Vaihdoin ketjut koneeseen enkä saanut millään sitä öljypumpun ajoitus merkkiä kohdalleen?? Jos ratasta käänsi yhden hampaan suuntaan tai toiseen merkki oli enemmän perseellään?? heittoa ajoitus merkkiin oli n. 1-2mm. Kysyin viisaammilta että mikä mättää ja sanoivat: "siinä se on oltava kerta ei lähemmäs saa" -.- sitten kasasin koneen noiden ohjeiden mukaan ja tietysti luin moneen sataan kertaan tuolta vwvortex sivuilta kyseisen ketjunvaihto-ohjeen, mutta ei! Nokat tulee ilmeisesti hiemän jäljessä??
Moottori ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä, mutta ei vaan vedä tasaisesti ja tyhjäkäynnillä yskii.. Paikallaan kierroksia nostaessa ei tapahdu nykimistä..
Onko se jako nyt sitten niin vähän pielessä että tapahtuu kaikki tuo? MITÄ SILLE ON JÄRKEVÄ TEHDÄ?? millään ei viitsisi ottaa taas laatikkoa pois..!?!?! tosin pakkohan se on jos siinnä ei muu auta! : ))
VR6 nykii kiihdyttäessä ja tyhjäkäynnillä??
Valvoja: ffp jäsenet
Hihasta heittäen: Jako on hampaan pielessä.
Kyllä ne jakomerkit pitää sattua kohdalleen, itte kans kikkailin reilu 3 h ketjujen kanssa ennenko sattu kohdalleen. Tuo öljypumpun merkin kanssa oli myös vähä ropleemaa... Itsellä oli kampiakseli hieman pois merkiltä niin ei saanu tota pumpun merkkiä kohilleen.
Eli olisko kampura-öpumppu ketju pielessä..?
Tämähän sitte on vaan mun oma veikkaus.Viisaammat kertokoot lisää...
Kyllä ne jakomerkit pitää sattua kohdalleen, itte kans kikkailin reilu 3 h ketjujen kanssa ennenko sattu kohdalleen. Tuo öljypumpun merkin kanssa oli myös vähä ropleemaa... Itsellä oli kampiakseli hieman pois merkiltä niin ei saanu tota pumpun merkkiä kohilleen.
Eli olisko kampura-öpumppu ketju pielessä..?
Tämähän sitte on vaan mun oma veikkaus.Viisaammat kertokoot lisää...
Kai muistit pyörittää konetta aina ennen merkkien tarkastusta? Pari kierrosta kannattaa ainakin käännellä moottoria, ennenkuin antaa lopullisen tuomion jaon oikeellisuudesta moottoria kasatessa.
Ja en nyt kyllä keksi, että mihin se öljypumpun jako oikein voisi vaikuttaa. Muuhun kuin sytytysennakkoon, jos jakaja pyörii samalla akselilla.
Mutta jos se käy huonosti ja/tai ei vedä, niin joku jako siellä pielessä on. Onko virranjakaja oikeassa asennossa?
Ja en nyt kyllä keksi, että mihin se öljypumpun jako oikein voisi vaikuttaa. Muuhun kuin sytytysennakkoon, jos jakaja pyörii samalla akselilla.
Mutta jos se käy huonosti ja/tai ei vedä, niin joku jako siellä pielessä on. Onko virranjakaja oikeassa asennossa?
Noniin, nyt on jako merkit tarkastettu ja ei mitään heittoa kampiakselin ja nokkien välillä.. Nyt ei ymmärrä mistä sitten vikaa haen?!?
Vaihdoin samassa uudet tulpat ja tulpanjohdot, josta juolahtikin mieleeni, että onko virranjakajallisessa ja jakajatomassa erilaiset tulpanpiuhat? Paketissa nimittäin oli tuo maadoitusjohto, jota ei ko autossa tarvitse..
Vaihdoin samassa uudet tulpat ja tulpanjohdot, josta juolahtikin mieleeni, että onko virranjakajallisessa ja jakajatomassa erilaiset tulpanpiuhat? Paketissa nimittäin oli tuo maadoitusjohto, jota ei ko autossa tarvitse..
Onko ne kaikki piuhat varmasti oikeissa paikoissa? Tuo tyhjäkäynnin heikkous ja vedon puute voisi johtua vaikkapa siitä, että siellä on nyt kaksi johtoa väärinpäin.
Edit: Eikä se ole maadoitusjohto, vaan sytytyspuolalta virranjakajaan tuleva johto... Mutta luulisi sen nyt niillä jakajasytkällisen piuhoillakin toimivan, suunnilleen samat virrat niistä läpi kulkee. Tosin jotkut VW:t ovat hyvin tarkkoja johdoista, ei tahdo toimia millään hinnat-alkaen-tarvikejohdoilla.
Edit: Eikä se ole maadoitusjohto, vaan sytytyspuolalta virranjakajaan tuleva johto... Mutta luulisi sen nyt niillä jakajasytkällisen piuhoillakin toimivan, suunnilleen samat virrat niistä läpi kulkee. Tosin jotkut VW:t ovat hyvin tarkkoja johdoista, ei tahdo toimia millään hinnat-alkaen-tarvikejohdoilla.
Mulle ainakin tuli sellanen paketti marmorilta missä oli myös tuo puolan johto ja toimii hienosti vaikka on tuo puolapaketti.
Kantsii ehkä mittailla sitä puolaa jos joku pari antaa ihan eri vastusta kun muut. En tiiä oikeita arvoja, mut helppohan se on päätellä jos jossain on hirvee heitto arvoissa.
Kantsii ehkä mittailla sitä puolaa jos joku pari antaa ihan eri vastusta kun muut. En tiiä oikeita arvoja, mut helppohan se on päätellä jos jossain on hirvee heitto arvoissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa