Golf 3 TDI autom. --> manuaaliksi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

Golf 3 TDI autom. --> manuaaliksi

ViestiKirjoittaja Jak3 » 10.6.2012 13:11

Vuoden -98 GL TDI (AHU) kolmosvariantista porsi tuo tomaattiloota, ja kuuleman mukaan se on kerran jo korjattu ja se oli viimeinen. Joten halvin/kestävin vaihtoehto lienee olla manuaaliksi muuttaminen.

Kun nuo kolmoset on aika harmaata aluetta varsinkin näillä harvinaisemmilla tekniikoilla, niin kaipaisin hieman tietoa tästä projektista, lähinnä mitä osia menee vaihtoon itse lootan lisäksi:

-kytkin/vauhtis?
-vetarit?
-startti?

Vaihdevivusto pitää varmaanki vaihtaa, ja sitten luonnollisesti poljinasetelma. Jotain muuta huomioitavaa? Kone oli tarkoitus käyttää kokonaan pois.

-95 TD Passat 02A:lla olisi mahdollisesti osien luovuttajana, käykö tästä kaikki tarpeellinen? Myös 020 roippeet olisi olemassa mk3:n vetareilla, mutta kuinka tuo lienee fiksu ratkaisu TDI:n perässä...

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 10.6.2012 14:07


Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 10.6.2012 18:51

Juu no tuon kattelinki jo, mutta pitäis saada varmuus että mistä vermeestä saa sopivat osat ja mitä kaikkea tarvii ylipäätään.

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 10.6.2012 20:34

Vetarit ja startti konttiin ja purkamolle tms. hakemaan tarvittava läjä osia. ainakin vauhtipyörä, levy, paineasetelma, vaihdevivusto, polkimet ja laatikko ehkä vetarit ja startti.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 11.6.2012 0:36

Olisi hyvä jos ei tarvis hakuammuntana lähteä noiden romujen kanssa naarailemaan kaikenmaailman hajottamoita, varsinki ku siellä yhen lootan hinta on jo leimatun katiskan verran.. mutta kai se on sitten se viimenen vaihtoehto.

Tänään tuli siirrettyä potilas kotipihaan, omistajan mukaan vain 1. toimisi ja 60 lujempaa ei juuri kannattais ajella, mutta kyllähän tuo losautti kakkosen päälle kun vingutti johonkin 3700 kierrokseen ja sillä pääsi aikalailla normaaleihin matkavauhteihin ilman järjetöntä huuattamista. Näillä eväin mentiinkin sitten 250km ilman ongelmia, joten pitänee vielä tutkia tarkemmin aina öljyistä lähtien tuota automaagia.

Mutta tosiaan, jos jollain tarkempaa tietoa noista Passatin osien soveltuvuudesta (lähinnä vaihdelaatikko sekä vivusto, ja kytkinromut (neste?)). Poljinasetelman varmaan nyt nappasee mistä tahansa kolmosrotkosta ja vetareita mulla on nuo kahdet, joista jummat kummat nyt luulis käyvän.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 11.6.2012 21:17

Passatista
- laatikko
- startti
- vauhtipyörä
- kytkin + astelma
- kytkimen työsylinteri + letkut
Keppi / vaijeripakettikin sopii pienellä viilailulla.
Mk3 vetarit passannee sopivat sisemmät nivelet vaihtamalla.
Poljinasetelma ja kytkimen pääsylinteri vaijerilaatikollisesta Mk3:sta, VR6:sta löytynee helpoimmin.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 11.6.2012 23:52

Noniin, nyt kuulostaa jo paremmalta. Kiitokset jii_beelle tästä tiedosta!

EDIT:
Miten tuon AHU:n ecu käyttäytyy jos aski vaihtuu manuaaliin, toimiiko tuo "parin piuhan yhistäminen" niinkuin vanhemmissa vai meneekö koodailuksi?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa