vm.-00 Golf ALH koneella.
Voiko Motonetin antama N75 ahdon säätöventtiili olla jotenkin vääränlainen tähän autoon tai jotain muuta?
Tällänen on nyt ollut tilanteen kulku:
N75 "puhkesi" ja alko päästämään alipaineen kokoajan läpi turbolle seurauksena: ahdot piikkasi koviin lukemiin ja ahdin sakkas, kun päästi kaasun vedätyksen jälkeen.
Otin N75 irti ja totesin että sähköpuoli pelaa(naksuu, kun antaa virtaa) mutta, kun imee letkuliittimisä, niin päästää alipaineen lävitsensä.
Kävin ostamassa motonetistä uuden N75 palikan ja sakkuas sekä yliahtaminen loppuivat siihen.
Mutta nyt motonetin N75 palikalla ahdot seilaavat alle 3000r/min ("hakkaa ahtopaineita edestakasin" noin alle 3000r/min, jos vähänkään painaa enemmän kaausa / kiihdyttää). kaasupohjassa ja yli 3000r/min niin lopettaa seilaamisen.
Eli meno alle 3000r/min on nykivää (matkaajo ihan kauheeta). Olisikohan mahdollista, että uusi motonetin N75 ei olisi ihan ok? Kannattaisiko hakea esim. marmoritiskiltä parempi?
Alkuperäsellä N75 toimi vielä ennen puhkeamistaan ilman mitään ongelmia tai tietoa mistään paineiden seilaamisesta.
Alipaine letkut on tarkastettu usempaan kertaan.
vag-com ei myöskään anna mitään virhe koodeja.
(enkä jaksaisi uskoa, että juuri samalla viikola/samaan aikaan olisi jokin muu mennyt hajalle..)
Kysymys 2. Onko nää N75 "säätyviä" venttiilejä vai toimiiko ihan vaan "On/off" periaatteella?
Konetta on hiukan piristetty (isompi vnt turbo, karalan lastu, suuttimet, putki, jne)
Motonetin uusi N75 vääränlainen vai mikä mättää?
Valvoja: ffp jäsenet
mä ajelen vallan tuolla n18 venttiilillä, sillä joka ohjaa egr ja mielestäni toimii paremmin kuin n75 joka itselläni saattaa olla aavistuksen hidastunut. (n18 0,1bar korkeemmat ahdot ja pysyy tasasempana)
voit hyvinkin testata tuolla n18 loppuuko viat siihen tai muuttuuko muuten. mielestäni myös sun kone tyypissä nämä venttiilit ovat lähes identtiset ja toiminta periaate sama.
n18 löydät kun seuraat egr alipaine letkua :-)
voit hyvinkin testata tuolla n18 loppuuko viat siihen tai muuttuuko muuten. mielestäni myös sun kone tyypissä nämä venttiilit ovat lähes identtiset ja toiminta periaate sama.
n18 löydät kun seuraat egr alipaine letkua :-)
N18 vaihdettu tilalle -> kaikki ok, tehot palasi ja ahdot ei seilaa enää.
Motonetin N75 palautettu ja rahat saatu takasin :)
Kiitos neuvoista!
Pitää katsoa, jos kävis marmorilta hakemassa alkuperäsen N75 joskus (osaako joku kerota paljonko alkuperänen kustantaa?) . Tuota egr nyt näin kesällä tarvitse (onko talvella tästä hyötyä?)
Motonetin N75 palautettu ja rahat saatu takasin :)
Kiitos neuvoista!
Pitää katsoa, jos kävis marmorilta hakemassa alkuperäsen N75 joskus (osaako joku kerota paljonko alkuperänen kustantaa?) . Tuota egr nyt näin kesällä tarvitse (onko talvella tästä hyötyä?)
hyvä tietää ettei motonetin n75 ole pommin varmoja.
jos on vahemman mallin n75 niin olikohan jotain 120-150e
se uudempi malli maksaa jotain 60-90e
rekkarilla löytyy hinta tiedot kun käy kysyys.
saa se egr hiukan nopeempaa auton lämpiämään, mutta ei sekään ihmeitä tee. enempi kuitenkin haittaa kuin hyötyä (yks paita lisää ja kone pysyy puhtaampana sekä kulutuskin aavistuksen laskee kun laippaa koko egr)
jos on vahemman mallin n75 niin olikohan jotain 120-150e
se uudempi malli maksaa jotain 60-90e
rekkarilla löytyy hinta tiedot kun käy kysyys.
saa se egr hiukan nopeempaa auton lämpiämään, mutta ei sekään ihmeitä tee. enempi kuitenkin haittaa kuin hyötyä (yks paita lisää ja kone pysyy puhtaampana sekä kulutuskin aavistuksen laskee kun laippaa koko egr)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa