Golf II -91

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Duract
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 6.6.2012 16:27

Golf II -91

ViestiKirjoittaja Duract » 6.6.2012 16:30

Mistähän sivustoilta mahtaisi löytyä piristysosia koneeseen ja muuta mukavaa, esim. ulkomuotoon? :)

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 6.6.2012 17:08

Otsikossa kannattaa kuvata käsiteltävää aihetta hieman yksityiskohtaisemmin, sillä tällä palstalla on silloin tällöin muitakin Golf mk2:een liittyviä threadeja.

Itse asiaan, esim. yhteistyökumppanien tarjoukset -osastolla on monien firmojen yhteystietoja, samoin yläpalkin Linkit-kohdan takaa pääsee jäljille. Ebay.de on myös hyvä paikka.

Koneen "piristäminen" on ehkä ihan hyvä termi - vaparin virittäminenhän vaatii tunnetusti paksun lompakon. Jos haluaa tehdä jotain oikeasti auton suorituskykyyn vaikuttavaa, niin voisi olla erilainen nuori ja tuunata ekana jarrut kuntoon. Esim 280 mm levyt eteen ja levyt taaksekin. Jos taas haetaan persdynoon vaikuttavia tuloksia, niin ei muuta kun bilteman halvin pörinäpönttö ja vapaavirtaussuodatin paikoilleen. Kova ääni ja koettu kiihtyvyys korreloivat vahvasti.

Jannu703
-
Viestit: 66
Liittynyt: 31.8.2009 0:09

ViestiKirjoittaja Jannu703 » 7.6.2012 10:28

..Koneesta ei mainintaa, mutta loppujenlopuksi helpoin ja äkkiä myös huomattavasti edukkaampi vaihtoehto suoraan tekniikanvaihto.

Esimerkiksi jos tämänhetkinen moottori on 1.6PN niin varmasti noin 200-350€ löytyy täydellinen 1.8ABS moottori mk3 golffista tai ventosta. Helpot ja halvat 21heppaa, väännöstä puhumattakaan.
Vinkkinä kts. suuntaa vastaavasta hommasta projektiosastolta
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=152378

Lisäpirteyttä sitten vaikka tekniikanvaihdon yhteydessä askarrellessa esim. g60 nokka, imusarjan siistimistä ("esilämmitysripojen" viistäminen/poistaminen kokonaan), kanavien kohdistus ja muotoilu. Puristuksethan tuossa ABS koneessa on kohtalaisen järkevällä tasolla jo aluperinkin niin en lähtisi plaanailemaan kantta matalammaksi, jos kuitenkin näin aikoisit toimia, tarpeeseen tulee säädettävä nokkapyörä jottei rutistuksen tuoma etu katoa ajotuksen muuttumisen myötä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 54 vierailijaa