Passat AVB automaatti ei käy?
Valvoja: ffp jäsenet
Passat AVB automaatti ei käy?
Alkutilanne kiristin jakopäässä pettänyt, käynnistyksessä.
Nyt paukku paikallaan eikä lähde käymään, mittaristo ilmoittaa emission workshoppi ja lopuksi engine workshoppia.
Testerille antaa vikakoodiksi moottorin käyntinopeus anturi G28, anturi vaihdettu eikä vaikutusta käyntiin?
Autosta hajosi ensimmäisenä öljypohja jonka huomasin heti että ei tullut ajettua ilman öljyjä, sitten vaihdoimme uuden öljypohjan paikalleen ja sen jälkeen ekalla käynnistyksellä petti kiristin ja sammutimme auton.
Loiskelevy hajosi asennuksessa ja poistimme sen koska ei varmaankaan vaikuta millään tapaa lopulta?
Alkaa pikkuhiljaa ketuttaan tää viikko, eka viime la petti laturi, auto hinurilla korjaamolle ja sitku se saatiin kuntoon ajoin öljypohjan rikki ja sit autoa sisälle korjaamon tuotaessa joku onnekas audisti peruutti keulaan josta jäi onneksi vain naarmuja. Ja sit tää jakopään korkkaaminen.
jakopää vaihdetu 21.1.11 ja noin 34tkm sitten joten tuli yllätyksenä tälläinen hajoaminen!!!
Nyt niin sanotusti alkaa usko loppumaan autoilun suhteen kun mikään ei tunnu sujuvan. ELi olisin todella otettu jos joku osaisi edes jollain tapaa auttaa mitä seuraavaksi.. :)
Ja jos ei apua löydy niin taitaa volkkarin ura katketa ja siiryn japseihin.. ;) :DDD
Nyt paukku paikallaan eikä lähde käymään, mittaristo ilmoittaa emission workshoppi ja lopuksi engine workshoppia.
Testerille antaa vikakoodiksi moottorin käyntinopeus anturi G28, anturi vaihdettu eikä vaikutusta käyntiin?
Autosta hajosi ensimmäisenä öljypohja jonka huomasin heti että ei tullut ajettua ilman öljyjä, sitten vaihdoimme uuden öljypohjan paikalleen ja sen jälkeen ekalla käynnistyksellä petti kiristin ja sammutimme auton.
Loiskelevy hajosi asennuksessa ja poistimme sen koska ei varmaankaan vaikuta millään tapaa lopulta?
Alkaa pikkuhiljaa ketuttaan tää viikko, eka viime la petti laturi, auto hinurilla korjaamolle ja sitku se saatiin kuntoon ajoin öljypohjan rikki ja sit autoa sisälle korjaamon tuotaessa joku onnekas audisti peruutti keulaan josta jäi onneksi vain naarmuja. Ja sit tää jakopään korkkaaminen.
jakopää vaihdetu 21.1.11 ja noin 34tkm sitten joten tuli yllätyksenä tälläinen hajoaminen!!!
Nyt niin sanotusti alkaa usko loppumaan autoilun suhteen kun mikään ei tunnu sujuvan. ELi olisin todella otettu jos joku osaisi edes jollain tapaa auttaa mitä seuraavaksi.. :)
Ja jos ei apua löydy niin taitaa volkkarin ura katketa ja siiryn japseihin.. ;) :DDD
Viimeksi muokannut wimmu, 22.1.2012 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt testattu starttipilotilla ja hörähtää hetkeksi käyntiin. Mutta sammuu heti kun startti pilotti on palanut loppuun.
Vikakoodiksi antaa edelleen, moottorin käyntinopeus anturi g28 ; epäuskottava signaali ja laatikolle antaa että nopeustieto puuttuu.
On vaihdettu g28aanturi, ei vaikutusta käyntiin.
Myös olen poistanut välistä hestec dieselpower boxin, ei vaikutusta.
Auto sahaa ja sahaa vain mut muuta ei tapahdu.
Eikö kellään ole tietoa tai antaa neuvoa mikä vaivaa??
-wiljam
Vikakoodiksi antaa edelleen, moottorin käyntinopeus anturi g28 ; epäuskottava signaali ja laatikolle antaa että nopeustieto puuttuu.
On vaihdettu g28aanturi, ei vaikutusta käyntiin.
Myös olen poistanut välistä hestec dieselpower boxin, ei vaikutusta.
Auto sahaa ja sahaa vain mut muuta ei tapahdu.
Eikö kellään ole tietoa tai antaa neuvoa mikä vaivaa??
-wiljam
Auto ei vieläkään toimi, pysyy käynnissä n. 2sek ja sammuu. Paukku on niin kohillaan ku merkeistä voi laittaa, Kaikki sulakkeet on käyty läpi, kojelauta 1:n ja kojelauta 2 releet sekä moottorin ohjaus boksin kaikki releet ja ne kaksi sulaketta jotka siellä on.
Jos irroitan anturin (g28) sillain että vikakoodit on nollattu niin se ei enää anna vikakoodia sille.
Ja nafta tulee tosiaan suodattimelle mutta ei kumminkaaan lähe käyntiin.
Voisiko moottorin ohjausboksi olla myös mennyt ihanasti särki kuten nyt kaikki tuntuu hajoavan käsiin.. :/
Pumppusuuttimien johtosarja vaihdettu alle kuukausi sitten sekä pari kk sitten maffi ja n75- ja map-anturit.
Eikö kukaan muka ole tapellut samanlaisen ongelman kanssa koskaan? en kumminkaan usko että on ainut missä on ollut tuolainen käynnistyvyys vika...??!
Alkaa keinot jo loppua ja usko mennä.
JAkohan ei voi olla pielessä koska merkit on kohdallaan, vai voiko olla?
Yv:lläkin voi ottaa yhtetyytä jos keksii mikä voisi olla vialla, maksan sille kuka ton saa käymään ja liikkumaan. Itsellä alkaa lopppuun jo hermot ja tilalle tulee turhaantuneisuus. :((
Jos irroitan anturin (g28) sillain että vikakoodit on nollattu niin se ei enää anna vikakoodia sille.
Ja nafta tulee tosiaan suodattimelle mutta ei kumminkaaan lähe käyntiin.
Voisiko moottorin ohjausboksi olla myös mennyt ihanasti särki kuten nyt kaikki tuntuu hajoavan käsiin.. :/
Pumppusuuttimien johtosarja vaihdettu alle kuukausi sitten sekä pari kk sitten maffi ja n75- ja map-anturit.
Eikö kukaan muka ole tapellut samanlaisen ongelman kanssa koskaan? en kumminkaan usko että on ainut missä on ollut tuolainen käynnistyvyys vika...??!
Alkaa keinot jo loppua ja usko mennä.
JAkohan ei voi olla pielessä koska merkit on kohdallaan, vai voiko olla?
Yv:lläkin voi ottaa yhtetyytä jos keksii mikä voisi olla vialla, maksan sille kuka ton saa käymään ja liikkumaan. Itsellä alkaa lopppuun jo hermot ja tilalle tulee turhaantuneisuus. :((
Vika nyt paikallistettu ja myös korjattu.
Kiitokset kaikille osallistuneille hyvistä neuvoista ja vinkeistä.
olisko ideaa sitten myös kertoa muille missä vika oli? se että tässä ei kukaan osannut/pystynyt/halunut auttaa ei tarkoita sitä että tarvitsee sitä tietoa pihistellä. Voi tulla muuten seuraavalla kerralla että vaikka tietäisi niin ei varmasti kerro. Ja etenkin kun tässä on noin lyhyt aika, eli pari päivää.
näitä ei varmaan tule sitten enää, eli saat nyt tästä eteenpäin jatkaa yksinkirjoittelua
www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=161885
niin ja sinun viimeinen viesti on muuten sääntöjen vastainen, ihan tiedoksi vaan.
www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=161885
niin ja sinun viimeinen viesti on muuten sääntöjen vastainen, ihan tiedoksi vaan.
Kait siitä jotai mielihyvää saa, eihän täällä koittanut auttaa kuin nimimerkki "sa". Oon aina luullut että foorumi on sitä varten että tietoa ja neuvoja jaetaan eikä niitä pantata, mutta sitähän tässäkin topicisssa tapahtui.
Mutta enivei, herneitä vedellään ku ei osata auttaa millään tapaa niin miks mä kertoisin millä se vika korjattiin??
No käynnistyvyys ongelmahan johtui siitä että öljypohjan asennuksessa oli pohja ilmeisesti päässyt vääntämään strikkerikehää vähän ettei tieto enää kulkenut g28 anturille, eli anturilta katosi hetkittäin tieto kun ei pääsyt lukemaan kehää. Loppujen lopuksi aika helppo vika muta eipä tullut heti mieleen kun turhaantuneisuus iski.
Mutta homma selvinnyt kuitenkin.
Ja myös tohon aikasempaan topicciin liittyen löytyi vika thottomuuteen joka oli siinä että jako oli 2 hammasta pielesä ja imusarja tukkoinen. Imusarjanhan putsasin irroittamalla kuusiokolo pultit lohkon kyljestä ja sitku se oltiin satuu se irti niin purin sen niin pieniin palasiin kuin vain sai, laiton sen likoaamaan n. 50asteiseen (lämmitin uppolämmittemellä sen siihen n. 50asteeseen joka myös lämpömittarilla tarkistettiin)polttoöljyyn noin 2h 56minuutiksi (en usko että tuo aika on niin tarkka mitä vaatii) ja sen jölkeen putsasin sen käyttäen ruuvaria, pulloharjaa sekä hammasharjaa, likaahan irtosi aivan älyttömästi, sen jälkeen kasasin imusarjan takaisin sekä tulppasin egrrän n. 3mm vahvuisella kupari levyllä. Porasin niiihin "tiivisteisiin" reijät jotta sain ne laitettua siihen väliin niillä orggis pulteilla, kasatessa laitoin väliin uuden imusarjan tiivisteen jonka hain motonetistä hintaan 3euroa.
Joten imusarjahan se oli melko tukkoinen ja tehot palautuivat ja naftan kulutus tippui.
Kiitos!
-wiljam
Mutta enivei, herneitä vedellään ku ei osata auttaa millään tapaa niin miks mä kertoisin millä se vika korjattiin??
No käynnistyvyys ongelmahan johtui siitä että öljypohjan asennuksessa oli pohja ilmeisesti päässyt vääntämään strikkerikehää vähän ettei tieto enää kulkenut g28 anturille, eli anturilta katosi hetkittäin tieto kun ei pääsyt lukemaan kehää. Loppujen lopuksi aika helppo vika muta eipä tullut heti mieleen kun turhaantuneisuus iski.
Mutta homma selvinnyt kuitenkin.
Ja myös tohon aikasempaan topicciin liittyen löytyi vika thottomuuteen joka oli siinä että jako oli 2 hammasta pielesä ja imusarja tukkoinen. Imusarjanhan putsasin irroittamalla kuusiokolo pultit lohkon kyljestä ja sitku se oltiin satuu se irti niin purin sen niin pieniin palasiin kuin vain sai, laiton sen likoaamaan n. 50asteiseen (lämmitin uppolämmittemellä sen siihen n. 50asteeseen joka myös lämpömittarilla tarkistettiin)polttoöljyyn noin 2h 56minuutiksi (en usko että tuo aika on niin tarkka mitä vaatii) ja sen jölkeen putsasin sen käyttäen ruuvaria, pulloharjaa sekä hammasharjaa, likaahan irtosi aivan älyttömästi, sen jälkeen kasasin imusarjan takaisin sekä tulppasin egrrän n. 3mm vahvuisella kupari levyllä. Porasin niiihin "tiivisteisiin" reijät jotta sain ne laitettua siihen väliin niillä orggis pulteilla, kasatessa laitoin väliin uuden imusarjan tiivisteen jonka hain motonetistä hintaan 3euroa.
Joten imusarjahan se oli melko tukkoinen ja tehot palautuivat ja naftan kulutus tippui.
Kiitos!
-wiljam
Siellä sitä tässä tuntuu että ollaan. Mutta Kuten tuossa jo tuossa kerroinkin miten vika korjaantui niin voitte tekin olla onnellisia ketkä ette millään tapaa tähän osallistunut niin siinä se nyt lukee miten se korjattiin voitte sit esson baarissa kertoa kuinka veemäinen vika oli mutta saatiinhan se kuntoon, tietty ainoastaan sinun antamilla neuvoilla. Ainiinkuin ei kukaan "muka" osannut auttaa vian selvittämisessä.
OT loppukoon mun osalta nyt.
OT loppukoon mun osalta nyt.
Eiköhän se itkupotkuraivari kuulu äiskälle ja iskälle tehdä, ei foorumilla.
Muutama pointti.
A) Kaikki ei päivystä foorumia 247, vaan on muutaki elämää.
B) Ehkä kukaan ei osannu sanoa mitään oireisiin?
C) Tietenkin joillekin voi tulla yllätyksenä, että ei kaikkea ei saa heti nyt.
D) Ensi kerralla voi mennä paikkaan missä rahalla saa neuvoja, foorumit kun ovat vähä vähemmän maksullisia jne.
...
Nimim. pääsin jo ylä-asteelle ja rööki huules.
Muutama pointti.
A) Kaikki ei päivystä foorumia 247, vaan on muutaki elämää.
B) Ehkä kukaan ei osannu sanoa mitään oireisiin?
C) Tietenkin joillekin voi tulla yllätyksenä, että ei kaikkea ei saa heti nyt.
D) Ensi kerralla voi mennä paikkaan missä rahalla saa neuvoja, foorumit kun ovat vähä vähemmän maksullisia jne.
...
Nimim. pääsin jo ylä-asteelle ja rööki huules.
OT; A: ei varmaankaan päivystä, kuitenkin luettu jo aika useesti ko. topic
B: Varmastikkaan ei ole ainut missä käynnistys vikaa on ollut, ei keltään tullut mitään vinkkiä ko. asiaan kumminkaa.
C: Ei varmasti saakkaan, mutta kyllä nyt tässä topicissa kirjoitellaan kaikkee shaipee ku vika on jo selvinnyt? eipä aikasemmin keltään tullut mitää vinkkiäkään ku vika oli päällä.
D: Niinpä rahalla saa ja hevosella pääsee. Eipä niistäkän hirveesti ollut apua. Vikakun oli aika paha kun sattui viikonloppuna, auto kumminkin korjattu nyt.
Ja mielestäni esitin asiani ihan selvästi että ei kiinnosta teillekkään kertoa missä vika piilee koska eihän teiltä keltään löytynyt minkäännäköistä kiinnostusta auttaa tässä asiassa, itse yleensä jaan tiedon taidon jos itseltä löytyy johonkin sellaista.
Tarkoitukseni ei ollut antaa kenenkään vetää herneitä nenään tästä vaan että avata katseenne siihen että asioissa voi auttaa jollakin tapaa.
Mut nyt esitän pahoitteluni kaikille ketkä kokevat tulleensa väärin kohdelluksi kun en heti suostunut kertoa missä vika oli. Tai jotai. Toivottavasti nyt osaatte myös kertoa kun jollain on vikaa niin tästäkin vaihtoehdosta. Tai sitten tapanne mukaan panttaatte tätäkin tietoa tai mahdollista neuvoa jollekkin kekä painii saman vian kanssa jossain muualla.
Kiitos
-wiljam
B: Varmastikkaan ei ole ainut missä käynnistys vikaa on ollut, ei keltään tullut mitään vinkkiä ko. asiaan kumminkaa.
C: Ei varmasti saakkaan, mutta kyllä nyt tässä topicissa kirjoitellaan kaikkee shaipee ku vika on jo selvinnyt? eipä aikasemmin keltään tullut mitää vinkkiäkään ku vika oli päällä.
D: Niinpä rahalla saa ja hevosella pääsee. Eipä niistäkän hirveesti ollut apua. Vikakun oli aika paha kun sattui viikonloppuna, auto kumminkin korjattu nyt.
Ja mielestäni esitin asiani ihan selvästi että ei kiinnosta teillekkään kertoa missä vika piilee koska eihän teiltä keltään löytynyt minkäännäköistä kiinnostusta auttaa tässä asiassa, itse yleensä jaan tiedon taidon jos itseltä löytyy johonkin sellaista.
Tarkoitukseni ei ollut antaa kenenkään vetää herneitä nenään tästä vaan että avata katseenne siihen että asioissa voi auttaa jollakin tapaa.
Mut nyt esitän pahoitteluni kaikille ketkä kokevat tulleensa väärin kohdelluksi kun en heti suostunut kertoa missä vika oli. Tai jotai. Toivottavasti nyt osaatte myös kertoa kun jollain on vikaa niin tästäkin vaihtoehdosta. Tai sitten tapanne mukaan panttaatte tätäkin tietoa tai mahdollista neuvoa jollekkin kekä painii saman vian kanssa jossain muualla.
Kiitos
-wiljam
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Mistään mitään tietämättä, hyvä Will I Am, jos ennen normaalisti toiminut auto, mopo, kone, sähköpolkupyörä tahi muu pöristin ei toimi huollon, korjauksen tahi muun asennuksen jälkeen, on syytä epäillä että asennuksessa on tapahtunut lapsus, virhe, ohoeiku tahi joku muu nii sanottu tekovittu. Toivottavasti tästäkin tulee kaikille paha mieli.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa