Alkoi oma 2005 golf V GTI katkomaan vetoa tasakaasulla ajettaessa. Tuntuu kuin löisi virrat pois päältä ja sekunnin päästä takaisin päälle. Harvan säännöllisesti tekee tätä, ja aika kova rytkäys on kun veto tulee takaisin päälle. 100km matka ajettaessa saattaa tehdä tempun 0-8 kertaan.
Huollossa olivat " varmoja " että korkeapaine bensapumppu mennyt koneen päästä, eli se pitäisi vaihtaa.
No vaihdatin korkeapainepumpun ja samalla vaihdoin jakopään osat ja vesipumpun ( 95tkm ajettu ), eli noin 1k sain rahaa palamaan.
JA EIKÖ vika jatkunut heti kun sain auton huollosta. Mistäs nyt lähdetään etsimään? Ja onko korjaamolla mitään vastuuta vai nostavatko kädet pystyyn että mitäs vaihdatit?
TFSI ( golf MKV GTI ) katkoo vetoa
Valvoja: ffp jäsenet
sehän tässä jännää onkin. Kerran katkaisi vedon niin pahasti että auto hyytyi. Tämän jälkeen auto kuitenkin uudelleen käynnistyksen jälkeen toimi normaalisti, mutta jätti EPC valon tauluun. Korjaamolla sanoivat että vikakoodi viittaisi bensapumppuun. Mutta nyt autosta ei löydy mitään vikakoodeja ja vika on yhä päällä, mystistä.
Mietin että voisiko olla sytytyksessä jotain vikaa? Jos yksikään tulppa ei saa kipinää, esim 1s ajan. Ja silti pumppu työntää bensaa kammioon ja sittenkun kipinä löytyykin niin nykäisy voisi tulla tästä? Varmaan toiveajattelua...
Mietin että voisiko olla sytytyksessä jotain vikaa? Jos yksikään tulppa ei saa kipinää, esim 1s ajan. Ja silti pumppu työntää bensaa kammioon ja sittenkun kipinä löytyykin niin nykäisy voisi tulla tästä? Varmaan toiveajattelua...
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa