Golf iv / Bora ovikahvan lukkopesän purku ilman avainta
Valvoja: ffp jäsenet
Golf iv / Bora ovikahvan lukkopesän purku ilman avainta
Pitäisi saada repsikan ovikahvan lukkopesä purettua auki, kyseiseen lukkoon kun ei ole sopivaa avainta. Lukon uudelleen sarjoitus kun olisi mielessä.
Eli onnistuuko se lukkopesän aukaisu ilman avainta ?
Eli onnistuuko se lukkopesän aukaisu ilman avainta ?
Hehe,just tulin just samaa kyselee.
Itsellä ongelmana että avain ei mene kokonaan lukkooon joten patruuna ei sieltä suostu ulostumaan.
Mielelläni kuulisin myös lukon osien varaosanumerot eli:
-se runko mikä tulee oveen
-patruuna
-rungon ja patruunan väliin tuleva ~3cm pitkä ja "hylsy"
-haittalevyjen numerot
Se perus huoltosetti jo löytyykin ja se vaihdettiin toiseen oveen ja samalla haittalevyt irroitin ja vesihiomapaperilla putsasin ja voitelin kaikki.
Käypikös muuten 3B Passatin osaset,niitä kun makoilee paikallisella romiksella enemmänkin?
Itsellä ongelmana että avain ei mene kokonaan lukkooon joten patruuna ei sieltä suostu ulostumaan.
Mielelläni kuulisin myös lukon osien varaosanumerot eli:
-se runko mikä tulee oveen
-patruuna
-rungon ja patruunan väliin tuleva ~3cm pitkä ja "hylsy"
-haittalevyjen numerot
Se perus huoltosetti jo löytyykin ja se vaihdettiin toiseen oveen ja samalla haittalevyt irroitin ja vesihiomapaperilla putsasin ja voitelin kaikki.
Käypikös muuten 3B Passatin osaset,niitä kun makoilee paikallisella romiksella enemmänkin?
3B Passatissa ainakin lähtee niin, että avataan oven kyljestä T20 koon pultti. Ei avata kokonaan, ettei pultti tipu oven sisään. Avataan, niin ettei tipu. Sen jälkeen lukkopesä lähtee vetämällä ulospäin ilman avainta irti. Jos lukon ympärillä on suojamuovi, voi sen poistaa ensin, mutta itseltä lähti koko paketti helposti vaan liukumalla. Itsellä myös oli uudelleen sarjoitus kyseessä :) en tiedä onko samanlainen golffissa, mutta jos ovesta löytyy kyseinen tähtiruuvi joka aukee torxillakin, niin uskoisin korjauksen toimivan samoin :)
Aivan, mutta ketjun aloittajalle vastasin :) itse en ole ottanut muutakuin lukko pesän, että sylinteriä en oo ottanu pois. YouTubesta joskus löysin kaksikin eri videoo, missä oli lukon irroituksesta juttua. Ainakin hakusanoilla Volkswagen Passat door lock repair löytyy pari videoo. Olisko niistä apua? :)
Itse lukkosylinterin purku ilman avainta ei onnistu. Ei ainakaan minulla, eikä ainakaan niin paljoa, että saisi haittalevytkin pois. Lukko alkaa toimiin vasta kunnes avaimen "metalliosasta" näkyy 2-3mm ulkona, eli aika pohjaan se pitää sinne saada.
EDIT: Aseöljyllä sekä kuumailmapuhaltimella lämmittelemällä sain itse toiseen pesään avaimen uppoon, sekä myös herkisteltyä lukkoa.
EDIT: Aseöljyllä sekä kuumailmapuhaltimella lämmittelemällä sain itse toiseen pesään avaimen uppoon, sekä myös herkisteltyä lukkoa.
Eli itselläni ainoa vaihtoehto on sitten hommata oven lukko, johon on avain olemassa ja sarjoittaa tämä sitten sopivilla haittalevyillä kuskin oven ja virtalukon kanssa sopivaksi.
Paljonkohan kustantaa uudet sisuskalut lukkoon jos ne hakee marmorilta?
EDIT: kokolukko 123€ alustanumeron mukaan sarjoitettuna. Uudelleen sarjoitus ei onnistu oli avainta tai ei.
Paljonkohan kustantaa uudet sisuskalut lukkoon jos ne hakee marmorilta?
EDIT: kokolukko 123€ alustanumeron mukaan sarjoitettuna. Uudelleen sarjoitus ei onnistu oli avainta tai ei.
-
- -
- Viesti:
Tampereen laakkosella sama juttu. Siinä kusettivat jos sanoivat, ettei sitä voi uudelleen sarjoittaa. Se onnistuu kyllä, jos vaan löytyy haittoja irrallisena. Tampereella aseman lukko niminen firma vaihtaa haitat 45eurolla, jos sylinteri ön purettuna. Kolme haittaa kun uusin, niin maksoi pari kymppiä. Kannattaa siis kysellä lukkofirmoista niin saa vähintään puoleen hintaan. Haittoja ei hekään "saaneet" myydä erikseen suoraan asiakkaalle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”