Seat cordoba ei käynnisty (agr) SELVITETTY!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ranerautio
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.3.2008 22:30

Seat cordoba ei käynnisty (agr) SELVITETTY!

ViestiKirjoittaja ranerautio » 8.10.2012 22:29

Näin lyhykäisyydessään: auto lähti käyntiin aamulla, mutta muutaman minuutin seisonnan jälkeen ei enää lähtenyt. Vikakoodeja ei ole. Tarkastettu sammutusläppä, sammutusventtiili, naftasuodin/liitin uusittu, 109 rele uusittu, järjestelmä ilmattu manuaalisesti.

Kun käynnistää niin hörähtää hetken, mutta ei jää käyntiin. Tehnyt saman aikaisemmin yhdenkerran jolloin lähti käyntiin pitkällä sahauksella.

Mikä avuksi?
Viimeksi muokannut ranerautio, 9.10.2012 21:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 8.10.2012 22:37

Toihan kuullostas ajonestovialta kun hörähtää...

kaunja8
-
Viestit: 7
Liittynyt: 13.6.2011 10:47

ViestiKirjoittaja kaunja8 » 8.10.2012 22:56

Jarruvalon sulake palanut. Ja tää ei ole vitsi. On juttua aiemminkin.

ranerautio
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.3.2008 22:30

ViestiKirjoittaja ranerautio » 9.10.2012 7:15

eikös noi viat anna mitään vikakoodeja? Sulakkeet kyllä katsoin läpi, mutten mittarin kanssa vaan ihan silmämääräisesti.. Otetaanpa mittari avuks.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 9.10.2012 11:47

Ajonestosta tulee vikakoodi kyllä, jos sitä ei tule niin vika on toisaalla. Itse etenisin niin että ilmaisin järjestelmän vaarmuudeksi vielä siirtopumppua käyttäen, ja ilmaisimpa vielä suutinputketkin käyttämällä ne irti ja starttaamalla. Sammutinsolenoidin kunto ja sen virransaanti kannattaa tarkastaa myös, viittaisi vähän ehkä sille osastolle jos ei noilla ilveillä lähe törisee.

ranerautio
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.3.2008 22:30

ViestiKirjoittaja ranerautio » 9.10.2012 16:34

Autossa ei ole siirtopumppua joten sen voin unohtaa. Sammutussolenoidin karan poistin = ei vaikutusta asiaan. Nafta tulee kaikista suutinputkista suuttimienpäästä.. Jakopään hyppääminen ei oikein kuulostaisi siltä että olisi vika siellä, mutta en sulje pois sitäkään vaihtoehtoa.. Tarkastan jaon kun kelit suosii. Miten tämä jarruvalon sulake vaikuttaa asiaan? Auto on ns. mekaanisella jakajapumpulla varustettu, joten sähköohjaus on aika pieni mitä pumppuun tulee.. Mikä tehtävä sillä toisella solenoidilla on syöttöpumpun päädyssä mihin tulee useampi johto? Suutinputkien alapuolella.. Marmoritiskillä sen verran hyviä hintoja noille solenoideille, ettei kehtaa ihan kokeilun halusta lähtee tilailemaan niitä.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 9.10.2012 17:26

Heiluttele niitä pumpulle meneviä johtoja ja sit starttaa. Yhen kanssa painin missä oli samanlaista vikaa ja johdot vaan murtunu vanhuuttaan.

ranerautio
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.3.2008 22:30

ViestiKirjoittaja ranerautio » 9.10.2012 17:32

Niin pitää tehdä. Hommaan eka jonkun "starttaajaksi" niin saa samaanaikaan tehdä pellin alla taikoja.. Sais nyt ees jonkuu vikakoodin tulemaan niin helpottas ees vähän tätä asiaa..

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.10.2012 19:50

Otappas nyt selville sen moottorin oikea koodi. AGR:ää ei ole valmistettu tehtaan toimesta mekaanisella jakajapumpulla, jossei ole sitten joku jälkikäteen kasattu tilkkutäkki.

Ja p0wer tarkoitti, että asennat polttoainelinjaan siirtopumpun, mikä pumppaa polttoainetta syöttöpumpun läpi ilmaten sen. Näin säästytään mm. startilla ilmaukselta, joka yleensä käy startin päälle melkoisesti.

ranerautio
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.3.2008 22:30

ViestiKirjoittaja ranerautio » 9.10.2012 21:35

laitoin syöttöpumpun kohdalle siksi ns. merkinnän.. Toki siinä on "aivoboksi" mutta mekaaninen jakaja se kuitenkin on.. Anyway auto skulaa taas ja matka jatkuu! Vika paljastui tietämättömäksi.. Ainut minkä voisin sanoa vaikuttaneen asiaan oli tuon sammutussolenoidin karan poiston jälkeinen ilmaaminen. Vaikka aikaisemminkin löpöä tuli suutinputkista "normaalisti" niin heti ilmauksen jälkeen tuli kuohaa polttoainelinjaan.. Takas päin suodattimelle! Karan poiston jälkeen ei kuohaa enää ilmaantunut ja kohta 400 tkm ajettu pumppu jaksoi vielä imeä linjaston täyteen ainetta hörähdellen käyntiin. Ihmetyttää toki se aikaisempi ilmaus että minkä takia polttoainetta tuli suuttimille asti jos tuo em. kara ei toiminut oikein? Vai oliko sitten yhteensattumien seuraus.. Mene ja tiedä :)

Kiitos kuitenkin kaikista hyvistä vinkeistä. Odotellaan uusia vikoja ja toivottavasti taas jollekin löytyy apua tästä keskustelusta!

swuuup
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.10.2011 2:26

Seat cordoban käynnistysongelma

ViestiKirjoittaja swuuup » 18.6.2014 21:28

Seat cordoba 1.9 TDI starttaa mutta ei käynnisty, löpö tuli pumpulle asti mutta ei suuttimille, ja hehkut ei pelannu. vika oli releessä 109 joka löytyy ratin alta sulake boksista, 109=polttoainepumpun rele, että kattokaapa seki joilla samaa ongelmaa

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 19.6.2014 19:14

hehkunvalokaan ei pala virrat päällä jos tuo 109 o kaput


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa