Audi 80 takajarrujen liian suuri epätasapaino

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

oltsik
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.2.2009 6:41

Audi 80 takajarrujen liian suuri epätasapaino

ViestiKirjoittaja oltsik » 16.4.2012 20:25

Moi,

Yritin asiaa vähän haullakin löytää mut ei mitään mikä liippais...

Audi 80 -90 bensa

Eli kuukausi sitten autolle hylky katsastuksessa kun jarruputki paineen alentimelta vasemmalle jarrusatulalle puhki eli vuoti nestettä. Vaihdettiin putki, ilmattiin oikein huolella ja eikun tänään uudelleen yrittämään. Noh, nyt sitten tuli hylky siitä et liian suuri ero jarrutehoissa takana vasen vrt oikea. Vasen heikompi(0,3/1,0). Eipähän siinä muu auttanut kuin kokeilla uudelleen taas luokkaa desin verran laskea nestettä. Ei näkyny ilmaa joten suuri epäilys et siinä ei oo vika.

Sitten kokeilin oikeaa puolta ja siinä tulikin ylläri; vaikka aukas ilmausruuvia kuinka ja toinen painoi poljinta sydämensä kyllyydestä niin nestettä ei vain tullut. Mikä ihme voi tän tehdä?

Paineen alennin, ei kai vika ole nyt vain siinä? Eihän vasemman puolen putken vaihdossa(joka siis lähtee alentimesta) voi saada oikean puolen piiriä jumiin? Voiko vika nyt olla siinä että olen huolellisesta puhdistamisesta huolimatta saanut paineen säätimen sisään roskaa nyt joka jumittaa sitä ja laskee vasemman puolen tehon liian alas.

Niin, sitähän en tiedä saivatko 1. kerralla mitattua paineita kun ilmeisesti jossain vaiheessa testiä meni putki poikki. Eli vika on voinut olla jo ennen 1. katsastustakaan.

Auttakkee, tällähän on vähän kiire kun leima pitäis saada ja v*tuttaa kovin:)

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 16.4.2012 21:13

Paineensäädin tuossa vaikuttaisi olevan jumissa, eli ei päästä painetta kunnolla toiseen piiriin vaikka auto on pyörillään. Usein nuo sulkevat piirin käytännössä täysin kun tunkkaat takakulman ylös, yleensä paineensäädin on kuskin puolella vaggineissa. Siksi sieltä ei tule nyt nestettä lainkaan vaikka katsuri onkin saanut ton 0.3 mittariin dynolla.

oltsik
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.2.2009 6:41

ViestiKirjoittaja oltsik » 17.4.2012 22:31

Joo,

Tänään.asia vähän kehittyi, katsastusasema totesi et vika oliskin oikeella puolella toisin kuin katsastusmies puheli... Noh sinällään loogista kun oikee puoli on nyt se josta ei tosiaan ilmausruuvin kautta mitään tuu ulos. Säädin on oikeella puolella.

Jos nyt oletetaan et paineensäädin on jumissa niin mites sen korjaus? Saako purettua ja puhdisteltua ilman autosta irtipäästöä, pääseekö käsiksi mäntään sieltä puolen mistä mekanismi mäntää painaa eli alapuolelta? Pelottaa tuo kokonaan vaihto tai irtipäästö kun samalla pääsee vaihtaa kaikki ne putketkin kun ehjänähän niitä ei irti saa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa