golf mk3 1.6 nykiminen/sammuminen
Valvoja: ffp jäsenet
golf mk3 1.6 nykiminen/sammuminen
joo elikkä autona kyseinen golffi vuosimallia -94 abu moottorilla. ongelmat alkoivat talvella kun auto oli lämmityksessä niin aamuisin sai sahata kauan ennenkuin lähti käyntiin, jos taas ei ollut johdon päässä niin lähti ongelmitta käyntiin. no kevät alkoi tulemaan ja auto toimi moitteetta kunnes alkoi taas tulemaan ongelmia käyntiinlähdössä etenkin kun kone oli kuuma, kylmällä koneella ei ollut mitään ongelmia. sitten alkoi auton nykiminen/sammuminen täydestä vauhdista jonka jälkeen ei lähtenyt käyntiin ennekuin oli seissyt jonku aikaa, joskus taas lähti kertalaakista. tulipa sitten uusittua virranjakajan kansi+pyörijä, taas toimi jonkun aikaa mutta jälleen ongelmat palasivat. joskus kun ei lähtenyt kuumana käyntiin käytin virranjakajan kannen auki ja heti starttas. taas pelas jonku aikaa ilman mitään ongelmia ja TAAS sama homma :D. tällä kertaa auto saattoi sammuilla muutaman kymmenen metrin välein ja ei millään käyntiin, joskus taas pääsi lähemmäs 100km ajamaan ongelmitta. sitten lähti puola ja tulpat vaihtoon, toimi päivän ongelmitta ja taas alkoi sammuilu. paikalla ollessa kun kaasun painaa nopeasti pohjaan ei reagoi heti vaan tuntuu niiku vähän röpöttäis ennenku nostaa kierrokset. autoon vaihdettu myös joku vuosi takaperin tulppien johtosarja sekä imusarjan ja ruiskun välinen kumi joten ne pitäs olla ehjät.
kävimpä tossa äsken ajamassa parin päivän tauon jälkeen. ajoin koneen lämpimäksi sammutin auton jonka jälkeen kokeilin käynnistää lähti käyntiin mut pätki helvetisti eikä pysnyt käynnissä vaikka anto kaasua. odottelin vartin verran ja sit lähti, pääsin ruhtinaaliset kymmenen metriä eteenpäin ja taas sammu. no lähti samantien käyntiin ja sit ajelin kotia eikä ilmennyt mitään ongelmia. sammutin auton ja kokeilin vielä startata ja heti lähti käymään. ihme vika...jos sitä huomena alkais kunnolla kattoon tota läpi, voisko olla kenties hall-anturi?
Vikakoodit?
Tarjoan tähän syylliseksi vielä viallista moottorin johtosarjaa.
Nimimerkilläni löytynee noin vuoden takaista keskustelua jolloin omani golf mk3 vm 96 1,8i
temppuili kuumana/ajossa mm tuhkehtumalla kun painoi kaasua, kierrokset souti ja polttamalla pakoputkessa. Syylliseksi paljastui loppujenlopuksi ruiskulta lähtevä johtosarja jossa oli jossainkohtaa kosketushäiriö. Nyt toiminut jo yli vuoden ilman mitään teppuilua.
Autossa toisn oli monivamma jolloin jouduin vaihtamaan tyhjäkäyntimoottorin sekä ecun mutta viimeiset "viat" korjaantui tuolla johtokumpun uusimisella.
Heiluttele johtokimppua ja katso vaikuttaako käyntiin....
Tarjoan tähän syylliseksi vielä viallista moottorin johtosarjaa.
Nimimerkilläni löytynee noin vuoden takaista keskustelua jolloin omani golf mk3 vm 96 1,8i
temppuili kuumana/ajossa mm tuhkehtumalla kun painoi kaasua, kierrokset souti ja polttamalla pakoputkessa. Syylliseksi paljastui loppujenlopuksi ruiskulta lähtevä johtosarja jossa oli jossainkohtaa kosketushäiriö. Nyt toiminut jo yli vuoden ilman mitään teppuilua.
Autossa toisn oli monivamma jolloin jouduin vaihtamaan tyhjäkäyntimoottorin sekä ecun mutta viimeiset "viat" korjaantui tuolla johtokumpun uusimisella.
Heiluttele johtokimppua ja katso vaikuttaako käyntiin....
Tästä ohi mennen kiitos Boliisille.. Mulla oli samantyylisiä sähkö ongelmia ja nyt näyttäs helpottaneen.
Olin kans käynyt kaikki johtosarjat läpi (heilutellu->irrottanu->CRC->hetki kuivua->kiinni) ja vasta tuon ruiskulle jne. menevä isojohtosarja helpotti vikoihin (toki saattaa olla, että palaa takaisin kuten kierrosten hummaamiseen ja sammahteluun. Se oli aivan täysin jumissa se liitin sarja ja suhteellisen paskainen sisältä. Oli oittanut itseensä kun oli öljyn alipaine anturi falskannut...
Olin kans käynyt kaikki johtosarjat läpi (heilutellu->irrottanu->CRC->hetki kuivua->kiinni) ja vasta tuon ruiskulle jne. menevä isojohtosarja helpotti vikoihin (toki saattaa olla, että palaa takaisin kuten kierrosten hummaamiseen ja sammahteluun. Se oli aivan täysin jumissa se liitin sarja ja suhteellisen paskainen sisältä. Oli oittanut itseensä kun oli öljyn alipaine anturi falskannut...
Vaihtaisin sytkän puolan (tai sen koko paketin tyristoriyksikköineen). On Golf III:sen tyyppivika ja se aiheuttaa juuri tuollaisen ongelman. Itsellä niitä meni entisessä autossa parissa vuodessa 3-4 kpl. Yhtä pidin siksi lopuksi koko ajan mukana varaosana, olisi ollut helppo vaihtaa lennosta, mutta ei tietenkään tarvinnut, kun vikaa ei enään tullut ennen auton vaihtoa. Varaosan mukana pito näköjään myös auttaa ;-)
Puolayksikön ongelmia, korjaantuivat aina puolan vaihdon jälkeen:
- nykimistä kostessa ilmassa tai auto ei lähtenyt käyntiin kunnolla
- lämpimänä ei lähtenyt käyntiin tai nyki kovasti, kävi "kolemlla pytyllä".
- kesken ajon (moottoritie) kone sammui äkisti ilman varoitusta, eikä lähtenyt enään käyntiin.
- Kesken ajon kone sammui mahdollisesti varoituksen jälkeeni, mutta lähti käyntiin 2-5 sekkunnin päästä.
- huono kiihtyvyys
- kone tehoton, motarilla ei tahtonut pitää 120-130 km/h ylämäkeen.
Kaikki puolayksikön syitä. Lähinnä sen puolan (läpilyönti), mutta vaihdoin aina sen koko yksikön. Samoja vikoja eri hintaisilla ja eri valmistajien puolilla. johtosarjojen ja liittimien huolto ei auttanut, vaikka aluksi siltä tuntui.
Puolayksikön ongelmia, korjaantuivat aina puolan vaihdon jälkeen:
- nykimistä kostessa ilmassa tai auto ei lähtenyt käyntiin kunnolla
- lämpimänä ei lähtenyt käyntiin tai nyki kovasti, kävi "kolemlla pytyllä".
- kesken ajon (moottoritie) kone sammui äkisti ilman varoitusta, eikä lähtenyt enään käyntiin.
- Kesken ajon kone sammui mahdollisesti varoituksen jälkeeni, mutta lähti käyntiin 2-5 sekkunnin päästä.
- huono kiihtyvyys
- kone tehoton, motarilla ei tahtonut pitää 120-130 km/h ylämäkeen.
Kaikki puolayksikön syitä. Lähinnä sen puolan (läpilyönti), mutta vaihdoin aina sen koko yksikön. Samoja vikoja eri hintaisilla ja eri valmistajien puolilla. johtosarjojen ja liittimien huolto ei auttanut, vaikka aluksi siltä tuntui.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa