Perä välityksen tarkistus MK3 Golf synrcosta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

Perä välityksen tarkistus MK3 Golf synrcosta

ViestiKirjoittaja poiex » 4.8.2011 20:36

Mites tuommosen Mk3 syncro golffin perien välitykset pystykään tarkistamaan, rengasta pyöritetään ja lasketaan kardaanin pyörähdykset yhtä kiekkaa kohti, ja jos toinen rengas vaan ilmassa jaetaanko tulos kahdella kun tasauspyörästöhän kaiketi kertaa pyörimisen?

Mutta mites sen tietää jos siellä on se 16/21 tai 20/21 miten monesti noihin pitää kardaanin pyörähtää, onko etu ja taka perissä sama tarkistustus systeemi?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.8.2011 20:44

Hmm... Eikö etuperästä saisi vaihteistokoodilla välityksen selville ja se sitten olisi sama kuin takaperässä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.8.2011 21:24

Kyllä, raakana toi onnistuu, eli pyörittää taka-akselia ja kardaani pyörii tietyn verran. Mutta jos välityksen on lähellä toisiaan, parempia aukasta perä yms ja laskea rattaat sieltä.
Tai katsoa koodit ja luottaa niihin. En usko että VW scenessä noita on swappailtu niin paljon kuin Jenkkipuolella.

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 5.8.2011 16:41

Ongelma on nyt se että sain homattua perän ja numerot on tismalleen samat kuin tuossa entisessä hajonneessa perässä, mutta nyt se kuitenkin suttaa takapäätä ihan kuin siellä nyt olis väärä välitys.

Ei kait se auta kuin alkaa purkaa ja tarkistamaan sisukset, olis vaan niin paljon helpommalla päässy ilman aukomisia, voikos tuota sutimista tehdä jokin muu jotenkin kyllä tuntuu uskomattomalta että toi olis taas väärällä välityksellä.

Lähteekö etu perän kulmavaihde muuten miten irti, onko siellä akselin sisässä joku kuusiokolo ruuvi sitä pitämässä kiinni vai lähkeekö ihan nykäsemällä irti?

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 6.8.2011 6:26

Löysin semmoisen tiedon noista peristä että 16/21 olisi 1.31:1 ja 20:21 olisi 1.05:1 pitäneekö paikkansa nuo.

Elikkäs jos rengasta sen kierroksen pyörittää niin kardaanin pitäisi pyörähtää noin 1 ja vartti kierros 16/21 perän kanssa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.8.2011 16:47

Löysin semmoisen tiedon noista peristä että 16/21 olisi 1.31:1 ja 20:21 olisi 1.05:1 pitäneekö paikkansa nuo.
Kun käännät murtoluvut toisinpäin niin koita laskimella :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.8.2011 16:52

Vr6 Laatikko CRS, kulmavaihde CRS 02c 409 053 F, 16/21
4 pyttysien kulmavaihteet on CGM, CTT, DDP, CGL 02c 409 053 A,D, 20/21
Ainut ero näyttäs olevan välitykset. Eli pitäisi käydä ristiin.

Vr6 takaperä CSS, 009 525 011 G, 16/21
4 pyttyset takaperä CBX, 009 525 011 F, 20/21

Vr6 visko 009 525 553 F
4 kone visko 009 525 553 D

AKTE:sta katselin, niin kulmavaihde näyttäisi olevan ihan pulteilla kiinni.

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 7.8.2011 15:57

Kiitti noista tiedoista mutta ei mulla oo kyllä tuommosia nroita näkösällä perässä.
Siellä on 009 525 223B ja toinen nro on 009 525 053 A ja viskossa 009 525 567 A AHB ja yläpuolella noita on nro 1.2.

Vanha hajonnut perä on just näillä samoilla nroilla mutta 16/21 välityksellä ja tämän perän sisässä kuitenkin on se 20/21 välitys, elikkäs ei noihin nroihin voi sittenkään luottaa.

Ei kait tässä sitten auta kuin alkaa ettii se etuperä 21/20 välityksellä, takapäähän on jo tuota varaosaa sen verta paljon, mutta voiko tuonne ihan huoletta heittää sen 21/20 - 20/21 yhistelmän, jos entinen on ollu se 21/16 - 16/21 pyöriikö takapää sitten oikein suhteesa etupäähän?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.8.2011 17:39

009 525 223B on varmaan 222B? ja 009 525 053 A (etkan mukaan korvattu 053B:llä) on peränkuorien numerot, ne on kaikissa samat, riippumatta välityksestä.
Kulmavaihteet on 20/21 ja 16/21, minusta sinne voi vaihtaa 20/21 paketin 16/21 tilalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa