Halpa täytelanka- MIG?
Valvoja: ffp jäsenet
Halpa täytelanka- MIG?
Sattuneesta syytä olisi tarvetta halvalle MIGille, täytelangalla ainakin alkuun koska käyttöä on kuitenkin tyyliin kerran vuodessa 2 x kämmenen kokoinen pala peltiä. Löytyykö mielipiteitä ja kokemuksia saako aivan halvimmilla koneilla edes em. tehtyä vai pitääkö olla toiseksi halvin? Älkää suositelko ammattilaiskoneita, ovat satavarmasti parempia mutta käyttö on vähäistä ja sillä ei ole mitään väliä meneekö sauman kanssa aikaa 10 min vai puoli tuntia. Eli mitkä on koneen minimiominaisuudet millä saa harvakseltaan palan autopeltiä kiinni? Mitä muuta pakollista pitää ostaa koneen lisäksi?
merkillä ei luultavasti ole tässä asiassa väliä?joku tuollainen 125-150A kone riittää noinkin vähäiseen käyttöön.pääpiirteittäin näillä halvoilla täytelankakoneilla ei ainakaan omasta mielestäni ole mitään tekemistä hitsaamisen kanssa mutta se on vaan mun mielipide.eli tässä vaiheessa suosittelen joko motonet tai biltema,on varmasti hintansa väärti mutta jos vähänkin enemmän hitsaa niin silloin kannattaa satsata koneeseen pari sataa enemmän. Jos koneessa ei mukana tule lankaa niin sitä ainakin eikä pari varasuutinta olisi pahitteeks (tuppaa halvoissa menemään heti tukkoon) ja pari kaasuholkkia. Ja tietty maski ettei mene yöt yöttömiks :)
-
- -
Mulla on ollu käytössä kohta 12 vuotta tollanen catorin ydintäyte hitsikone 160A,ostettu konelammilta kaarinasta..... itseasissa niitä on 2 mulla.... hyvin sillä on pärjänny ja hitsasttu on ruostuneesta autonpellistä traktorinkauhaan ja kaikkia siltävälistä... sauma ny ei ole kaikkein kauneinta,mutta helppo raahata mukaan vaikka veneellä saareen jos joutuu jotain hitsaamaan esim ulkona.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”