Arl vakio ahtopaine
Valvoja: ffp jäsenet
Arl vakio ahtopaine
Paljonko siis 1.9tdi arl-moottorin vakio ahtopaine kuuluisi olla, ei haulla löytyny eikä googlettamalla. VCDS näyttää lukemaksi 2500mbar ja välillä käyttää 2800mbar eli siis silloin yliahtaa hetkellisesti. Mutta tasasessa vedossa ahdot olisivat 1.5bar? Auto toimii normaalisti ja vetää koko alueella mutta mietityttää ahtaako tuo liikaa? Moottoria ei ole lastutettu.
erooko ahdot paljon afn? mulla oli 1.5 ja piikitteli 1.7bar
vnt siivissä karstaa ja toistin mr muscle käsittelyn ja nyt vakio 0.9bar ja vetää paremmin.
en jaksais uskoo että on vakiona 1.8bar. mr muscle puhdistus ja katso paljonko vaikuttaa.
Äläkä vaan mee säätään sitä tankoo jos siivet jumittaa.
kun putsaat niin on taas ongelmia tiedossa kun tanko on säädetty takertelevan vnt mukaan.. koita puhdistaa musklella luulis auttavan.
vnt siivissä karstaa ja toistin mr muscle käsittelyn ja nyt vakio 0.9bar ja vetää paremmin.
en jaksais uskoo että on vakiona 1.8bar. mr muscle puhdistus ja katso paljonko vaikuttaa.
Äläkä vaan mee säätään sitä tankoo jos siivet jumittaa.
kun putsaat niin on taas ongelmia tiedossa kun tanko on säädetty takertelevan vnt mukaan.. koita puhdistaa musklella luulis auttavan.
Daword: AFN vakio ahtopaine on muistaakseni 1.1bar, eli ei puhuta yhtään samasta asiasta. ARL:n vakio ahtopaine on 1.5 eli tuollainen pieni piikittely viittaa mielestäni enemmän liian lyhyeen tankoon eikä jumivaan VNT-mekanismiin.
Voisit muutenkin hieman vähän rajoittaa tuota Mr. Muscle hehkutusta. Ei sillä kuitenkaan nyt ihan joka ongelmaa korjata!
Voisit muutenkin hieman vähän rajoittaa tuota Mr. Muscle hehkutusta. Ei sillä kuitenkaan nyt ihan joka ongelmaa korjata!
Puslat? Monesti on tuotu esille mihin ja miten se vaikuttaa.. ja ne kellä on toiminut tuskin alkaa kettuileen kun asiasta mainitaan.
Mutta jos enemmistö meinaa että turhaa höpinää niin ton kys. topikin saa mun puolesta poistaa.. asia osaltani käsitelty ettei mee enempää Ot.
Toi kone ahtaa vakiona 1.7bar kävin liikkeen autolla testaamassa.
Mutta jos enemmistö meinaa että turhaa höpinää niin ton kys. topikin saa mun puolesta poistaa.. asia osaltani käsitelty ettei mee enempää Ot.
Toi kone ahtaa vakiona 1.7bar kävin liikkeen autolla testaamassa.
Taitaa olla ARL:ssä vakiona ahtopyynti 1.5bar, 1.7 on yliahtoa tai sit siellä on virisofta sisässä. Käytä VNT ahin auki niin tajuat paremmin sen kapistuksen toiminnan ja miksi ne alkaa ajan myötä jumittamaan vaikkeivat karstoittuisikaan, tällasiin ei auta mitkään litkut enää, eikä mekaaninen puhdistuskaan kauaksi aikaa, jos lainkaan.
Ei riko ei. Onhan näissä käytetty yli 3 bariakin, itselläni on AHU:ssa 2,3 bar ja hieman joutuu nostelemaan vielä. Jos ahtopyynti on 1,5 ja toteutunut on suurempi niin ihan kaikki ei oo sillon kohallaan, vaikkei se nyt tosiaan mitään rikokaan. Kyl se siihen pyyntiin pitäs/kannattas asettua :)
Tuo aloittajan mainitsema yliahto on normaalia piikkaamista ARL:lle joka vähenee kyllä vnt-tangon jatkamisella tai softan säätämisellä, suosittelen... Edellämainittu toimenpide suositeltavaa aina myös kun EGR tulpataan.
Tuo aloittajan mainitsema yliahto on normaalia piikkaamista ARL:lle joka vähenee kyllä vnt-tangon jatkamisella tai softan säätämisellä, suosittelen... Edellämainittu toimenpide suositeltavaa aina myös kun EGR tulpataan.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070 Tossa olis jos et löytänyt.
joo kiitoksia vastauksista. Tuosta egr:n tulppaamisesta, ei mielestäni ole tarpeellista käydä ohjelmoimassa mitään. Itse tein 1.5mm alumiinistä laipan siihen egr venttiilille tulevaan putkeen sinne pakosarjan puoleiseen päätyyn. Eli letkut egr:ssä kiinni, egr toimii, mutta ei saa pakokaasua -> ei vikakoodeja, ei ohjelmointia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa