Golf 1.4 16v vm1999 käy kolmella jatkoa>kone taas hajalla
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30.12.2007 18:47
Golf 1.4 16v vm1999 käy kolmella jatkoa>kone taas hajalla
1. sylinteri pimeä, tulppa oli tosi nokinen ja karstassa. Kipinä tulee, onko ollut ruiskutussuutin vikoja?..suuttimen "alue" märkä..muissa syl. kuivat
Viimeksi muokannut folkkari121, 18.3.2012 14:44. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30.12.2007 18:47
Ensi maanantaina saan auton huoltoon jossa luultavasti lukevat vikakoodit.
Huoltomies puhui että saattaa olla joskus puolassa vika, jolloin ei antaisi paineen alla kipinää, mutta mun mielestä vika bensansaannissa, koska tulppa ei kastu.>>
tulppa kastui sittenkin, mutta paineet sylinterissä nollilla>>vein auton yksityiselle tutulle tsekattavaksi
Huoltomies puhui että saattaa olla joskus puolassa vika, jolloin ei antaisi paineen alla kipinää, mutta mun mielestä vika bensansaannissa, koska tulppa ei kastu.>>
tulppa kastui sittenkin, mutta paineet sylinterissä nollilla>>vein auton yksityiselle tutulle tsekattavaksi
Viimeksi muokannut folkkari121, 3.11.2011 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30.12.2007 18:47
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30.12.2007 18:47
Ei ole kuulunut ajossa minkäänlaisia kilinöitä/ääniä ja veto loppui rauhallisessa maantieajossa. pystyy ajamaan mutta käy kolmella, vain 1-pytty pimeä.
Venttiili palanut/kantaa??
Kai se täytyy katsoa paineilmalla mistä falskaa>>
Syyksi paljastui osittain reunasta palanut pakoventtiili(puuttui palasia reunasta), puristuspaineet aika jännät, 4-sylinteri 16kiloa,3-syl.15kiloa,2-sylinteri14kiloa
Aivan kuin olisi puristukset tippuneet sitämukaa huonommaksi kun vesi lämpenee kierrossa..jäähdytysvesi tulee kiertoon 4-syl. puoli päästä.
Venttiili palanut/kantaa??
Kai se täytyy katsoa paineilmalla mistä falskaa>>
Syyksi paljastui osittain reunasta palanut pakoventtiili(puuttui palasia reunasta), puristuspaineet aika jännät, 4-sylinteri 16kiloa,3-syl.15kiloa,2-sylinteri14kiloa
Aivan kuin olisi puristukset tippuneet sitämukaa huonommaksi kun vesi lämpenee kierrossa..jäähdytysvesi tulee kiertoon 4-syl. puoli päästä.
Viimeksi muokannut folkkari121, 10.11.2011 23:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30.12.2007 18:47
-kone puolivalmis, pitänee laitella tänne selviääko pelkällä venttiilin vaihdolla(jos ei ole kalliita molemmat pakovenat uusiksi 1-sylinteriin)
-samalla tietysti uusitaan jakohihna+nokkahihna+ohjarirullat jne..
-saas nähdä joko ensviikolla liikkuu niinkuin ennenkin
>>tilanne 10.11.2011>>motti kasasa
-molemmat pakovenat(12€kpl) uusittu 1-sylinteriin, (hiottu tahnalla)
-kannentiiviste(25€)+1-tulppa(8€) uusittu (kalliita tulppia prkl)
-pelkät "jakohihnat" uusittu(rullasarjan kans olis ollu st..nan kallis)
-öljyt+suod. vaihdettu
-Eli remontti tehty mahdollisimman halvalla, ei lähdetty koneistaan kantta milläänlailla eikä uusimaan muita osia esim. ohjurin kumeja ynm. >>toistaiseksi toimii ok
-samalla tietysti uusitaan jakohihna+nokkahihna+ohjarirullat jne..
-saas nähdä joko ensviikolla liikkuu niinkuin ennenkin
>>tilanne 10.11.2011>>motti kasasa
-molemmat pakovenat(12€kpl) uusittu 1-sylinteriin, (hiottu tahnalla)
-kannentiiviste(25€)+1-tulppa(8€) uusittu (kalliita tulppia prkl)
-pelkät "jakohihnat" uusittu(rullasarjan kans olis ollu st..nan kallis)
-öljyt+suod. vaihdettu
-Eli remontti tehty mahdollisimman halvalla, ei lähdetty koneistaan kantta milläänlailla eikä uusimaan muita osia esim. ohjurin kumeja ynm. >>toistaiseksi toimii ok
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30.12.2007 18:47
Tervehdys,
Katkesi nokkahihnan ohjurirullan pultti(8mm) tienpäällä, jako sekasin ja sillee.
Johtunee ilm. liian tiukkaan kiristyksestä/pultin väsymisestä.
Noin 5tkm kesti.
-Tämä korjarismies joutunee nyt sitten laitteleen motin kondikseen aikalailla takuuseen.
1. Tietääkö kukaan tuleeko tuohon 1.4 16v koneeseen(olikohan tyyppi AHW ??)jakohihnapaketin mukana kiristysrullan/rullien kiinnityspultit mukana?
2.Konetta puretaan taas, tämä konehan on nyt se surullisenkuuluisa naputtava malli, jossa kuulemma mäntien pinnoitus kuluu ja sen takia nakuttelee noin tyhjäkäyntikierroksilla. Jos nyt sitten uusitaan männätkin, voinko luottaa siihen että tuo ilkeä naputus loppuu???
Onko laitettu suoraan samankokoista mäntää ja vain sylinteriä hoonailtu, vai onko porattu ylikokoon/vaihdettu putki ja isompaa mäntää??
-Kokemuksia tännepäin, kiitos :-)
3. Löytyykö mistään muualta kohtuuhintaisia varaosia?, esim. mäntiä ynm. kuin paikallisista varaosaliikkeistä ja Pörhöltä. Mitäs maksaapi suunnilleen männät?
4. Onko kokemuksia? Miten kestää pitemmänpäälle jos uuden/uudet venttiilit hioo tiiviiksi hiomatahnalla kotikonstein. Vai kannattaako aina koneistuksessa käyttää?
Katkesi nokkahihnan ohjurirullan pultti(8mm) tienpäällä, jako sekasin ja sillee.
Johtunee ilm. liian tiukkaan kiristyksestä/pultin väsymisestä.
Noin 5tkm kesti.
-Tämä korjarismies joutunee nyt sitten laitteleen motin kondikseen aikalailla takuuseen.
1. Tietääkö kukaan tuleeko tuohon 1.4 16v koneeseen(olikohan tyyppi AHW ??)jakohihnapaketin mukana kiristysrullan/rullien kiinnityspultit mukana?
2.Konetta puretaan taas, tämä konehan on nyt se surullisenkuuluisa naputtava malli, jossa kuulemma mäntien pinnoitus kuluu ja sen takia nakuttelee noin tyhjäkäyntikierroksilla. Jos nyt sitten uusitaan männätkin, voinko luottaa siihen että tuo ilkeä naputus loppuu???
Onko laitettu suoraan samankokoista mäntää ja vain sylinteriä hoonailtu, vai onko porattu ylikokoon/vaihdettu putki ja isompaa mäntää??
-Kokemuksia tännepäin, kiitos :-)
3. Löytyykö mistään muualta kohtuuhintaisia varaosia?, esim. mäntiä ynm. kuin paikallisista varaosaliikkeistä ja Pörhöltä. Mitäs maksaapi suunnilleen männät?
4. Onko kokemuksia? Miten kestää pitemmänpäälle jos uuden/uudet venttiilit hioo tiiviiksi hiomatahnalla kotikonstein. Vai kannattaako aina koneistuksessa käyttää?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa