Toledo 1.6 jurnuttaa peruuttaessa ?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Haanpää
-

Toledo 1.6 jurnuttaa peruuttaessa ?

ViestiKirjoittaja Haanpää » 24.5.2012 21:13

Terve kaikille.

Tuli tollanen Tohelo hommattua kakkosautoksi kun ei tunnu toi harrastepeli pysyvän läjässä yli viikkoa kerrallaan. Olen pienen ikäni harrastanut pääosin japsivehkeitä, joten tämä on ihka ensimmäinen vag konsernin auto.

Eli kyseessä on -98 1.6 SE100 malli, ja ajettu on 280tkm. Peruuttaessa kuuluu/tuntuu selvä jurnutus, ja edellinen omistaja sanoikin että ääni on kuulunut jo 3 vuotta muuttumatta miksikään. Vaihteisto toimii muutoin esimerkillisesti, ei äännä tai rutise ja vaihtaa tosi nätisti.

Onko tuo vakavaa, ja onko kukaan avannut laatikkoa ja tutkinut mistä tollainen "ominaisuus" johtuu? Kun kuulemma ei ole kovinkaan harvinainen vika noissa... :D

Itseä se ei juurikaan haittaa mutta tietenkin jos ei ole iso homma ja syypää arvattavissa niin kyllähän sen korjaa. Vaihteistoöljyistä ei ole hajua onko vaihdettu milloin, jos edes on vaihdettu, mutta niistä olisi tarkoitus aloittaa jos ääni edes hieman vaimenisi. Pari litraahan sitä ökää sinne lootaan menee, mutta onko suosituksia mitä sinne kannattaisi kaataa?

Kiitoksia :)

pete73
-

ViestiKirjoittaja pete73 » 24.5.2012 21:58

75W-90 synteettinen pitäs kai olla ihan ok.. Mulla meni Teboilin versio ja hyvin on toiminut kesällä ja talvella. Merkkihuolto käyttää kuulemma Shelliä..
Muistaakseni täällä foorumilla on vaihteistoöljyistä ihan oma viestiketjunsakin.. haulla löytynee :)

Haanpää
-

ViestiKirjoittaja Haanpää » 24.5.2012 22:16

Okei kiitos tiedosta! Ja olisi varmasti haulla löytynytkin mutta ajattelin sisällyttää ton öljyasian tohon itse vikaan :) Täytyy kokeilla uusilla öljyillä aluksi että miten käyttäytyy.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”