VV-suodattimista kyselyä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

LeppäZeba
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.1.2012 21:48

VV-suodattimista kyselyä

ViestiKirjoittaja LeppäZeba » 27.6.2012 0:00

Minkälaista suodatinta porukalla on autoissa kiinni ja kokemuksia, Itellä tällä hetkellä BSR optiflow, mutta ei se kauaa kestänyt, muutenkin rikkoi maffin kun oli niin helvetin öljynen kun paketista otin, niin nyt ois tarkotusta hommata uutta ja nimenomaan kuivaa suodatinta. Itse olen apexia miettinyt, mutta onko muilla mitään mietteitä? Mikä on paras/sopivin lastutettuun ja putkisto vaihdettuu GTI IV gölffiin.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 27.6.2012 1:24

LeppäZeba kirjoitti:Mikä on paras/sopivin lastutettuun ja putkisto vaihdettuu GTI IV gölffiin.


Vakio.

Riku.J
-
Viestit: 271
Liittynyt: 3.9.2003 20:02

ViestiKirjoittaja Riku.J » 27.6.2012 18:47

Vakio ja R32 imuputki modifiointi vakiosuodatinkoteloon.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.6.2012 19:57

Eli siis R32 DSG snorkkeli.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 27.6.2012 20:04

Vakiopaperi suodatin antaa parhaan tehon jos on alle 400hv viritysaste.
On kokeiltu, testattu, modattu ja kehitelty. On mitattu penkissä, ajonaikaisilla mittalaitteilla ja kelloilla 0-400m, 0-100km/h, 0-1000m. jne
Lopputulos = paperi on yhtähyvä kuin paras muu ratkaisu.

LeppäZeba
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.1.2012 21:48

ViestiKirjoittaja LeppäZeba » 27.6.2012 23:19

Jukka A : mahtaako olla samat imuputket R32/V6/GTI? jos siis R32 on isompi snorgla ni laitan semmosen ja joudun ostamaan uuden Putsarikotelon, koska näköjään edellinen varastettu terassilta :S

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.6.2012 1:16

Ja nimenomaan R32 DSG:n kotelo kaikkine imutorvineen. Se on se paras (tai ainakin suurimmalla imuröörillä varustettu).

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 28.6.2012 9:46

Kuvassa PD130:sen ja R32 DSG:n snorkkelit.
Onhan noissa hieman eroa.
Kuva
Ainakin PD130:sen ilmansuodatinkoteloon tuo R32:sen snorkkeli meni parin minuutin sovitustyöllä.

LeppäZeba
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.1.2012 21:48

ViestiKirjoittaja LeppäZeba » 28.6.2012 21:53

Näköjään joo on isompi, pitääki alkaa suunnitelemaan tommosta viritystä sitte.

Oiskohan jollain heittää varaosanumeroa kyseiselle osalle? siis koko paketti.

Riku.J
-
Viestit: 271
Liittynyt: 3.9.2003 20:02

ViestiKirjoittaja Riku.J » 30.6.2012 7:59

Adjuster 1J0805965EB41 4.17 e
Air duct 1J0805962GB41 16.96 e
Pipe 1J0129609G 46.89 e
Split Rivet (Pikkunastat mitkä pitää kiinni air ductia kannattaa ottaa hajoaa yleensä, tarve 3kpl) N0385501 0.11 e /kpl

Putsarin kotelon kannattaa kattella jostain purkaamolta yms. Uutena aikasta kallis 150-200e

Marmorilla hinnat sitten vähä herkummat..

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2772457

http://uk-mkvs.net/forums/t/404536.aspx

Tosta pääset alkuun.

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 30.6.2012 10:18

Pitäisiköhän tänne tehä joku sticky topic aiheesta "Jospa unohdat sen vv-suodattimen kuitenkin ja ostat sillä rahalla vaikka mallasta" :D

Siis vakavasti ottaen, näitä kyselyjä tulee säännöllisesti benssa- ja kiisseliosastoille, niin voisi kai näitä koota vähän yhteen läjään.

LeppäZeba
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.1.2012 21:48

ViestiKirjoittaja LeppäZeba » 30.6.2012 18:42

Kiitoksia Rikulle noista numeroista.

Riku.J
-
Viestit: 271
Liittynyt: 3.9.2003 20:02

ViestiKirjoittaja Riku.J » 30.6.2012 19:21

Kyllä näistä kannattaisi koota sellaiset FAQ että näkisi heti osanumerot ja millainen työ on tehdä.

Niin kauan kun turbon imupuoli on alle 3" niin vakiokotelolla pärjää aivan hyvin. Ei se tuuning tehofiltteri sielä mitää auta ja paranna jos ilma menee sisälle jotain 50mm putkea pitkin.. Tai no saahan sillä rasittavat suhina pihinä äänet että katu uskottavuus sielä kylänraitilla kasvaa :D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 1.7.2012 21:30

Tietysti käytät vain R32 dsg imanputsarikotelon alapuolen...Jos jollakin on ylimääräinen yläpuoli niin saa paiskata yv...

Ja tuossa on DIY
http://www.users.on.net/~graeme86/dsgai ... irbox.html

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 5.7.2012 22:42

ei ole vv suodattimesta mitään hyöttä, tuota tuli testailtua air box modin yhteydessä.. turha kapistus, vakio parempi ja pysyy paikat varmasti puhtaana.

airbox modilla tosin sai maffin arvoja korkeammaksi (virtaavuus kasvoi hitusen)
kotelon ala/etuosaan 2x reikää joista taipuisat alumiini putket auton keulalle(alas) hörppään viileetä ilmaa. äänet muuttu air intage maisiksi eikä maksanut ku 10e ei ahdista vakio ilma snorkkeli enään.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 6.7.2012 1:50

^ Juurikin näin... saahan noinkin yksinkertaseen asiaan toki halutessaan tuhlata useita kymppejä ja/tai satasia ja saada loppupeleissä surkeamman lopputuloksen jos välttämättä niin haluaa....


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa