VW 2.4D polttoaine, sähkö ym vikoja

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

VW 2.4D polttoaine, sähkö ym vikoja

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 26.1.2012 22:45

vm 97 vW transporter 2.4D disel automaatti
on toiminut normisti vuosia. Kesällä tankkasin tankin täyteen ja auto jäi seisomaan monta kk, kunnes tuli muuttohommia ja otin vw taas käyttöön ja käynnistyi heti ja toimi päivän ok. auto lämppäriin ja nukkumaan

Seuraava aamu (pakkasta n -2C) vw starttaamaan ja käynnistyi mutta kierrokset oli normaalia alempana, noh annoin käydä siinä n 10min jonka jälkeen yritin kaasulla nostaa kierroksia ja auto sammui. noh uudestaan käyntiin ja sama homma kaasulla auto sammui. hetken päästä auto ei enään startannut.

Otin polttoainesuodattimen irti ja oli niin täynä kaikkee roskaa ja tiesti jäätä ym.
sain täs pari päivää sitten auton lämpimään talliin missä nyt lämmennyt pari päivää

Vaihdoin polttoainesuodattimen ja puhistin letkujen liitoskohtia.
Avasin tankin kortin ja puhalsin suodattimen letkut tankille päin "puhtaaksi" paineilmalla .

vw ei kuitenkaan käynnisty vielä. starttailtuani olen ajoittain koittanut avata polttoainesuodattimen tyhjennys korkin mutta sieltä ei tule polttoainetta jatkuvalla syötöllä ? ehkä n 0,1dl jonka jälkeen ei tippaakaan

katsoin polttoainepumpun sulakkeen ja on ainakin ehjä, en ole vielä päässyt käsiksi itse polttoainepumppuun,


ONKOhan polttoainesuodattimen letkut vielä tukossa suodattimelta tankille tai suodattimelta pumpulle vaiko polttoainepumppu hajalla?
vai mistä kannattaisi jatkaa vian etsintää / korjaaamista ?

kiitos
Viimeksi muokannut rusinamosse, 1.2.2012 23:42. Yhteensä muokattu 7 kertaa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 26.1.2012 23:10

" starttailtuani olen ajoittain koittanut avata polttoainesuodattimen tyhjennys korkin mutta sieltä ei tule polttoainetta jatkuvalla syötöllä ? ehkä n 0,1dl jonka jälkeen ei tippaakaan "

Ei sitä turhaan availla, kaadat suodatin täyteen polttoainetta ja sitten vasta käynnistät !

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 27.1.2012 0:28

kuullostaaki jo ihan järkevältä! pumppaako pumppu diiselit suodattimen täyteen jos käyttää vain virtoja päällä ja pois vai pitääkö kaataa suodattimen päältä aukosta (otettua lukkoliitin pois) suodatin täyteen?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 27.1.2012 8:55

"pumppaako pumppu diiselit suodattimen täyteen jos käyttää vain virtoja päällä ja pois vai pitääkö kaataa suodattimen päältä aukosta (otettua lukkoliitin pois) suodatin täyteen?"

Ei pumppaa, on mekaaninen pumppu vakiona noissa, kaadat täyteen siitä aukosta !

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 27.1.2012 12:43

kaadoin suodattimeen dieseliä n 3dl ja letkut takas kiinni
starttailin ja lupaili pari kertaa mutta sen jälkeen ei taas mitään
starttailtua monta kertaa niin enään ei taas lupailekkaan käynnistyä ?

pystyykö dieselissä ruiskaamaan starttipilottia jonnekkin että näkis onko vika tosiaan tossa polttoaineen saannissa vai missä vika ?

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 27.1.2012 14:20

Ilmaa siellä todennäköisesti vieläkin on. Kokeile kaasu pohjassa startata vähän pitempään.

Voit myös löysätä suutinputkia moottorin päästä ja startata varmistuaksesi, että polttoainetta tulee sinne asti.

Älä enää avaa suodatinta tai polttoaineletkuja ennen pumppua, muuten sinne pääsee taas lisää ilmaa.

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 27.1.2012 14:25

pääseekö suutinputkeen käsiksi siitä auton keulasta vai pitääkö ottaa maski tai lämmityskenno irti ? tohtiiko starttailla yli 10sek kerralla ettei kärähä käynnistin?
edellisestä lähti hiilten johdot rungosta irti

mut lähen tutkiin huoltokirjaa eiköhän sielt löydy suutinputken sijainti

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 27.1.2012 17:14

"ONKOhan polttoainesuodattimen letkut vielä tukossa suodattimelta tankille tai"

Ohita eli laita kanisteriin polttoainetta ja putki suodattimelle, täyteen ensin suodatin, jos jotain tukkoja tankilla tai putkissa? Monta lyhyttä starttia, voi taukoa pitää välissä.

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 27.1.2012 17:36

yritin taas starttailla ja pyörittää tosi hyvin mutta kun moottori "lupaili" niin hyyty heti eikä jaksa startata ?? myös koneesta kuuluu silloin "ylimäärästä" kolinaa kun meinaa startata ?

auton maadoituksessa tai muissa sähköissä kans jotain vikaa kun pakko vetää lisä piuha akun - navasta moottoriin.

jossei tätä lisämaadotuspiuhaa laita niin, koetaulun näyttö sammuu kun kääntää virtaavaimesta virrat päälle. ja ei edes starttaa ilman lisämaadotus johtoa

olisko vika kuitenkin sähköpuolella ? auto kyllä kävi silloin 3 viikkoa sitten sen päivän ihan normaalisti ja starttasi myös laakista käyntiin. alkaa jo ideat loppua :)

lisää vinkkejä jatkoon kiitos


kuulin huhuja että jos jakopään hihna ois hypänny silloin ku kävi viimestä kertaa kylmänä
mut vaikuttaako ongelma siltä ku auto kävi muttei ottanu kierroksia enään ja lopuks ei enään starttaakkaan ?
onko jakohihnan ajotuksen tarkistus tai remmin vaihto iso homma ?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 27.1.2012 19:06

Jos tietää mitä tekee niin ei jako/ajoitus ole suuri työ, miten ja millä akkua lataat, hyväkin akku tyhjenee tuollaisella starttaamisella, sitten ei ainakaan käynnisty ;)

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 27.1.2012 20:27

uuden laturin kävin hakeen eilen niin ei pitäisi olla virran saannissa häikkää, välil aina antanu ladata yön tai pari tuntia ja koittanu starttailla mutta ei auta .

tietäis vain että viittaako vika polttoaineen saantiin , virransaantiin vaiko tuohon jakoremmin mahdollisen "pomppaamisen" ?

moottori pyörii startatessa tosi nopsaa ja normaalilla äänellä kunnes yrittää käynnistyä? ja silloin moottori starttaa tosi "tehottomasti"
Viimeksi muokannut rusinamosse, 27.1.2012 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 27.1.2012 23:58

"tietäis vain että viittaako vika polttoaineen saantiin , virransaantiin vaiko tuohon jakoremmin mahdollisen "pomppaamisen" ?"

Kaikki mahdollista, varmista dieselin saanti, ei vaikea toteuttaa testi, pumpulle menevän putken (irti otat putsarista) ja työnnät sen polttoaine astiaan.

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 28.1.2012 14:38

Tuli mieleen että ainut kerta kun koneesta kuului tuo ylimääränen kolina oli kun ruiskasin ilmaaukosta käynnistysspraytä ja yritin startata. Liekkö tui huono idea.
Yritän nyt polttoainetta suoraan suodattimen letkuun koneen suuntaan. Ja katson mitä sanoo

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 28.1.2012 16:12

Kokeiltu on . Eikä ilmeisesti saa polttiainetta. Ei nähnyt letlussa et ois imeny eikä startatessa luvannutkaan.
Eli onko polttoainepumppu hajalla, tukossa,? Meneekl pumpulle mitään anturia ym sähköä missä vika vois olla?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 28.1.2012 19:35

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=134965

Sammutus solenoidi, joka näkyy tuossa viimeisessä kuvassa, on ahdas vaihdettava, samalla siitä pumppu täyteen polttoainetta ja uusi tilalle (2.5 TDI pumppu kuvassa). Sama solenoidi on niissä?

Ensin tarkistat tulee sinne 12V jännite, virta avaimesta ensin virrat päälle, sekin noissa voi pätkiä (sulake, varkausesto)?

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 28.1.2012 20:20

Sammutussolenoidi kävi täälläkin mielessä, että olisiko syynä, että ei käynnisty.

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 28.1.2012 22:13

kiitoksia lähen jatkamaan vianetsintää näillä .
elikkä jos toi solenointi on mykkä niin polttoimu ei pelaa ollenkaan ?
pumpun sulakkeen olen jo vaihtanut että siinä ei vikaa pitäisi olla

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 29.1.2012 1:03

Kuva

valokuva 1.

mittasin (1 ja 2) jännitteen ja näytti vaan 5V . onko ok vai pitäskö olla 12V ?
jossei kuva näy niin siin url :)

tässä muut kuvat jos josain se sammutussolenoidi näkyisi niin kertokaahan

https://picasaweb.google.com/1100587933 ... directlink

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 29.1.2012 3:33

hmm

vai onko se sammutussolenoidi just toi kuvan 1
3. ?

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 29.1.2012 9:31

Vika tais selvitä.

Aloin mittaileen viel jännitteitä sulakkeilta ja kappas ,
Polttoainepumpun sulakkeelle ei tule jännitettä.
Tarkemmin tutkisteltua sulakkeiden takana ainaki 5 johtoa "palanut"

ei ihme jossei pumppu ime polttoainetta :)
melekonen johtohelevetti vaan alkaa noita selvitteleen ja kytkemään jatkoja.
noita liittimiä varmaan saa varaosaliikkeestä?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 29.1.2012 11:31

Viimeinen kuva siinä hyvin näkyy, homma etenee ja löytyi vikaakin ;))

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 29.1.2012 14:07

3 johtoa vaihdettu ja 1 palanut johto vielä vaihtamatta kun en löytänyt paikkaa minne johto menee. osaako joku sanoa minkä sähkövempeleen johto ? vai onko tämä just nyt se polttoainepumpun jännite ?

https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink

koska polttoainepumpun sulakkeelle ei tule vieläkään jännitettä, yritin rosvota viereisestä jännitteen niin kipinöi vaan ? onko polttoainepumpun virtajohto maissa jossain päin ??

puhuin tosta kuvan 1-2 johdoista mihin tuli vaan 5V jännite. pitäiskö siihen tulla 12V ??
https://picasaweb.google.com/lh/photo/u ... directlink

sitte jatkoohjeita kiitos

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 29.1.2012 15:20

Näkyy huonosti se 3, siellä sammutus solenoidi nestepään päällä ja 12V sinne.

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 29.1.2012 16:11

löyty vihdoin se katkaisusolenoidi ja sinne tuli 2 johtoa. toiseen +12v ja toiseen ei kumpaakaan -+ ?
onko tämä toinen johto mikä ? ettei mikään käynnistyksen esto ? koitin siihen - ja meni sulake heti. + ei tapahtunu mitään.

pumpusta ei kuulu minkäänlaista ääntä vieläkään virrat päällä ja kun käy starttaamassa ja käy kurkkaamassa letkua niin ei huomaa letkusta ainakaan että oisi imenytkään polttoainetta ??

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 29.1.2012 17:10

Otat pois solenoidiin menevän johdon, mutteri pois, ja laitat johdon joka yltyy +napaan asti, pitää pieni ääni kuulua aina kun kosketat +napaan, kun ääni kuuluu on solenoidi ehjä, jos ei niin hankit toisen solenoidin, käynnistyksen esto voi sekoilla esim. noin voi sen ohittaa, kun eston ohitat otat ajovaloilta +12v niin saat auton sammumaan ajovalokatkaisimesta (jos solenoidi ehjä ja haluat liikenteeseen).

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 30.1.2012 8:54

Dodii vw alko toimiin. Riitti ilmeisesti ne sähköjohtojen uusiminen
Sit ruiskutin dieseliä suodattimelta pumpulle ruiskupullolla
Heti alko lupaileen ja aikansa starttailtua käyntiin
Sit litran pullon dieseliä ja letku sinne. Imi polttoainetta pullosta ja kävi normaalisti
Sit vaan letku suodattimeen paikalleen ja käyntiin ja alko toimiin normaalisti

Meinasin unohtaa vaan auton ulos pakkaseen "taas"
Mut tuli mieleen et prkl siel tankissa edelleen vaan kesälaatua :)
Noh äkkiä auto talliin takas ja tänään ostaan jäänestoa polttoaineeseen

Hmm jos se sammutussolenoidi on tosiaan ton näkönnen mihin tulee vaan toi 1?
Johto missä mutteri ,Niin en koskenutkaan sit siihen koska se mitä luulin solenoidiksi oli semmonen musta pönttö säätöruuvin alla mihin tuli 2 johtoa..

Mut hyvä et alko toimiin
Kiitos vinkeistä ja neuvoista :)

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 30.1.2012 9:27

Hyvä niin, laita talvilaatua tankki täyteen, se laimentaa kesälaadun sopivaksi.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 30.1.2012 10:15

Noh äkkiä auto talliin takas ja tänään ostaan jäänestoa polttoaineeseen


jäänesto ei auta tuohon kesälaatuun, siihen tarvitaan eri litkut

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... nt&land=GB

tuo toimii, mutta kun sekoittaa tankkiin pitää dieselin lämpötila olla yli +5 asetetta

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 30.1.2012 10:55

Ahaa.. mul vaan tankki melkeen täynä kesädieseliä..
Eli eikö riitä et sinne lisää jotain litkua vai pitääkö tyhjentää
Koko tankki ja talvilaatua tilalle? Tallissa +10 astetta kokoajan

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 30.1.2012 11:49

80L on tankki, 20-30L talvilaatua niin ei hätä, kesälaadulla pärjää n.-10C, ei tuo sinun autosi vika kesälaadusta johtunut ;))

ybi
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.3.2010 9:58

ViestiKirjoittaja ybi » 30.1.2012 13:16

tuolla 20-30 litralla ei saa kun muutamia asteita pakkasenkestoa lisää. riippuu tietysti missä päin suomea majailee.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 30.1.2012 13:58

Ahaa.. mul vaan tankki melkeen täynä kesädieseliä..
Eli eikö riitä et sinne lisää jotain litkua vai pitääkö tyhjentää
Koko tankki ja talvilaatua tilalle?

Muutama litra bensiiniä (ysikasia) sinne tankkiin, niin voi ajella huoletta.

Reilu vuosi sitten kävi ruotsalaisen kuljettimen kanssa episodi, kun tankki lähes täysi kesälaatua ja pakkanen "yllätti". Huoltoasemalta tankkiin bensiiniä ja suodattimet vaihtoon, niin sai ajeltua kesälaadun pois.

Tuommoiseen 80 litraan dieseliä riittää varmaan 3- 5 litraa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 30.1.2012 14:19

Kun noita talvilaatuja ei vielä ollut niin bensa/petrooli oli niitä ohentajia, jos lämpöisestä tallista lähtee ja käy lähikaupassa menee kesälaadullakin ;))

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 30.1.2012 18:40

kävin biltemassa siel ei ollut mitään
sit abc ostin diesel jäänestoa ja myyjä sano että joo tätä tankkiin niin ei jäädy
et menee kesälaadulla.. ?

lämpimässä tallissa on mutta olis tarkotus mennä töihin ja siel auto seisoo 8.5h pakkasessa..
on viel toi kauppakassi toisena autona mikä olis tarkotus myydä lähiaikana
mutta ehkä parempi odottaa että ajaa vw tankkia ainaki puolilleen ja sit talvidieseliä sekaan.

mun tuurilla ku volkkaril töihin lähen niin hinausautoa saa soitella kun pitäs kotia lähtee :)

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 30.1.2012 19:50

Nuo jäänestot on mitä on, itse en laittaisi. Käy lirauta sitä bensiiniä, niin ei tarvitse sitä hinausautoa ;)

[Edit]
Tuolla pihallani seisoo Francon kosto ja käyttöohjekirjan mukaan saa siihenkin työntää 20% bensiiniä dieselin sekaan.
[/Edit]

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 31.1.2012 22:35

nyt on tuliterä akku ja 5L laitoin E5 98 bensiiniä viel tankkiin
nyt vw pihalla pakkasessa odottamassa , lohkossa ja pikku laturi lataa viel aamuks akun täyteen. aamulla saapi kokeilla startata että joko sillä kärsis töihin alkaa kulkemaan :D

bensojen lisäyksen jälkeen käytin autoa ainaki sen 15min vielä et sekottuu ja latas akkua viel jonkuverran auton laturillaki ku uutena kuulemma vaan 75% täys
toivotaan parasta !

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 1.2.2012 16:10

eihän se inahtanukkaan aamulla (niin kuin arvelinkin)
eli akku täysi ja töpsölis oli koko yön. mut startti ei lähe edes pyöriin nyt kun yrittää startata?
hehkuvalo palaa kun virtat laittaa päälle ja sammuu ajallaan mutta en löytänyt koko hehkua mistä oisin jännitteet mitannut et pelaako vai ei, vaikka korjaus/huoltokirjasta ohjeen luin..
pääsis varmaa helpommalla ku veis romuttamolle koko paskan tai huoltamoon,
mitä et itse yrittää noita värkätä ku ei niistä mitään tiedä :D


jos hehku ei toimi ollenkaan pitäskö startin kuitenki jaksaa alkaa pyörittään -20C pakkasessa ?
vai onko siel joku muu jäässä vai mikähän tällä kertaa ?
sitte lisää ohjeita odotellessa
kiitos

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 1.2.2012 17:08

Sen varmasti kuulee jos startti menee päälle ja meinaa pyörittää konetta (yrittää), mittaa akun jännite 12,7v jos uusi akku, tai startin solenoidi/johto/maa vika (ei ole polttoainevika).

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 1.2.2012 17:22

ei startti sano siis yhtään mitään ku kääntää avaimesta.
jännitteet on ihan tapissa ja laturi kiinni kokoajan

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 1.2.2012 17:51

Virtalukonpohja ?

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 1.2.2012 17:57

Oiskohan virtalukon pohja mennyt tuosta sahailusta paskaksi? Se voi aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä sähköongelmia.

Edit: olin hidas

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 1.2.2012 18:04

hmm en uskoisi kyllä et syy virtalukon pohjassa mut mistäpä minä sen tiiän :D
kokeilen nyt vaikka lisämaadotusta akusta startille
elikkä vaikka hehkua ei olis koko autosa mutta akussa täys virta
niin startin pitäs kuitenki lähtee pyörittään/pitää jotain meteliä vaikka ois -70C pakkasta ?

akku ja startti tosiaan ihan uudet molemmat

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 1.2.2012 19:55

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ti#p608505

Tuossa kuvasarja startista ja siinä näet sen solenoidin, voit testata vaihde vapaalla kytkemällä siihen jännite, jos pyörii niin jossain jännite katkos, johdot, virtalukonpohja, sulaketaulussa, tai ne sinun sähkökytkentäsi mitä kaikkea sinne teitkään ?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 1.2.2012 21:42

pitää jotain meteliä vaikka ois -70C pakkasta ?

Omakohtaista kokemusta ei ole mutta kaverini (venäjän karjalaisia) kertoi, käydessään siperiassa -65° C pakkasella olivat startin voimin vääntäneet zigulin käymään. Matkanteko tyssäsi, kun peräöljyt olivat jäässä ja auto ei liikkunut... Akku ja "jäähdytinnesteet" (< lue vesi) oli pirtin lämpimässä ennen yritystä.
Tuskimpa tuo startin toiminta enää 5° muutoksesta muuttuu.

ps. Oli kaveri mennyt vielä paljain käsin aukomaan auton ovea ja sormet oli sitten sen näköiset...

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 1.2.2012 23:36

vika selvis,
startin herätteeseen ei tullut jännitettä kun käänsi virtalukosta.
virrat sit vaan päällä ja akusta + -> startin herätteelle
kankiasti alko startata mut piristy ja piristy
ja pitkän nykimisen jälkeen lähti käyntiin

liekkö toi hehku tai lohkolämppäri viel sökönä.
noh tästä on hyvä jatkaa
kiitokset jälleen neuvoista!

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 2.2.2012 10:33

"liekkö toi hehku tai lohkolämppäri viel sökönä. "

Voi olla molemmat, lohkolämmitin ainakin, sen kun laittaa päälle kuuluu pieni ääni "sirinä" jos kunnossa, eikä ole kuullossa vikaa ;))

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 6.2.2012 5:49

lohkolämppäristä alko kyllä kuuluun ääniä ku löi töpseliin eli se vissiin on kunnossa.
"uusi" startti ei kestänyt ku sen 5 päivää niin pitää ottaa irti ja käydä vaihtaan se
ku 1v takuu oli kuitenki..

rusinamosse
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.1.2012 22:43

ViestiKirjoittaja rusinamosse » 13.2.2012 3:02

päivitetääs tilannetta :)

uus startti taas paikoilla ja nyt on vissiin kunnon starttimerkki
vw toimii nyt ok paitsi et vaikka pihalla vaan -2C ja auto seissyt vaikka yön yli
niin ei lähde käyntiin vaikka kauemmin starttailee
mutta kun laittaa lohkolämppärin edes 15min kiinni niin sen jälkeen starttaa heti käyntiin

liekkö toi vika viel sit siinä hehkussa?
en sitä saanut itse ratkaistua et pitänee viedä sit jonnekki korjaamolle tutkittavaks
kun sopiva hetki tulee.
nyt kuitenkin pärjää ku pistää aina töpsölii lohkolämppäriin vähä ennen ku tarvii saada käyntiin

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.2.2012 9:42

Ajoitus ja hehku yleiset syyt kylmäkäynnistykseen, väljä kone tekee samoin kylmänä ei käynnisty, ensin tarkistat nuo kaksi ensimmäistä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa