VW 2.4D polttoaine, sähkö ym vikoja
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
VW 2.4D polttoaine, sähkö ym vikoja
vm 97 vW transporter 2.4D disel automaatti
on toiminut normisti vuosia. Kesällä tankkasin tankin täyteen ja auto jäi seisomaan monta kk, kunnes tuli muuttohommia ja otin vw taas käyttöön ja käynnistyi heti ja toimi päivän ok. auto lämppäriin ja nukkumaan
Seuraava aamu (pakkasta n -2C) vw starttaamaan ja käynnistyi mutta kierrokset oli normaalia alempana, noh annoin käydä siinä n 10min jonka jälkeen yritin kaasulla nostaa kierroksia ja auto sammui. noh uudestaan käyntiin ja sama homma kaasulla auto sammui. hetken päästä auto ei enään startannut.
Otin polttoainesuodattimen irti ja oli niin täynä kaikkee roskaa ja tiesti jäätä ym.
sain täs pari päivää sitten auton lämpimään talliin missä nyt lämmennyt pari päivää
Vaihdoin polttoainesuodattimen ja puhistin letkujen liitoskohtia.
Avasin tankin kortin ja puhalsin suodattimen letkut tankille päin "puhtaaksi" paineilmalla .
vw ei kuitenkaan käynnisty vielä. starttailtuani olen ajoittain koittanut avata polttoainesuodattimen tyhjennys korkin mutta sieltä ei tule polttoainetta jatkuvalla syötöllä ? ehkä n 0,1dl jonka jälkeen ei tippaakaan
katsoin polttoainepumpun sulakkeen ja on ainakin ehjä, en ole vielä päässyt käsiksi itse polttoainepumppuun,
ONKOhan polttoainesuodattimen letkut vielä tukossa suodattimelta tankille tai suodattimelta pumpulle vaiko polttoainepumppu hajalla?
vai mistä kannattaisi jatkaa vian etsintää / korjaaamista ?
kiitos
on toiminut normisti vuosia. Kesällä tankkasin tankin täyteen ja auto jäi seisomaan monta kk, kunnes tuli muuttohommia ja otin vw taas käyttöön ja käynnistyi heti ja toimi päivän ok. auto lämppäriin ja nukkumaan
Seuraava aamu (pakkasta n -2C) vw starttaamaan ja käynnistyi mutta kierrokset oli normaalia alempana, noh annoin käydä siinä n 10min jonka jälkeen yritin kaasulla nostaa kierroksia ja auto sammui. noh uudestaan käyntiin ja sama homma kaasulla auto sammui. hetken päästä auto ei enään startannut.
Otin polttoainesuodattimen irti ja oli niin täynä kaikkee roskaa ja tiesti jäätä ym.
sain täs pari päivää sitten auton lämpimään talliin missä nyt lämmennyt pari päivää
Vaihdoin polttoainesuodattimen ja puhistin letkujen liitoskohtia.
Avasin tankin kortin ja puhalsin suodattimen letkut tankille päin "puhtaaksi" paineilmalla .
vw ei kuitenkaan käynnisty vielä. starttailtuani olen ajoittain koittanut avata polttoainesuodattimen tyhjennys korkin mutta sieltä ei tule polttoainetta jatkuvalla syötöllä ? ehkä n 0,1dl jonka jälkeen ei tippaakaan
katsoin polttoainepumpun sulakkeen ja on ainakin ehjä, en ole vielä päässyt käsiksi itse polttoainepumppuun,
ONKOhan polttoainesuodattimen letkut vielä tukossa suodattimelta tankille tai suodattimelta pumpulle vaiko polttoainepumppu hajalla?
vai mistä kannattaisi jatkaa vian etsintää / korjaaamista ?
kiitos
Viimeksi muokannut rusinamosse, 1.2.2012 23:42. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
kaadoin suodattimeen dieseliä n 3dl ja letkut takas kiinni
starttailin ja lupaili pari kertaa mutta sen jälkeen ei taas mitään
starttailtua monta kertaa niin enään ei taas lupailekkaan käynnistyä ?
pystyykö dieselissä ruiskaamaan starttipilottia jonnekkin että näkis onko vika tosiaan tossa polttoaineen saannissa vai missä vika ?
starttailin ja lupaili pari kertaa mutta sen jälkeen ei taas mitään
starttailtua monta kertaa niin enään ei taas lupailekkaan käynnistyä ?
pystyykö dieselissä ruiskaamaan starttipilottia jonnekkin että näkis onko vika tosiaan tossa polttoaineen saannissa vai missä vika ?
Ilmaa siellä todennäköisesti vieläkin on. Kokeile kaasu pohjassa startata vähän pitempään.
Voit myös löysätä suutinputkia moottorin päästä ja startata varmistuaksesi, että polttoainetta tulee sinne asti.
Älä enää avaa suodatinta tai polttoaineletkuja ennen pumppua, muuten sinne pääsee taas lisää ilmaa.
Voit myös löysätä suutinputkia moottorin päästä ja startata varmistuaksesi, että polttoainetta tulee sinne asti.
Älä enää avaa suodatinta tai polttoaineletkuja ennen pumppua, muuten sinne pääsee taas lisää ilmaa.
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
yritin taas starttailla ja pyörittää tosi hyvin mutta kun moottori "lupaili" niin hyyty heti eikä jaksa startata ?? myös koneesta kuuluu silloin "ylimäärästä" kolinaa kun meinaa startata ?
auton maadoituksessa tai muissa sähköissä kans jotain vikaa kun pakko vetää lisä piuha akun - navasta moottoriin.
jossei tätä lisämaadotuspiuhaa laita niin, koetaulun näyttö sammuu kun kääntää virtaavaimesta virrat päälle. ja ei edes starttaa ilman lisämaadotus johtoa
olisko vika kuitenkin sähköpuolella ? auto kyllä kävi silloin 3 viikkoa sitten sen päivän ihan normaalisti ja starttasi myös laakista käyntiin. alkaa jo ideat loppua :)
lisää vinkkejä jatkoon kiitos
kuulin huhuja että jos jakopään hihna ois hypänny silloin ku kävi viimestä kertaa kylmänä
mut vaikuttaako ongelma siltä ku auto kävi muttei ottanu kierroksia enään ja lopuks ei enään starttaakkaan ?
onko jakohihnan ajotuksen tarkistus tai remmin vaihto iso homma ?
auton maadoituksessa tai muissa sähköissä kans jotain vikaa kun pakko vetää lisä piuha akun - navasta moottoriin.
jossei tätä lisämaadotuspiuhaa laita niin, koetaulun näyttö sammuu kun kääntää virtaavaimesta virrat päälle. ja ei edes starttaa ilman lisämaadotus johtoa
olisko vika kuitenkin sähköpuolella ? auto kyllä kävi silloin 3 viikkoa sitten sen päivän ihan normaalisti ja starttasi myös laakista käyntiin. alkaa jo ideat loppua :)
lisää vinkkejä jatkoon kiitos
kuulin huhuja että jos jakopään hihna ois hypänny silloin ku kävi viimestä kertaa kylmänä
mut vaikuttaako ongelma siltä ku auto kävi muttei ottanu kierroksia enään ja lopuks ei enään starttaakkaan ?
onko jakohihnan ajotuksen tarkistus tai remmin vaihto iso homma ?
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
uuden laturin kävin hakeen eilen niin ei pitäisi olla virran saannissa häikkää, välil aina antanu ladata yön tai pari tuntia ja koittanu starttailla mutta ei auta .
tietäis vain että viittaako vika polttoaineen saantiin , virransaantiin vaiko tuohon jakoremmin mahdollisen "pomppaamisen" ?
moottori pyörii startatessa tosi nopsaa ja normaalilla äänellä kunnes yrittää käynnistyä? ja silloin moottori starttaa tosi "tehottomasti"
tietäis vain että viittaako vika polttoaineen saantiin , virransaantiin vaiko tuohon jakoremmin mahdollisen "pomppaamisen" ?
moottori pyörii startatessa tosi nopsaa ja normaalilla äänellä kunnes yrittää käynnistyä? ja silloin moottori starttaa tosi "tehottomasti"
Viimeksi muokannut rusinamosse, 27.1.2012 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=134965
Sammutus solenoidi, joka näkyy tuossa viimeisessä kuvassa, on ahdas vaihdettava, samalla siitä pumppu täyteen polttoainetta ja uusi tilalle (2.5 TDI pumppu kuvassa). Sama solenoidi on niissä?
Ensin tarkistat tulee sinne 12V jännite, virta avaimesta ensin virrat päälle, sekin noissa voi pätkiä (sulake, varkausesto)?
Sammutus solenoidi, joka näkyy tuossa viimeisessä kuvassa, on ahdas vaihdettava, samalla siitä pumppu täyteen polttoainetta ja uusi tilalle (2.5 TDI pumppu kuvassa). Sama solenoidi on niissä?
Ensin tarkistat tulee sinne 12V jännite, virta avaimesta ensin virrat päälle, sekin noissa voi pätkiä (sulake, varkausesto)?
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
valokuva 1.
mittasin (1 ja 2) jännitteen ja näytti vaan 5V . onko ok vai pitäskö olla 12V ?
jossei kuva näy niin siin url :)
tässä muut kuvat jos josain se sammutussolenoidi näkyisi niin kertokaahan
https://picasaweb.google.com/1100587933 ... directlink
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
Vika tais selvitä.
Aloin mittaileen viel jännitteitä sulakkeilta ja kappas ,
Polttoainepumpun sulakkeelle ei tule jännitettä.
Tarkemmin tutkisteltua sulakkeiden takana ainaki 5 johtoa "palanut"
ei ihme jossei pumppu ime polttoainetta :)
melekonen johtohelevetti vaan alkaa noita selvitteleen ja kytkemään jatkoja.
noita liittimiä varmaan saa varaosaliikkeestä?
Aloin mittaileen viel jännitteitä sulakkeilta ja kappas ,
Polttoainepumpun sulakkeelle ei tule jännitettä.
Tarkemmin tutkisteltua sulakkeiden takana ainaki 5 johtoa "palanut"
ei ihme jossei pumppu ime polttoainetta :)
melekonen johtohelevetti vaan alkaa noita selvitteleen ja kytkemään jatkoja.
noita liittimiä varmaan saa varaosaliikkeestä?
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
3 johtoa vaihdettu ja 1 palanut johto vielä vaihtamatta kun en löytänyt paikkaa minne johto menee. osaako joku sanoa minkä sähkövempeleen johto ? vai onko tämä just nyt se polttoainepumpun jännite ?
https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink
koska polttoainepumpun sulakkeelle ei tule vieläkään jännitettä, yritin rosvota viereisestä jännitteen niin kipinöi vaan ? onko polttoainepumpun virtajohto maissa jossain päin ??
puhuin tosta kuvan 1-2 johdoista mihin tuli vaan 5V jännite. pitäiskö siihen tulla 12V ??
https://picasaweb.google.com/lh/photo/u ... directlink
sitte jatkoohjeita kiitos
https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink
koska polttoainepumpun sulakkeelle ei tule vieläkään jännitettä, yritin rosvota viereisestä jännitteen niin kipinöi vaan ? onko polttoainepumpun virtajohto maissa jossain päin ??
puhuin tosta kuvan 1-2 johdoista mihin tuli vaan 5V jännite. pitäiskö siihen tulla 12V ??
https://picasaweb.google.com/lh/photo/u ... directlink
sitte jatkoohjeita kiitos
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
löyty vihdoin se katkaisusolenoidi ja sinne tuli 2 johtoa. toiseen +12v ja toiseen ei kumpaakaan -+ ?
onko tämä toinen johto mikä ? ettei mikään käynnistyksen esto ? koitin siihen - ja meni sulake heti. + ei tapahtunu mitään.
pumpusta ei kuulu minkäänlaista ääntä vieläkään virrat päällä ja kun käy starttaamassa ja käy kurkkaamassa letkua niin ei huomaa letkusta ainakaan että oisi imenytkään polttoainetta ??
onko tämä toinen johto mikä ? ettei mikään käynnistyksen esto ? koitin siihen - ja meni sulake heti. + ei tapahtunu mitään.
pumpusta ei kuulu minkäänlaista ääntä vieläkään virrat päällä ja kun käy starttaamassa ja käy kurkkaamassa letkua niin ei huomaa letkusta ainakaan että oisi imenytkään polttoainetta ??
Otat pois solenoidiin menevän johdon, mutteri pois, ja laitat johdon joka yltyy +napaan asti, pitää pieni ääni kuulua aina kun kosketat +napaan, kun ääni kuuluu on solenoidi ehjä, jos ei niin hankit toisen solenoidin, käynnistyksen esto voi sekoilla esim. noin voi sen ohittaa, kun eston ohitat otat ajovaloilta +12v niin saat auton sammumaan ajovalokatkaisimesta (jos solenoidi ehjä ja haluat liikenteeseen).
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
Dodii vw alko toimiin. Riitti ilmeisesti ne sähköjohtojen uusiminen
Sit ruiskutin dieseliä suodattimelta pumpulle ruiskupullolla
Heti alko lupaileen ja aikansa starttailtua käyntiin
Sit litran pullon dieseliä ja letku sinne. Imi polttoainetta pullosta ja kävi normaalisti
Sit vaan letku suodattimeen paikalleen ja käyntiin ja alko toimiin normaalisti
Meinasin unohtaa vaan auton ulos pakkaseen "taas"
Mut tuli mieleen et prkl siel tankissa edelleen vaan kesälaatua :)
Noh äkkiä auto talliin takas ja tänään ostaan jäänestoa polttoaineeseen
Hmm jos se sammutussolenoidi on tosiaan ton näkönnen mihin tulee vaan toi 1?
Johto missä mutteri ,Niin en koskenutkaan sit siihen koska se mitä luulin solenoidiksi oli semmonen musta pönttö säätöruuvin alla mihin tuli 2 johtoa..
Mut hyvä et alko toimiin
Kiitos vinkeistä ja neuvoista :)
Sit ruiskutin dieseliä suodattimelta pumpulle ruiskupullolla
Heti alko lupaileen ja aikansa starttailtua käyntiin
Sit litran pullon dieseliä ja letku sinne. Imi polttoainetta pullosta ja kävi normaalisti
Sit vaan letku suodattimeen paikalleen ja käyntiin ja alko toimiin normaalisti
Meinasin unohtaa vaan auton ulos pakkaseen "taas"
Mut tuli mieleen et prkl siel tankissa edelleen vaan kesälaatua :)
Noh äkkiä auto talliin takas ja tänään ostaan jäänestoa polttoaineeseen
Hmm jos se sammutussolenoidi on tosiaan ton näkönnen mihin tulee vaan toi 1?
Johto missä mutteri ,Niin en koskenutkaan sit siihen koska se mitä luulin solenoidiksi oli semmonen musta pönttö säätöruuvin alla mihin tuli 2 johtoa..
Mut hyvä et alko toimiin
Kiitos vinkeistä ja neuvoista :)
Noh äkkiä auto talliin takas ja tänään ostaan jäänestoa polttoaineeseen
jäänesto ei auta tuohon kesälaatuun, siihen tarvitaan eri litkut
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... nt&land=GB
tuo toimii, mutta kun sekoittaa tankkiin pitää dieselin lämpötila olla yli +5 asetetta
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Ahaa.. mul vaan tankki melkeen täynä kesädieseliä..
Eli eikö riitä et sinne lisää jotain litkua vai pitääkö tyhjentää
Koko tankki ja talvilaatua tilalle?
Muutama litra bensiiniä (ysikasia) sinne tankkiin, niin voi ajella huoletta.
Reilu vuosi sitten kävi ruotsalaisen kuljettimen kanssa episodi, kun tankki lähes täysi kesälaatua ja pakkanen "yllätti". Huoltoasemalta tankkiin bensiiniä ja suodattimet vaihtoon, niin sai ajeltua kesälaadun pois.
Tuommoiseen 80 litraan dieseliä riittää varmaan 3- 5 litraa.
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
kävin biltemassa siel ei ollut mitään
sit abc ostin diesel jäänestoa ja myyjä sano että joo tätä tankkiin niin ei jäädy
et menee kesälaadulla.. ?
lämpimässä tallissa on mutta olis tarkotus mennä töihin ja siel auto seisoo 8.5h pakkasessa..
on viel toi kauppakassi toisena autona mikä olis tarkotus myydä lähiaikana
mutta ehkä parempi odottaa että ajaa vw tankkia ainaki puolilleen ja sit talvidieseliä sekaan.
mun tuurilla ku volkkaril töihin lähen niin hinausautoa saa soitella kun pitäs kotia lähtee :)
sit abc ostin diesel jäänestoa ja myyjä sano että joo tätä tankkiin niin ei jäädy
et menee kesälaadulla.. ?
lämpimässä tallissa on mutta olis tarkotus mennä töihin ja siel auto seisoo 8.5h pakkasessa..
on viel toi kauppakassi toisena autona mikä olis tarkotus myydä lähiaikana
mutta ehkä parempi odottaa että ajaa vw tankkia ainaki puolilleen ja sit talvidieseliä sekaan.
mun tuurilla ku volkkaril töihin lähen niin hinausautoa saa soitella kun pitäs kotia lähtee :)
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
nyt on tuliterä akku ja 5L laitoin E5 98 bensiiniä viel tankkiin
nyt vw pihalla pakkasessa odottamassa , lohkossa ja pikku laturi lataa viel aamuks akun täyteen. aamulla saapi kokeilla startata että joko sillä kärsis töihin alkaa kulkemaan :D
bensojen lisäyksen jälkeen käytin autoa ainaki sen 15min vielä et sekottuu ja latas akkua viel jonkuverran auton laturillaki ku uutena kuulemma vaan 75% täys
toivotaan parasta !
nyt vw pihalla pakkasessa odottamassa , lohkossa ja pikku laturi lataa viel aamuks akun täyteen. aamulla saapi kokeilla startata että joko sillä kärsis töihin alkaa kulkemaan :D
bensojen lisäyksen jälkeen käytin autoa ainaki sen 15min vielä et sekottuu ja latas akkua viel jonkuverran auton laturillaki ku uutena kuulemma vaan 75% täys
toivotaan parasta !
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
eihän se inahtanukkaan aamulla (niin kuin arvelinkin)
eli akku täysi ja töpsölis oli koko yön. mut startti ei lähe edes pyöriin nyt kun yrittää startata?
hehkuvalo palaa kun virtat laittaa päälle ja sammuu ajallaan mutta en löytänyt koko hehkua mistä oisin jännitteet mitannut et pelaako vai ei, vaikka korjaus/huoltokirjasta ohjeen luin..
pääsis varmaa helpommalla ku veis romuttamolle koko paskan tai huoltamoon,
mitä et itse yrittää noita värkätä ku ei niistä mitään tiedä :D
jos hehku ei toimi ollenkaan pitäskö startin kuitenki jaksaa alkaa pyörittään -20C pakkasessa ?
vai onko siel joku muu jäässä vai mikähän tällä kertaa ?
sitte lisää ohjeita odotellessa
kiitos
eli akku täysi ja töpsölis oli koko yön. mut startti ei lähe edes pyöriin nyt kun yrittää startata?
hehkuvalo palaa kun virtat laittaa päälle ja sammuu ajallaan mutta en löytänyt koko hehkua mistä oisin jännitteet mitannut et pelaako vai ei, vaikka korjaus/huoltokirjasta ohjeen luin..
pääsis varmaa helpommalla ku veis romuttamolle koko paskan tai huoltamoon,
mitä et itse yrittää noita värkätä ku ei niistä mitään tiedä :D
jos hehku ei toimi ollenkaan pitäskö startin kuitenki jaksaa alkaa pyörittään -20C pakkasessa ?
vai onko siel joku muu jäässä vai mikähän tällä kertaa ?
sitte lisää ohjeita odotellessa
kiitos
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
hmm en uskoisi kyllä et syy virtalukon pohjassa mut mistäpä minä sen tiiän :D
kokeilen nyt vaikka lisämaadotusta akusta startille
elikkä vaikka hehkua ei olis koko autosa mutta akussa täys virta
niin startin pitäs kuitenki lähtee pyörittään/pitää jotain meteliä vaikka ois -70C pakkasta ?
akku ja startti tosiaan ihan uudet molemmat
kokeilen nyt vaikka lisämaadotusta akusta startille
elikkä vaikka hehkua ei olis koko autosa mutta akussa täys virta
niin startin pitäs kuitenki lähtee pyörittään/pitää jotain meteliä vaikka ois -70C pakkasta ?
akku ja startti tosiaan ihan uudet molemmat
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ti#p608505
Tuossa kuvasarja startista ja siinä näet sen solenoidin, voit testata vaihde vapaalla kytkemällä siihen jännite, jos pyörii niin jossain jännite katkos, johdot, virtalukonpohja, sulaketaulussa, tai ne sinun sähkökytkentäsi mitä kaikkea sinne teitkään ?
Tuossa kuvasarja startista ja siinä näet sen solenoidin, voit testata vaihde vapaalla kytkemällä siihen jännite, jos pyörii niin jossain jännite katkos, johdot, virtalukonpohja, sulaketaulussa, tai ne sinun sähkökytkentäsi mitä kaikkea sinne teitkään ?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
pitää jotain meteliä vaikka ois -70C pakkasta ?
Omakohtaista kokemusta ei ole mutta kaverini (venäjän karjalaisia) kertoi, käydessään siperiassa -65° C pakkasella olivat startin voimin vääntäneet zigulin käymään. Matkanteko tyssäsi, kun peräöljyt olivat jäässä ja auto ei liikkunut... Akku ja "jäähdytinnesteet" (< lue vesi) oli pirtin lämpimässä ennen yritystä.
Tuskimpa tuo startin toiminta enää 5° muutoksesta muuttuu.
ps. Oli kaveri mennyt vielä paljain käsin aukomaan auton ovea ja sormet oli sitten sen näköiset...
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
vika selvis,
startin herätteeseen ei tullut jännitettä kun käänsi virtalukosta.
virrat sit vaan päällä ja akusta + -> startin herätteelle
kankiasti alko startata mut piristy ja piristy
ja pitkän nykimisen jälkeen lähti käyntiin
liekkö toi hehku tai lohkolämppäri viel sökönä.
noh tästä on hyvä jatkaa
kiitokset jälleen neuvoista!
startin herätteeseen ei tullut jännitettä kun käänsi virtalukosta.
virrat sit vaan päällä ja akusta + -> startin herätteelle
kankiasti alko startata mut piristy ja piristy
ja pitkän nykimisen jälkeen lähti käyntiin
liekkö toi hehku tai lohkolämppäri viel sökönä.
noh tästä on hyvä jatkaa
kiitokset jälleen neuvoista!
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 26.1.2012 22:43
päivitetääs tilannetta :)
uus startti taas paikoilla ja nyt on vissiin kunnon starttimerkki
vw toimii nyt ok paitsi et vaikka pihalla vaan -2C ja auto seissyt vaikka yön yli
niin ei lähde käyntiin vaikka kauemmin starttailee
mutta kun laittaa lohkolämppärin edes 15min kiinni niin sen jälkeen starttaa heti käyntiin
liekkö toi vika viel sit siinä hehkussa?
en sitä saanut itse ratkaistua et pitänee viedä sit jonnekki korjaamolle tutkittavaks
kun sopiva hetki tulee.
nyt kuitenkin pärjää ku pistää aina töpsölii lohkolämppäriin vähä ennen ku tarvii saada käyntiin
uus startti taas paikoilla ja nyt on vissiin kunnon starttimerkki
vw toimii nyt ok paitsi et vaikka pihalla vaan -2C ja auto seissyt vaikka yön yli
niin ei lähde käyntiin vaikka kauemmin starttailee
mutta kun laittaa lohkolämppärin edes 15min kiinni niin sen jälkeen starttaa heti käyntiin
liekkö toi vika viel sit siinä hehkussa?
en sitä saanut itse ratkaistua et pitänee viedä sit jonnekki korjaamolle tutkittavaks
kun sopiva hetki tulee.
nyt kuitenkin pärjää ku pistää aina töpsölii lohkolämppäriin vähä ennen ku tarvii saada käyntiin
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa