Audi TT 1.8 T vm.2000 ESP valo syttyy itsestään

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Mika #34
-
Viestit: 5
Liittynyt: 3.9.2010 21:47

Audi TT 1.8 T vm.2000 ESP valo syttyy itsestään

ViestiKirjoittaja Mika #34 » 14.9.2011 15:16

Apua kaivattais,

homman nimi on seuraava ESP valo syttyilee ja sammuilee itsekseen.Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni kun ajoin motarille kiihdyttäessäni johonkin rytkyyn ja samalla sitten tuo valo syttyi. Ongelma poistui sillä kerralla ihan vaan virrat pois ja päälle meiningillä.

Nyt ongelma tulee esille päivittäin , ESP valon syttyessä sitä ei saa kuitattua pois napista, niin kuin normaalisti espiähän voi kuittailla päälle ja pois miten haluaa. Kyseessä lienee jokin anturivika?Onko teillä tietoa mikä anturi olisi kyseessä ja onko se ihan vaihdettavissa koti konstein.

PS.Vaativatko tällaiset anturiviat vikakoodien nollaamisen ennenkuin ongelmasta pääsee kokonaan eroon.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 14.9.2011 21:11

Kiihtyvyysanturivika lultavasti. Mulla oli kojetaulun sisältä rikki, muistaakseni hanskalokeron takana. Toinen samanlainen oli muistaakseni jossain polkimien takana/yläpuolella.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 15.9.2011 14:06

Voi olla myös ABS-anturivika.

Mika #34
-
Viestit: 5
Liittynyt: 3.9.2010 21:47

ViestiKirjoittaja Mika #34 » 15.9.2011 15:02

Tarvii varmaan lukee vikakoodit, että saa varmuuden viasta. Onnistuuko muuten koodien luku VAG-comilla ja saako sillä samalla kuitattua ne ? Tiedättekö täällä pääkaupunkiseudulla ketään joka homman voisi suorittaa, vai onko se vaan nöyrästi mentävä maahantuojalle lyömään auto piuhaan.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 16.9.2011 12:02

tuon ikäsissä on just noi kiihtyvyysanturit jotka tuppaa hajoileen.
lukuun koodit vaan niin selviää.
pitkittäinen on hanskalokeron takana ja poikittainen rattiakseln läheisyydessä.

pystyy korjaamaan myös itse, ja vaatii sen jälkeen perusasetuksen teon.
jos siis on jompikumpi noista antureista.

Jompparaappa
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 25.3.2012 12:58

ViestiKirjoittaja Jompparaappa » 25.3.2012 13:08

Täällä on vastaavanlaista ongelmaa:

ESP-varoitusvalo syttyi ensimmäisen kerran noin 2km lenkillä, pystyi napsaisemaan pois. Tämän jälkeen toimi normaalisti. Seuraavan kerran syttyi kun oli noin 100km takana edellisestä, ei pysty sammuttamaan napista. Virrat pois ja takas päälle --> valo syttyy taas noin 10km matkan jälkeen. Tämän jälkeen valo on palanut jatkuvasti eikä sitä pysty sammuttamaan napista eikä virroista. Ajonvakautus ei näyttäisi olevan käytössä ollenkaan auton käytöksestä päätellen. Auto on vuoden 1999 Audi TT 1,8 Tsi.

Olisiko olemassa mitään kotikonstia, jolla voisi testailla antureita ilman mitään ammattilaistason välineitä?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 25.3.2012 20:09


lah71fi
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 29.3.2012 18:19

esp valo ei syty

ViestiKirjoittaja lah71fi » 29.3.2012 18:23

niin mulla olis taas päinvastainen ongelma,audi tt:n esp valo ei syty...
onko se päällä silloin kun valo palaa,vai onko se silloin pois kytkettynä.
mikähän mahtais olla vika...

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 2.4.2012 16:30

Halvempi vikakoodien luku ja nollaus on:
-ODB kaapeli (esim.E-Villestä tai http://www.obd.fi:stä) ja VCDS Lite
Halvin VAG-KKL kaapeli taisi olla e-villestä ~15 euroa ja ohjelma ilmainen.

Tietysti täysi ross-techin VCDS on myös varsin kiva, mutta pelkkään vikakoodien lukuun pikkaisen kallis.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 48 vierailijaa