2.0 tdi BKD
Valvoja: ffp jäsenet
2.0 tdi BKD
Mistähän johtuu kun nyt kaksi kertaa satunnaisesti ei oo moottori käynnistyny heti niinku pitäis. Eli Jetta 2.0 TDI BKD, -06, 278 tkm ajettu. Kun koittaa startata niin kuulostaa ettei ois virtaa eli ei pyöritä mutta kun useemman kerran starttaa niin sitten pyörittää mutta käynnistyy vasta kun kaasu pohjassa starttaa ja pitää jonkin aikaa kierroksia niin sitten pelaa normaalisti. Ja vika ilmenee kylmällä koneella startatessa.
Ei oo kovasti hehkujen varassa toi kone, eli niistä en usko vian johtuvan. Itellä oli kaks pimeenä eikä vaikuttanut muutakun käyntiin se.
Akku tarkastukseen. Sen jälkeen plus ja miinuskaapelit startille/moottorille. Jos ne ei auta, niin uusi startti.
Ootappa vaan ku kakskyt astetta pakkasta, tiukkaa touhua on.. :/ onneks itellä webasto nyt..
Akku tarkastukseen. Sen jälkeen plus ja miinuskaapelit startille/moottorille. Jos ne ei auta, niin uusi startti.
Ootappa vaan ku kakskyt astetta pakkasta, tiukkaa touhua on.. :/ onneks itellä webasto nyt..
En oo nyt vikakoodeja päässy lukemaan. Kummallista kun sitten yleensä starttaa ihan hyvin, kylmänä että lämpimänä! Ja vielä kun pitkää matkaa ajaa niin ainakin kerkeää akku latautua..mutta voihan se tosin jo alkaa olla lopuillaan jos vielä alkuperäinen. Aiheeseen liittyen toinenkin juttu että onko kellään tietoa mistä johtuu että silloin tällöin myös nostaa itsestään jonkin ajan tyhjäkäynnin jälkeen kierrokset 1000 kierroksen paikkeille ja siinä käy vähän epätasaisesti, mutta sitäkään ei aina tee. Tämän vian takia aiemmin katsottiin vikakoodit ja tarkastettiin suuttimien ruiskutusmäärät niin näytti ykkössylinterille vähän yli 1 korjausarvoa. Voisko tuo tyhjäkäynnin nosto johtua suuttimesta vai voisko joku anturi antaa virheellistä tietoa?
Täältä ääni startille ja siihenkin lähinnä hiiliin, kannattaneeko noita enää nykyisin korjata?
Minulla epäsäännöllinen tyhjäkäynti korjautui jakopään remontilla (nokka-akselin ajoituksella).
Entinen omistaja oli laittanut mätänetin hilut (ajoitus -0,5)
minä laitoin alkuperäiset (ajoitus 0,5)
Rupes käymään niinkuin bensakone
Minulla epäsäännöllinen tyhjäkäynti korjautui jakopään remontilla (nokka-akselin ajoituksella).
Entinen omistaja oli laittanut mätänetin hilut (ajoitus -0,5)
minä laitoin alkuperäiset (ajoitus 0,5)
Rupes käymään niinkuin bensakone
Golffi nosti tyhjäkäyntiä kun sillä antoi lisävirtaa peltovolvolle...
Systeemi lienee niin viisas, että jos tarvitaan virtaa niin se korottaa tyhjäkäyntiä.
Tuosta tais lukea jossain ssp:ssäkin
Akku vois olla kaput.
Lämpöanturi näissä on nykyään vain 1 piirinen, eli pitää odotella yön yli että lämmöt tasaantuu ja sitten tarkistaa lukemat.
Systeemi lienee niin viisas, että jos tarvitaan virtaa niin se korottaa tyhjäkäyntiä.
Tuosta tais lukea jossain ssp:ssäkin
Akku vois olla kaput.
Lämpöanturi näissä on nykyään vain 1 piirinen, eli pitää odotella yön yli että lämmöt tasaantuu ja sitten tarkistaa lukemat.
Golffi nosti tyhjäkäyntiä
Joutui käynnistämään kylmänä tässä aamusella ja samalla tavalla, mitä enemmän laittoi sähkölaitteita päälle, sitä korkeammalle meni kierrokset. Joku kuormitussysteemi tuossa on. Ainakin kylmänä. Hehkujen vaihdossa ei varmaan tarvitse venttiilikopan tiivistettä vaihtaa? Onko tosilla kokemusta onko vaikeakin homma, sotkeentuuko paikat?
Pistoke kannen päässä..
http://www.vagarena.fi/index.php?topic= ... #msg102107
http://www.vagarena.fi/index.php?topic= ... #msg102107
Joo eipä niistä vikakoodeista sen kummempaa selvinny, johonkin keskus elektroniikkaan vissiin viittaa, ei muista nyt mikä se koodi oli. Vag comilla ja bochilla katottiin, sytytys ennakko näytää tasan nollaa, pitäis vissiin olla 2-4!? sit näytti että egr koko ajan auki niin laitettiin kokonaan tukkoon..on ainakin nyt tyhjäkäynti ollu tasaista eikä oo niin nostanu sitä ku ennen. Vika valohan siinä palaa mut kävin jo uuden tiivisteen, pitää sit vaihtaa ennen katsastusta :)
Tuolla pähkäillään kanssa noita 2,0tdi:n kotkotuksista. Katsoppa löytyykö mitään apua. http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=72182
Suutin ongelmiahan näissä on ollunna ja vaihdeltu takuuna.
Suutin ongelmiahan näissä on ollunna ja vaihdeltu takuuna.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa