jetta 1.6 cl 90- oikean vetoakselinniveltensuojakumet

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TeeJ
-
Viestit: 46
Liittynyt: 23.9.2011 12:50

jetta 1.6 cl 90- oikean vetoakselinniveltensuojakumet

ViestiKirjoittaja TeeJ » 9.6.2012 14:00

Elikkä mitä asioita pitää ottaa huomioon kun noita alkaa vaihtamaan. Vai kannatteeko viiä liikkeeseen?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 9.6.2012 14:59

Alapallo olkakappaleesta irti, niin ei mene kulmat sekaisin. Sisäpään pulttien kunnollinen putsaus ja vasaralla kopautus avaimeen ettei nurkat lähde pulteista.

TeeJ
-
Viestit: 46
Liittynyt: 23.9.2011 12:50

ViestiKirjoittaja TeeJ » 9.6.2012 15:29

entä vaihdalaatikon puolella oleva suojakumi pitää vaihtaa nii tuleeko öljyt pihalle kun ottaa vetoakselin pois?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 9.6.2012 16:11

Ei tule kun on pulteilla vetolaippassa kiinni.

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 9.6.2012 16:57

XZN hylsy on hyvä hankkia, helpottaa hommaa kummasti ;)

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 9.6.2012 20:15

Joo, tuo XZN hylsy on oleellinen juttu. Samoin kannattaa putsata ne pulttien kolot ennen irrotusta kunnolla, niin ei porsi niin helposti. Kokemuksella todettu oleelliseksi. Jos intoa riittää, niin ota koko vetari tallin lattialle, helpottaa työskentelyä kummasti. Eli vetarin mutteri auki navasta ja nuo pultit laatikon päästä, sitten se pallonivel pois paikoiltaan, niin pitäisi irrota.

TeeJ
-
Viestit: 46
Liittynyt: 23.9.2011 12:50

ViestiKirjoittaja TeeJ » 9.6.2012 21:31

onko ulommassa vetonivelessä mitään lukkosokkaa että se lähtee irti vai joku oma keino?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 10.6.2012 10:04

Pieni kopautus vasaralla riittää.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 11.6.2012 16:20

Tai joskus vähän isompi kopautus, ellei jopa useita.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 11.6.2012 17:03

Tai jopa nivelen purku/ rälläköinti palasiksi....

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 11.6.2012 18:54

Tai kun olet saanu uuden vetarin paikalleen ni huomaat että olet unohtanu sen suojakumin ;)....... nykyään tälle jo nauraa mut silloin ei naurattanu.....

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 11.6.2012 22:00

Mä en ole kyllä koskaan uutta niveltä saanut läheskään niin tiukkaan kuin alkuperäinen. Ehkä vaan sitten laittanut ne tusina erilaista prikkaa väärässä järjestyksessä tai jotain? Sieltä rasvaisesta hallin seinään vauhdilla lekan saattelemana lentäneestä nivelestä kun on hankala niitä alkuperäisiä paikkoja ja järjestyksiä päätellä :D Lähinnä olleet sellaisia että jos ylösalaisin ravistelee niin on nivel jo lattialla. Mutta ei sillä, aina ne on kestäneet.

TeeJ
-
Viestit: 46
Liittynyt: 23.9.2011 12:50

ViestiKirjoittaja TeeJ » 17.6.2012 22:34

Kaikki onnistui ihan hyvin muistin jopa laittaa ne suojakumet ennen niveliä. Tuon XZN hylsyn löytämisessä oli vähän ongelmia, mutta jetta on hyvin rullaillut remontin jälkeen. Kittos avusta


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 97 vierailijaa