Noniin, menikö veerasta jako?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Noniin, menikö veerasta jako?
Eli tällasta. Nakuttaa ihan perkeleesti ja käy TODELLA epätasaisesti...
Menikö jako ja venttiilit?
Menikö jako ja venttiilit?
Viimeksi muokannut RockinTetsi, 26.8.2012 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En tiedä oletko huomannut, mutta tuolla on toi vr6 faq topikki missä saat kysellä vr6 welhoilta näistä.. Samoiten sulle on pari topikkia alempana oma vr6 topikki.. Autosi kuulostaa diisseliltä
Edit: Ole hyvä ;=)
Edit: Ole hyvä ;=)
Viimeksi muokannut Elementti, 27.3.2012 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Eli ilmasin sen kiristimen ohjeen mukaan, kesti päivän ja alkoi taas rallattamaan. Ilmasin tänään sen uudestaan ja tulos oli tämä :/. Eli jos venttiilit ja männät olis jo sanonut käsipäivää, ei auto kävisi enään lainkaan vai? Tosiaan koko mylly heiluu ku hullun ****** ja nakutus on korvia huumaava. Myös pakoäänet muuttu ihmeellisesti isommiksi.
Kokeilitko löysätä sitä kiristintä, tuleeko sieltä välistä öljyä ulos tai näkyykö nokilla öljyä?
Tuntus että se ei saa öljyä ja ilmauksessa sisällä oleva öljy häviää sen 10min jälkeen.
Veikkaan et jako on hypänny hampaan. Suosittelen tarkistamaan,ennen kuin hyppää lisää. Sit ottaa pakovenat mäntiin kiinni.
Tuntus että se ei saa öljyä ja ilmauksessa sisällä oleva öljy häviää sen 10min jälkeen.
Veikkaan et jako on hypänny hampaan. Suosittelen tarkistamaan,ennen kuin hyppää lisää. Sit ottaa pakovenat mäntiin kiinni.
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Siirsin auton äsken talliin viikonloppua silmälläpitäen. Auton käydessä aukasin varovasti öljykorkin ja ihmetyksekseni en saanutkaan öljyjä silmilleni, edes kierroksilla ei öljyä lentänyt. Koneessa kyllä öljyä on. Ainakin vanhasssa ex a-omegassa joskus lisäsin öljyä ja unohdin laittaa korkin takaisin, niin kilometrin ajon jälkeen koko moottoritila oli öljyä täynnä :D. Eikö tuolla nyt sitten kierrä öljy kunnolla yläkertaan? Öljyvalo ei pala eikä vilku.
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
voe luoja. Eihän se niin simppeli olekkaan vaihtaa. Soittelivat juuri korjaamolta että vetarit ja laatikko pitää tiputtaa pois, sitten moottori ilmaan. Ja jeesus että maksaa. Noh, tuleepahan sitten tehtyä jakohuoltokin samalla kokonaisuudessaan.
Miksi ihmeessä se jakopää on tarvinut piilottaa vaihteiston taakse prkl. :D
Miksi ihmeessä se jakopää on tarvinut piilottaa vaihteiston taakse prkl. :D
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Noniin. Auto saatu korjaamolta ja sinne maksettu tajuton määrä rahaa. Nyt auto rallattaa melkoisesti ja pakoäänet selvästi kovemmat kuin ennen. Heti kun painaa vähänkin reippaammin kaasua, niin rallatus kylläkin loppuu. Eli vedossa ei rallata. Ajattelin josko olisivat jaon sössineet siellä ja soitin korjaajalle. Totesi että jako on 100% varmuudella kohdillaan. Sanoi että vika voisi olla hydraulisessa kiristimessä, joka ei kiristä ketjua kunnolla , niin silloin ajoitus ei ole aivan kohdalla. Kun sen uuden kiristimen n. Kuukausi takaperin vaihdoin, huomasin että uudessa on suurempi se päässä oleva reikä kuin vanhassa. Onko nyt jo liian kaukaa haettua? Mistä vikaa hakeen?
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Itsellä omassa autossa pitää tällä hetkellä venttiilin nostaja raksutusta ja aikasemmin oli samaan aikaan tuon lisäks vielä se hihnankiristimen laakeri rikki, eikä mun mielestä se laakerin ääni ole mitään verrattuna vent. nostimeen tai jakoketjuun.
Mutta tässä ääni vertailut;
Jakoketju
Jakoketju
Venttiilin nostaja[/url]
E: mitäänhän en mistään tiedä, mutta onko mahd. että kun rockintetsillä kerta se jako hyppäs, niin vent. koneistoon ois tullu jotain vikaa?
Mutta tässä ääni vertailut;
Jakoketju
Jakoketju
Venttiilin nostaja[/url]
E: mitäänhän en mistään tiedä, mutta onko mahd. että kun rockintetsillä kerta se jako hyppäs, niin vent. koneistoon ois tullu jotain vikaa?
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Ei se nyt luojan kiitos tunnu jakopäästä kuuluvan. Ennemminkin ääni voimistuu edestäpäin katsottuna koneen vasemmalla puolella. Niin että mikä rallatuksen tekee?
Viimeksi muokannut RockinTetsi, 26.8.2012 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Tulin nyt kuitenkin siihen tulokseen että pajalla jakoa ei ole laitettu kohdalleen. Muunmuassa noi koventuneet pakoäänet viittaisi siihen. Lisäksi kone kuulostaa muutenkin enemmän subarun boxer koneelta kuin vr6:lta. Olin taas yhteydessä korjaajaan ja lupasi alkuviikosta vielä tarkastaa jaon. Selviääpähän sekin sitten. Tuonnempana taas lisää...
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
juu, se jako oli kuin olikin pielessä. nyt käy muuten niinkuin pitääkin, mutta tuo "säksätys" vaan vaivaa edelleenkin.
Taas uusia havaintoja:
-ääni seuraa kierroksia
-naputtaa kylmällä koneella kaikissa tilanteissa
-Koneen kunnolla lämmettyä, kaasua vähänkin reippaammin painaessa nakutus loppuu kuin seinään.
-rallatusta todella vaikea paikantaa, kuuluu mahdollisesti jostain venakopan huohottimen kohdilta.
-Myös lämpöisellä koneella ajellessa huomasin että jostakin kuuluu vielä välillä erikoinen kitinä/vikinä, kytkimen kun polkee pohjaan niin ääni katoaa (en tiedä johtuuko samasta asiasta vai rupeeko jokin muukin paikka porsimaan)
Veikkauksia kuunnellaan mieluusti. Tuo kiristimen laakeri täytyy vielä tarkastaa, mutta en usko äänen tulevan siitä, koska ääni voimistuu siitä ennemminkin ylöspäin mentäessä.
Taas uusia havaintoja:
-ääni seuraa kierroksia
-naputtaa kylmällä koneella kaikissa tilanteissa
-Koneen kunnolla lämmettyä, kaasua vähänkin reippaammin painaessa nakutus loppuu kuin seinään.
-rallatusta todella vaikea paikantaa, kuuluu mahdollisesti jostain venakopan huohottimen kohdilta.
-Myös lämpöisellä koneella ajellessa huomasin että jostakin kuuluu vielä välillä erikoinen kitinä/vikinä, kytkimen kun polkee pohjaan niin ääni katoaa (en tiedä johtuuko samasta asiasta vai rupeeko jokin muukin paikka porsimaan)
Veikkauksia kuunnellaan mieluusti. Tuo kiristimen laakeri täytyy vielä tarkastaa, mutta en usko äänen tulevan siitä, koska ääni voimistuu siitä ennemminkin ylöspäin mentäessä.
Viimeksi muokannut RockinTetsi, 9.5.2012 0:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Löysäsin hihnan kiristimen ja sen rulla pyöri jokseenkin huonosti. Ruikin laakerille crc:tä ja alkoi pyörimään kunnolla. Rallattaa silti samanlailla :/ eli tuskimpa syynä tuo...
Viimeksi muokannut RockinTetsi, 9.5.2012 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Pengoin aikani vanhoja keskusteluja niin yhdessä törmäsin tämmöiseen laakeriin http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=11-6203
Pystyykö joku varmuudella sanomaan että kyseessä oikean kokoinen laakeri? Auto kun on käyttöautona niin ei viitsisi purkaa ja todeta että väärän kokoinen laakeri, ottaa mitat laakerista, kasata vanhoilla romuilla että pääsee hakemaan uuden, sitten taas purkaa jne jne jne :D
Pystyykö joku varmuudella sanomaan että kyseessä oikean kokoinen laakeri? Auto kun on käyttöautona niin ei viitsisi purkaa ja todeta että väärän kokoinen laakeri, ottaa mitat laakerista, kasata vanhoilla romuilla että pääsee hakemaan uuden, sitten taas purkaa jne jne jne :D
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Laakerin vaihdossa kannattaa käyttää kuumailmapuhallinta tahi vastaavaa millä saa lämpöseksi, irtoaa nätimmin.
Sitte tarvii kaks holkkia (esim. hylsyjä), toinen muovirullan kokoinen ja toinen laakerin sisäkehän kokoinen.
Ensin rulla kuumaksi, sitte holkkien kanssa penkkiin ja puristaa niin pitäisi laakeri lähteä tulemaan.
Muistaakseni laakeri lähtee muovirullan sisältä pois vain toiseen suuntaan (tosin en muista sitä että kummalta puolelta se ulos tulee :D ).
Mikäli ei lähde puristamalla niin lisää lämpöä ja naputtelee vasaralla holkin kanssa sitä laakeria. Se muovirulla kestää kohtuu paljo väkivaltaa, kunhan ei suoraa vasaralla pieksä, vaan käyttää jotain holkkia välissä.
Uusi laakeri kannattaa sitte laittaa penkissä puristamalla niin pitkälle ko menee ja lopuksi napsuttelee vasaralla (+holkki) sievästi, jotta laakeri menee varmasti pohjaan.
Sitte kiristin paikolleen ja ihailemaan että kuinka kivasti vipattaa käydessä :D ;)
Siinäpä romaani, toivottavasti on apua :)
Edit. Ja jos ei itte uskalla/kykene vaihtamaan ni laittakkee postissa mulle niin vaihdan vaikka huvikseni :D
Sitte tarvii kaks holkkia (esim. hylsyjä), toinen muovirullan kokoinen ja toinen laakerin sisäkehän kokoinen.
Ensin rulla kuumaksi, sitte holkkien kanssa penkkiin ja puristaa niin pitäisi laakeri lähteä tulemaan.
Muistaakseni laakeri lähtee muovirullan sisältä pois vain toiseen suuntaan (tosin en muista sitä että kummalta puolelta se ulos tulee :D ).
Mikäli ei lähde puristamalla niin lisää lämpöä ja naputtelee vasaralla holkin kanssa sitä laakeria. Se muovirulla kestää kohtuu paljo väkivaltaa, kunhan ei suoraa vasaralla pieksä, vaan käyttää jotain holkkia välissä.
Uusi laakeri kannattaa sitte laittaa penkissä puristamalla niin pitkälle ko menee ja lopuksi napsuttelee vasaralla (+holkki) sievästi, jotta laakeri menee varmasti pohjaan.
Sitte kiristin paikolleen ja ihailemaan että kuinka kivasti vipattaa käydessä :D ;)
Siinäpä romaani, toivottavasti on apua :)
Edit. Ja jos ei itte uskalla/kykene vaihtamaan ni laittakkee postissa mulle niin vaihdan vaikka huvikseni :D
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Tuohon ohjeeseen vielä viitaten mietin tuossa ja hokasin että kannattee se laakeriin tuleva holkki olla, mikäli mahdollista, niin sen ulkokehän kokoinen, eikä sisäkehän.
Ei vaurioidu sitten tuo uus laakeri niin helposti jos joutuu vasaraa sille antamaan, laakeriin kohdistuvat sivuttaiset iskut kun ei taida olla kovin hyväksi sen elinikää ajatellen...
Ei vaurioidu sitten tuo uus laakeri niin helposti jos joutuu vasaraa sille antamaan, laakeriin kohdistuvat sivuttaiset iskut kun ei taida olla kovin hyväksi sen elinikää ajatellen...
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Joo, piukassa oli ja halkesihan se muovipyörä sitten lopulta :D. Noh, motonetistä kävin sitten hakemassa koko kiristin laitteen ja palautin laakerin samalla sinne. Jos jollakulla tarvetta sille rungolle niin voi kysellä vaikka yv:llä multa.
Mutta mutta, kahina hävisi, rallatus ei. Mikä ihme tuon äänen tekee? Toissapäivänä räpinä loppui kokonaan jo noin minuutin ajaksi, sitten alkoi taas :/
Mutta mutta, kahina hävisi, rallatus ei. Mikä ihme tuon äänen tekee? Toissapäivänä räpinä loppui kokonaan jo noin minuutin ajaksi, sitten alkoi taas :/
Kuulostaa kyllä niin "Fordimaiselta" tuo käyntiääni, että venttiilinnostimia veikkaisin itse ihan ekana. Jos joku nostaja/nostajat on kulunut, eikä pidä kunnolla öljynpainetta, niin ne voi rallattaa epäsäännöllisen säännöllisesti. Kierroksia nostamalla yleensä häviää se kuluneen nostajan rallatus (ei toki aina). Kuluneet nostajat kylmänä yleensä nakuttelee enemmän, kun välyksetkin on kylmällä metallilla suuremmat.
Ja sitten se toinen kysymys, eli onko öljynpaineet hyvät? Huono öljypumppu alkaa yleensä ensimmäiseksi oireilemaan yläkerrassa (venttiilinnostajat nakuttaa), kun ei jaksa nostaa sitä öljyä sinne yläkertaan kunnolla. Mittaileppa huviksesti öljynpaine.
Mut lottoan kyllä ihan 90-prosenttisesti nostajien puolesta. Nokat ylös ja nostajat vaihtoon. Ei se nyt niin suuri/kallis remontti ole. Eikä se nyt tuon ikäisessä moottorissa hukkaan mene, vaikka nostaisi koko kannen pöydälle.
Jos tuo naksutus ilmeni tuossa jaon hyppäämisen kanssa samoihin aikoihin, ja se sun auto on käyny välillä / käy vieläkin kuin bokseri, niin äkkiä se kansi pöydälle! Melko varmasti venttiili ja mäntä tehnyt tuttavuutta...
Ja sitten se toinen kysymys, eli onko öljynpaineet hyvät? Huono öljypumppu alkaa yleensä ensimmäiseksi oireilemaan yläkerrassa (venttiilinnostajat nakuttaa), kun ei jaksa nostaa sitä öljyä sinne yläkertaan kunnolla. Mittaileppa huviksesti öljynpaine.
Mut lottoan kyllä ihan 90-prosenttisesti nostajien puolesta. Nokat ylös ja nostajat vaihtoon. Ei se nyt niin suuri/kallis remontti ole. Eikä se nyt tuon ikäisessä moottorissa hukkaan mene, vaikka nostaisi koko kannen pöydälle.
Jos tuo naksutus ilmeni tuossa jaon hyppäämisen kanssa samoihin aikoihin, ja se sun auto on käyny välillä / käy vieläkin kuin bokseri, niin äkkiä se kansi pöydälle! Melko varmasti venttiili ja mäntä tehnyt tuttavuutta...
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Joo tossa videossa ääni kuulostaa kyllä ihan joltain muulta kuin laakerivialta, mutta kiihdytyksen jälkeen kun löysää kaasun, kuuluu semmonen outo räminä/rahina josta tulee juurikin mieleen joku laakeri vika tms. en tiä perkele.
noniinno. Kansi vasta oli pöydällä ja enään ei ole paikkaa (eikä kyllä mielenkiintoakaan) sitä irroittaa. kummonenkos homma toi öljynpaineiden mittaaminen nyt käytännössä oikein on? Alkaa pikkuhiljaa vahvistua päätös auton vaihdosta :(
noniinno. Kansi vasta oli pöydällä ja enään ei ole paikkaa (eikä kyllä mielenkiintoakaan) sitä irroittaa. kummonenkos homma toi öljynpaineiden mittaaminen nyt käytännössä oikein on? Alkaa pikkuhiljaa vahvistua päätös auton vaihdosta :(
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa