vastukset. Säätövastus 0-500ohm + 440ohm.
- jos laitan sinne piuhan väliin tuon 440ohm ja kytken siihen rinnalle 300ohm (säätövastus) joka on katkaisijan takana, niin päästään seuraavaan tilanteeseen.
2.1 kytkin päällä -> vastus 178ohm
2.2 kytkin pois -> vastus 440ohm
Ja onko tuo 440ohm hyvä "ei EVRY" vastus? Mitä mahtaa polttoaineen lämpötila olla sillä vastuksella...
PD koneen 74kw EVRY napilla
Valvoja: ffp jäsenet
Kolvailin tuon kohdan 2 mukaisen vastusten rinnan kytkennän ruokatunnilla.
Pitää illalla ruuvailla paikalleen, jos ehtii.
Mikä on normaali polttoaineen lämpötila?
Joten mikä vastusarvo olisi sellainen mahdollisimman lähellä todellisuutta?
Pitääkö tuo taulukko paikkansa PD-koneessa?
http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... or-TDI.htm
Jos pitää niin evry-nappi pois päältä pitäisi ECU:n saada polttoaineen lämpötilaksi n.90C.
Se voisi varmaan olla ihan OK..
Harmi kun ei ole tuo vag.com vielä käytössä..
Pitää illalla ruuvailla paikalleen, jos ehtii.
Mikä on normaali polttoaineen lämpötila?
Joten mikä vastusarvo olisi sellainen mahdollisimman lähellä todellisuutta?
Pitääkö tuo taulukko paikkansa PD-koneessa?
http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... or-TDI.htm
Jos pitää niin evry-nappi pois päältä pitäisi ECU:n saada polttoaineen lämpötilaksi n.90C.
Se voisi varmaan olla ihan OK..
Harmi kun ei ole tuo vag.com vielä käytössä..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa