Corrado G60:n lämpöongelmat
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado G60:n lämpöongelmat
Onko kellään ollu huolia Corro G60:n lämpöhuolista? Meinaan, että jo näillä ilmoilla (+10) ajaa pätkän kaupungissa ja lämpötilavipu "sinisellä", tai jopa ilmastoinnilla, niin lämpöviisari nousee tonne sataan ja jopa hieman ylikin, jos joutuu seisomaan paljon paikallaan. No eihän siinä muu auta kuin laittaa lämmöt täysille ja mennä tienposkeen "viilentymään". :( Fleksi alkaa pyörimään normaalisti viisarin mukaan about 92 asteessa, mutta eihän se riitä paikallaan seisoessa konepelti kiinni ja 20-30asteen kesäkuumuudessa, jos nyt jo käy keittämisen rajamailla. Ja entäs sitten, kun sille annetaan "tohvelia"? Voisko olla syyläri tukossa ja laskis ikäänkuin osan jostakin suoraan ylä -ja alaletkun kautta moottoriin, koska kummatkin letkut melkein heti yhtä kuumia heti? Koska kaikki viittais,että termostaatti ja vesipumpun pyörä toimiii..?!
Olen Ghoslyn kanssa samaa mieltä tosta öljyjutusta. Ja sitäpaitsi se ei ratkaise ongelmaa. Mun aikaisempi Corro oli -89 ja siinä oli samoja ongelmia. Fleksi pyöri tuhottoman pitkään, mut siinä ei noussu lämmöt viisarin mukaan noin korkealle.Ja öljyjäkin on tässä kolmen vuoden aikana tullu kokeiltua kaikkea mahdollista. (aina liurusta mahd. jäykkään) En myöskään lämmenny tuolle lämpökytkin asialle, koska.....? Termarin vois kokeilla vaihtaa johonkin mahdollisimman alhaiseen lämpötilaan, koska se rupes työntää jo talvella parin kilsan jälkeen selkeästi käsiä lämmittävää hönkyä. Eli se on varmaan jotakin (vakio) 87`C. Siihen vois laittaa ihan hyvyn mun 82, tai jopa alemman, koska en meinaa ajaa sillä ens talvea. Mistähän sen sais, kun kaikki tarjoaa vain tot 87:aa. Noo, poraa tietty pari reikää, tai ottaa kokonaan termarin pois. Mut ei viitttis.
En kyllä myykkään sitä ihan pienellä rahalla, koska se on "kaikinpuolin" juuri sellainen kuin tollaiselta Corrolta toivoin. Sanoin vain, koska se on ollu varmaan enemmän konepelti ylhäällä paikallaan, kuin alhaalla. :(Nyt kun siihen on laittanu pienen "omaisuuden" ja lähes kaikki toimii, niin luottaa enemmän kuin omaan akkaansa. ;) Ja vielä lisäkysymys kaikille tän lukeneille.... kuinka saada 200hv:tä irti tekemälllä koneelle mitään? On jo lastu ja 68 ahdinpyörä ja sytkä ennakkoon, niin paljon kuin kärsii, +vapari,joka vaikuttaa korvien välissä! Kuinka paljon RS-lähtö ja peltipakosarja? Josko ahtimen vakiolähdöstä on jo vedetty paksummat putket ns. välijäähdyttimelle? Corron välijäähdytin on niin onneton, että on siinä "insinöörit" olleet olevinaan viisaita. :( No nyt lopetan, mutta kiitos kaikille ketkä jaksavat asiantuntevasti ottaa kantaa juttuuni!
En kyllä myykkään sitä ihan pienellä rahalla, koska se on "kaikinpuolin" juuri sellainen kuin tollaiselta Corrolta toivoin. Sanoin vain, koska se on ollu varmaan enemmän konepelti ylhäällä paikallaan, kuin alhaalla. :(Nyt kun siihen on laittanu pienen "omaisuuden" ja lähes kaikki toimii, niin luottaa enemmän kuin omaan akkaansa. ;) Ja vielä lisäkysymys kaikille tän lukeneille.... kuinka saada 200hv:tä irti tekemälllä koneelle mitään? On jo lastu ja 68 ahdinpyörä ja sytkä ennakkoon, niin paljon kuin kärsii, +vapari,joka vaikuttaa korvien välissä! Kuinka paljon RS-lähtö ja peltipakosarja? Josko ahtimen vakiolähdöstä on jo vedetty paksummat putket ns. välijäähdyttimelle? Corron välijäähdytin on niin onneton, että on siinä "insinöörit" olleet olevinaan viisaita. :( No nyt lopetan, mutta kiitos kaikille ketkä jaksavat asiantuntevasti ottaa kantaa juttuuni!
Oletteko mitannu ihan tarkalla lämpömittarilla noita lämpöjä? Ettei nyt yritetä korjata ongelmaa, jota ei oikeasti edes ole? :) Kun tunnetusti noi VW lämpömittarit on enemmän suuntaa antavia.
Niin kauan lämmöt on ok, kunnes nesteet tulee pellolle.
Ja jos kone oikeasti lämpenee liikaa, niin termostaatin poistaminen tai alemman C malli, ei tee muutakuin hidastaa sitä, että keittää.
Termostaatin poistaminen pahimmillaan sotkee nesteen kierron kokonaan.
Niin kauan lämmöt on ok, kunnes nesteet tulee pellolle.
Ja jos kone oikeasti lämpenee liikaa, niin termostaatin poistaminen tai alemman C malli, ei tee muutakuin hidastaa sitä, että keittää.
Termostaatin poistaminen pahimmillaan sotkee nesteen kierron kokonaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa