Terve!
Vuodenvaihteessa auto vaihtui Golffista Paskaattiin ja nyt on ilmennyt ongelmia: Moottorin lämmöt näyttää nollaa lähes jatkuvasti. Toisinaan lämpömittari herää näyttämään todellisia lukemia muutamaksi minuutiksi.
Anturi on vaihdettu ennen kauppoja edellisen omistajan toimesta (kuulemma merkkiliikkeessä) eli tuskin se on rikki. Todennäköisesti kyseessä on jokin kontaktihäiriö lämpötila-anturin ja ajotietokoneen välillä. Nyt kysymys kuuluukin, mistä kyseinen anturi löytyy? Entä mistä löytyy diagnostiikka -liitin? Jos vaikka vikakoodeista löytyisi jotain valaisevaa..
Kiitokset etukäteen!
Passat -02 AVB ja moottorin lämmöt
Valvoja: ffp jäsenet
Passat -02 AVB ja moottorin lämmöt
Viimeksi muokannut zamm, 27.2.2012 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos Tunalle vastauksista.
Anturi tosiaan löytyi alavesiletkusta ja vaikutti pikaisella tutkimisella uudelta. Liitin taitaa olla seuraava mistä kannattaa tarkistaa murtuneet johdot. Itse johto vaikutti muuten ehjältä niin pitkälle kun sitä pystyi autoa purkamatta seuraamaan.
Antaako tuo anturi myös ECU:lle tiedon moottorin lämmöistä? Vai onko sitä varten toinen anturi jossain.. ?
Mielestäni auto kuluttaa liian paljon polttoainetta matka-ajossakin (~7l/100km) vaikka kuinka nätisti yrittää ajaa. Kaupungissa taas menee reippaasti yli 8l/100km.
Ja korjataampa tuo moottorin tyyppikin samalla, eli kyseessä on AVB eikä AVF kuten otsikkoon alunperin kirjoitin.
Anturi tosiaan löytyi alavesiletkusta ja vaikutti pikaisella tutkimisella uudelta. Liitin taitaa olla seuraava mistä kannattaa tarkistaa murtuneet johdot. Itse johto vaikutti muuten ehjältä niin pitkälle kun sitä pystyi autoa purkamatta seuraamaan.
Antaako tuo anturi myös ECU:lle tiedon moottorin lämmöistä? Vai onko sitä varten toinen anturi jossain.. ?
Mielestäni auto kuluttaa liian paljon polttoainetta matka-ajossakin (~7l/100km) vaikka kuinka nätisti yrittää ajaa. Kaupungissa taas menee reippaasti yli 8l/100km.
Ja korjataampa tuo moottorin tyyppikin samalla, eli kyseessä on AVB eikä AVF kuten otsikkoon alunperin kirjoitin.
Asiaa taas selvitelty.
Seuraavat kohdat öljyllä kuorrutettuna: EGR:n alapuoli, siinä kiini oleva muovikikkare, ja EGR:n alapuolelta lähtevä kumiletkun (mutka)pätkä on. Samoin kun sieltä kauempaa löytyvä lämpötila-anturi on märkänä.
Tää ei oo kuva omasta autosta, vaan ihan selvennyksen vuoksi samasta kohdasta (älkää välittäkö nuolista).
Eli jostain nyt falskaa ihan huolella. Eipä mikään ihme, jos lämpötila-anturi näyttää mitä sattuu ja millon sattuu..
Mitä tässä kannattaa alkaa avaamaan tai korjaamaan? Ite oon ihan noviisi näissä asioissa, mutta jos neuvoja löytyy niin katsotaan mitä saadaan aikaseksi.. :P
Seuraavat kohdat öljyllä kuorrutettuna: EGR:n alapuoli, siinä kiini oleva muovikikkare, ja EGR:n alapuolelta lähtevä kumiletkun (mutka)pätkä on. Samoin kun sieltä kauempaa löytyvä lämpötila-anturi on märkänä.
Tää ei oo kuva omasta autosta, vaan ihan selvennyksen vuoksi samasta kohdasta (älkää välittäkö nuolista).

Eli jostain nyt falskaa ihan huolella. Eipä mikään ihme, jos lämpötila-anturi näyttää mitä sattuu ja millon sattuu..
Mitä tässä kannattaa alkaa avaamaan tai korjaamaan? Ite oon ihan noviisi näissä asioissa, mutta jos neuvoja löytyy niin katsotaan mitä saadaan aikaseksi.. :P
Aluksi kannattaa varmaan tutkailla onko se kosteus dieseliä vai moottoriöljyä vai jotain muuta... nenä kertonee jo paljon... pese/ putsaa muuten alue niin näkee mistä vuotaa..
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=14 ... ndempumppu
tuosta voi olla apua...
Mulla meinaa hiukan EGR:n paikkeilta tihkua moottoriöljyä, joka on luultavasti huohotuksen kautta kulkeutunut sinne. Mutta määrä on niin häviävän pieni ettei se mitään sotke. Eli en usko että siitä on kyse tässä tapauksessa.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=14 ... ndempumppu
tuosta voi olla apua...
Mulla meinaa hiukan EGR:n paikkeilta tihkua moottoriöljyä, joka on luultavasti huohotuksen kautta kulkeutunut sinne. Mutta määrä on niin häviävän pieni ettei se mitään sotke. Eli en usko että siitä on kyse tässä tapauksessa.
-
- -
Lämmöt heilu
Moottorin lämpöjen heilumisen vuoksi itsekin aloin penkoa konetta (ylläoleva topic). Vaihdoin lämpöanturin ja sillä tuli lämmöt kuntoon mutta samalla löytyi tuo naftan pehmittämä vesiputki joka alkoi samalla vuotaa. Ja syyksi siihen paljasttui tuo että nafta tuli tuosta tandempumpusta. Tandem on alkanut pikkusen tihkua, joten laitoin öljypullon kyljestä kourun tandemin ja vesiputken väliin suojaksi. Vuoto kuivaa siihen ja suuremmat vuodot valuu ulommas moottorista niin ei pehmene kuminen vesiletku....
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”