Corradoon ahtopainemittari...+lisää tehoa!
Valvoja: ffp jäsenet
Corradoon ahtopainemittari...+lisää tehoa!
Hei!
Sorry tälläinen "alkeellinen" kysymys, mutta missä on oikea ahtopainemittarin "anturin" paikka, eli missä näyttää kaikista oikeimman lukeman..? Lisäksi eikös vakiopaine ole n. 0.7baria ja lastulla, sekä 68mm:n ahdinpyörällä n. 1bar..? Tuohon ahtopaineeseen ei kai voi muuten vaikuttaakaan..? Millä muilla "pienellä" seikoilla saisi jotain 20 hv:tä lisää? Isompi välijäähdytin, putkisto, RS-lähtö..? Mitenkähän tämä viimeksi mainittu asennetaan/toimii? Kertokaa ihmeessä neuvoja/linkkejä, joista voisi halvalla saada näitä "pieniä" viriosia. Dopin tiedän, mutta kenties lisää jostakin muualta..? Tässä iloiset syysterveiset kaikille Corradon omistajille ja hienoja neuvoja antaneille, josta poiki mm. loppukesästä yksi edullinen G60-ahdin Ruotsista! :) Kiitos kaikille! :)
Tuolta kannattaa lukea läpi... Avautuu aika paljon mitä kannattaa tehdä ja mitä hyötyä...
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=23636
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=23636
niin, edelleen melko tietämätön...
Yleensä täällä on todella auttavia tyyppejä ja hyviä neuvoja, mutta nyt täytyy sanoa, että missä on ne kunnon "yhteenpuhaltavat" jäbät, jotka vois neuvoa selkeästi, eikä lukemalla jotain hel****n vanhoja juttuja. :( Eli edelleen kysyn ahtopaineen anturin oikeaa paikkaa..?
Ja se RS-lähtö..! Mihin ja vaikutukset? Vaparilla ei ainakaan ole mitään merkitystä. Se on suoraan haitariputken päässä. Oisko parempi vakio?
tuo MXU:n linkittämä topicci kannattaa kyllä lukea ihan huolella läpi mikäli G60 moottori ja pieni vireistäminen kiinnostaa. Sieltä löytyy vastaukset kaikkiin noihin kaipailemiisi kysymyksiin ja lisäksi paljon muutakin.
Vaikka onkin "jotain hel***n vanhoja juttuja" asiat pitävät edelleen paikkansa. Kyseessä on kuitenkin melkoisen vanha viritelmä auton moottoriksi..
Ahtopainemittarille kannattanee ottaa lähtö siitä lyhyestä letkusta väliltä bensanpaineensäädin-imusarja. Tämäkin tieto löytyy tuon kyseisen linkin takaa.
Vaikka onkin "jotain hel***n vanhoja juttuja" asiat pitävät edelleen paikkansa. Kyseessä on kuitenkin melkoisen vanha viritelmä auton moottoriksi..
Ahtopainemittarille kannattanee ottaa lähtö siitä lyhyestä letkusta väliltä bensanpaineensäädin-imusarja. Tämäkin tieto löytyy tuon kyseisen linkin takaa.
Sitä linkin topiccia kannattaa oikeasti lukea, kuitenkin täällä on niitä jotka on hakannut päätään tuon g-ahtimen kylkeen lähemmäksi kymmenen vuotta siitä kuitenkaan viisastumatta... ...ja ne onnistumiset (ja epäonnistumiset) on aika pitkälle kerrottu tuolla. Löytyy paljon tietoa muutoksista ja mitä ne vaikutti...
Ja mukavampi lukea kun kaikki geen virittämiseen on kasattu yhden topicin alle.
Alkuperäiseen kysymykseen...
20 heppaa lisää; 68 ahdinpyörä ja Dopin lastu, siinä ja tässä tuleeko mut lähelle...
Siitä eteenpäin; ahtimen porttaus, rs-lähtö, rallyen välijäähy hiluineen, isommat suuttimet, 268/276 nokka+säädettävä pyörä, peltisarja, pakoputki ja koneen perinteinen virittäminen (porttaus, venttilit, jne...)
Paluukierron läppä ja isv kannattaa tarkistaa ettei vuoda painetta...
Ja mukavampi lukea kun kaikki geen virittämiseen on kasattu yhden topicin alle.
Alkuperäiseen kysymykseen...
20 heppaa lisää; 68 ahdinpyörä ja Dopin lastu, siinä ja tässä tuleeko mut lähelle...
Siitä eteenpäin; ahtimen porttaus, rs-lähtö, rallyen välijäähy hiluineen, isommat suuttimet, 268/276 nokka+säädettävä pyörä, peltisarja, pakoputki ja koneen perinteinen virittäminen (porttaus, venttilit, jne...)
Paluukierron läppä ja isv kannattaa tarkistaa ettei vuoda painetta...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa