Mikä farmari vaggilainen, budjetti n. 8500€
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä farmari vaggilainen, budjetti n. 8500€
Eli vähä alustavasti oisin tollasta kattelees. Kriteerinä olis siis farmari, ilmastointi ja ESP, pienehköllä bensakoneella, varmaanki siis 1.6. Koira (whippet) tarvis tilaa, lapsia ei oo. Neloskorinen farkkugolffi on vähä ollu kiikaris. Mitä mieltä raati on?
Suomessa myydyissä 3BG Passateissa ESP oli vakiovarusteena. Golfeihin se piti erikseen ostaa, joten ne on tosiaan enemmän hakusessa. Joissain tuon ikäisissä A4 audeissa on myös ESP:tä ollut jotka alkavat bensakoneilla olla jokseenkin tuossa hintaluokassa.
Hyvällä tsägällä voi löytyä myös II-Octavia tuohon rahaan tai sitten Touran, jotka ovat kumpaakin IV Golfia ja Passattia selkeästi uudempia autoja ja "tuoreemman" tuntuisia.
1.6:lla autollakin ehtii. Korvien välistä se kaikista aktiivisin turvallisuus on lopulta kiinni. Käyttöominaisuuksissa 1.6 vaparibensakone alkaa olla hieman alimittainen isoon farmariin, mutta toimeen sillä kuitenkin tulee.
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/4309019
Tuosta tinkimään. Suoralla kaupalla voi olla hyvinkin kaupanteko mahdollista kun 8500e latoo pöytään.
Hyvällä tsägällä voi löytyä myös II-Octavia tuohon rahaan tai sitten Touran, jotka ovat kumpaakin IV Golfia ja Passattia selkeästi uudempia autoja ja "tuoreemman" tuntuisia.
1.6:lla autollakin ehtii. Korvien välistä se kaikista aktiivisin turvallisuus on lopulta kiinni. Käyttöominaisuuksissa 1.6 vaparibensakone alkaa olla hieman alimittainen isoon farmariin, mutta toimeen sillä kuitenkin tulee.
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/4309019
Tuosta tinkimään. Suoralla kaupalla voi olla hyvinkin kaupanteko mahdollista kun 8500e latoo pöytään.
Minulta ääni Skoda Fabialle, tuolla rahalla sellaisessa saa paljon tuoreemman ja asiallisemman pelin. ESPilliset on hakusessa, mutta on niitä olemassa:
http://www.nettiauto.com/skoda/fabia/4425238
Fabiankin omistaneena sanon, että se on hyvä ajella pitemmälläkin matkalla ja siinä on kokoisekseen hurjasti tilaa.
http://www.nettiauto.com/skoda/fabia/4425238
Fabiankin omistaneena sanon, että se on hyvä ajella pitemmälläkin matkalla ja siinä on kokoisekseen hurjasti tilaa.
Meillä oli joskus Mk4 farkku Golf 1.6 16v koneella ja kyllä sillä rampilta motarille ehti ihan hienosti. Mikään ohjus se ei ole mutta normi liikennevirran mukana pysyy kepoisesti.
Ei normaalissa arkiajossa sen enempää tehoa tarvita muuta kuin ehkä tietyissä ohitustilanteissa.. Ja siinäkin nälkä kasvaa syödessä. Eli mitä enemmän voimaa, sitä pienempään väliin sitä autoaan lähtee tunkemaan ohittaessa.
Ei normaalissa arkiajossa sen enempää tehoa tarvita muuta kuin ehkä tietyissä ohitustilanteissa.. Ja siinäkin nälkä kasvaa syödessä. Eli mitä enemmän voimaa, sitä pienempään väliin sitä autoaan lähtee tunkemaan ohittaessa.
Voi se olla jollekkin kokemattomalle naiselle hyväkin avustin. Tosin olen sitä mieltä, että kun ajokortin saa niin pitäisi ajaa ensimmäinen vuosi Talbot Horizontilla tai vastaavalla paskalla, että tajuaa edes perusteet miten sitä autoa tulee kuljettaa.
Ja kyllä tuollaisella 1.6 MK4 farkku Golffilla ihan hyvin pysyy liikenteen mukana.
Ja kyllä tuollaisella 1.6 MK4 farkku Golffilla ihan hyvin pysyy liikenteen mukana.
Ylipäänsä hyvin vähän näkee liikennevirrasta pudonneita autoja teiden varsille. Niistäkin vähistä yleensä on joku mennyt virtsaamaan/tupakalle tai sitten auto on tehnyt moottorin tilavuudesta/tehoista riippumattoman tenän.
Autovalmistajilla on tapana panna auton nokalle sellainen pata, että autolla myös pääsee paikasta toiseen. Psykologiset seikat eli rakettimaiset kiihdytykset ovat sitten erikseen; arkikäyttö on useimmilla autonkäyttäjillä - uskokaa tai älkää - aivan tavanomaista siirtymistä pisteestä A pisteeseen B.
Autovalmistajilla on tapana panna auton nokalle sellainen pata, että autolla myös pääsee paikasta toiseen. Psykologiset seikat eli rakettimaiset kiihdytykset ovat sitten erikseen; arkikäyttö on useimmilla autonkäyttäjillä - uskokaa tai älkää - aivan tavanomaista siirtymistä pisteestä A pisteeseen B.
8500€:lla saa kaksi 1.6 IV farkku golfia...
...joilla on ikää 10-12v, ja joilla on ajettu ~200tkm ja joissa ilmastointikin on lähes harvinaisuus ESP:stä puhumattakaan.
Tuolla 8500e saa 2004 vuosimallin ~100tkm ajetun Golfin kyllä, josta ilmastointi löytyy ja sopivan löytyessä jopa ESP. Onko siinä sitten järkeä on jokaisen itsensä päätettävä. Itse en halunnut maksaa 2001HB- IV Golfin jälkeen useamman tonnin lisähintaa IV-farkusta, joka kuitenkin olisi "yhtä vanha" kuin entinen pätkäperä oli. Lisähinnalle kun sai katetta mielestäni enemmän vaihtamalla uudempaan automalliin.
Vaikuttaisiko bensakoneen koko esim. sen käyttömaksuihin sen verran, että ei kannata ottaa isoa bensakonetta.
Äkkiä joku isompikoneinen (esim. 3 B farkkuPassat 1,8T) vie tavallisessa kaupunkipyörittelyssä yli 10 litraa bensaa/100 km, kun pienempikoneisella bensalla pääsee noin 6 litraan.(FarkkuFocus 1,6l) (Ja kyllä, molemmat on ollut samanlaisessa ajossa itselläni, joten vertaan noihin. Sama focus vei matka-ajossa 5,4 l/100km)
Ja taitaa pian muuttua siten, että diesel ei kannata vaikka miten haluaisi laskea. Oma 3BG Passat (1,9TDI4motion) vie kaupungissa noin 8 litraa/100 km ja matkassa 6,7l/100km, kun pienempikoneinen Golf (1,6tdi4motion) meni kaupungissa noin 6 l/100km ja matkassa 5,1l/100km. Autoiluhistoriani pienin kulutus on ollut KE20 Corollassa, mutta eipä siinä ollut noita ajonestohärpäkkeitä tai mukavuuksia. (4,1 litraa/100km matka-ajossa)
Äkkiä joku isompikoneinen (esim. 3 B farkkuPassat 1,8T) vie tavallisessa kaupunkipyörittelyssä yli 10 litraa bensaa/100 km, kun pienempikoneisella bensalla pääsee noin 6 litraan.(FarkkuFocus 1,6l) (Ja kyllä, molemmat on ollut samanlaisessa ajossa itselläni, joten vertaan noihin. Sama focus vei matka-ajossa 5,4 l/100km)
Ja taitaa pian muuttua siten, että diesel ei kannata vaikka miten haluaisi laskea. Oma 3BG Passat (1,9TDI4motion) vie kaupungissa noin 8 litraa/100 km ja matkassa 6,7l/100km, kun pienempikoneinen Golf (1,6tdi4motion) meni kaupungissa noin 6 l/100km ja matkassa 5,1l/100km. Autoiluhistoriani pienin kulutus on ollut KE20 Corollassa, mutta eipä siinä ollut noita ajonestohärpäkkeitä tai mukavuuksia. (4,1 litraa/100km matka-ajossa)
Saako tiedustella syytä miksi juuri pieni bensakone isohkoon farkkuun?
Itsellä se syy, että muija ajaa töihin 7 km suuntaansa ja siitä 3,5km on 40 alueella ja 3,5km 80-100 alueella. Riittää, että saa kuljetettua lastenvaunuja silloin tällöin ja tuollainen 1.6 litranen on ihan riittävä siihen hommaan. Kuluttaakin vähemmän kuin toinen automme 1.8T Passat.
Itselläkin tässä auton vaihto edessä, alkaa paku golffista loppuu penkit kesken, niin tarve oisi bensa farkulle, tosin hinta sais olla n.5te. Paljos tommosessa farmari iv golffissa on kulutus? Ajovalo.netin sivuilla oli " Golfin ja Boran bensamoottorit eivät ole kovin eteviä. 1,4-litrainen hoitaa hommansa kilpailijoiden vastaavien tapaan ja tarjoaa kohtuullisen suorituskyvyn. 1,6- ja 1,8-litraiset kärsivät voimattomuudesta pienillä kierroksilla ja suuresta kulutuksesta."
Tai löytyiskö vaginoista ylipäätään mitään 5te hintaan sopivaa 2000-luvun ilmastoitua bensa farkkua joka mahdollisesti voisi olla taloudellinen? Jos oisin rikkaampi niin heti ois nelikko audi pihassa. En kehtaa tehdä uutta topiccia "Mikä farmari vaggilainen, budjetti n.5000e" :)
edit. Niin ja onkos noissa 1.6 moottoreissa miten paljon eroa kun on useampaa tyyppiä, sekä millainen on 1.4 kyseisessä autossa?
Tai löytyiskö vaginoista ylipäätään mitään 5te hintaan sopivaa 2000-luvun ilmastoitua bensa farkkua joka mahdollisesti voisi olla taloudellinen? Jos oisin rikkaampi niin heti ois nelikko audi pihassa. En kehtaa tehdä uutta topiccia "Mikä farmari vaggilainen, budjetti n.5000e" :)
edit. Niin ja onkos noissa 1.6 moottoreissa miten paljon eroa kun on useampaa tyyppiä, sekä millainen on 1.4 kyseisessä autossa?
Meillä on ollut käyttiksenä nyt reilun 4-vuotta 1.6 bensa (BFQ) Golf Variant IV automaattivaihteisena.
Auto on TODELLA laiska yli 80 nopeuksissa ja kiertääkin aika iloisesti kovemmilla matkavauhdeilla (100km/h@3500rpm). Auto on ollut kuitenkin aivan uskomattoman luotettava ja normaalien huoltojen ulkopuolella autoon on tarvinnut vaihtaa vain moottorin lämpötila-anturi (40€).
Matka-ajossa 4-hengen kuormalla pääsee ilman isompia yrittämisiä 6.3l/100km todellisiin kulutuslukemiin (80 ja 100 alueella), moottoritiellä kulutus nousee 8.0l/100km lukemiin. Kaupungissa menee 10.5l/100km ajotavasta ja lämpötilasta riippumatta.
Auto on TODELLA laiska yli 80 nopeuksissa ja kiertääkin aika iloisesti kovemmilla matkavauhdeilla (100km/h@3500rpm). Auto on ollut kuitenkin aivan uskomattoman luotettava ja normaalien huoltojen ulkopuolella autoon on tarvinnut vaihtaa vain moottorin lämpötila-anturi (40€).
Matka-ajossa 4-hengen kuormalla pääsee ilman isompia yrittämisiä 6.3l/100km todellisiin kulutuslukemiin (80 ja 100 alueella), moottoritiellä kulutus nousee 8.0l/100km lukemiin. Kaupungissa menee 10.5l/100km ajotavasta ja lämpötilasta riippumatta.
, sekä millainen on 1.4 kyseisessä autossa?
Suosittelen unohtamaan kyseisen padan.
Pahimmat
- Jakopää: kiristin muovinen, hajoaa.. jako sekasin > kone paskaks
- DUU vaihdelaatikot, hajoaa, tosin kyseistä lootaa ollu myös 1.6:ssa
Haulla löytänee esim
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=664.0
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa