1.8T nakuttaa. Nokka-akseli pyöreä ja nostajissa reikä...
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 26.10.2007 1:51
1.8T nakuttaa. Nokka-akseli pyöreä ja nostajissa reikä...
Eilen huomasin että autosta kuuluu normaalia kovempi nakutus tyhjäkäynnillä. Samallainen kuin EGR-venttiilistä, mutta kovempi. Ääni ei myöskään katoa kun nostaa kierroksia. Kaikki toimii hyvin ja tehot on tallessa.
Onko mahdollista että EGR olisi tukossa tai muuten vain rikki? Antaako vikakoodia tms? Autolla ajettu 165tkm ja kone on lastutettu AUQ, 132kw vakiona. Longlifet vaihettu kerran vuodessa n. 22tkm välein.
Kiitos.
Onko mahdollista että EGR olisi tukossa tai muuten vain rikki? Antaako vikakoodia tms? Autolla ajettu 165tkm ja kone on lastutettu AUQ, 132kw vakiona. Longlifet vaihettu kerran vuodessa n. 22tkm välein.
Kiitos.
Viimeksi muokannut Rantalankila, 13.7.2011 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 21.5.2011 16:40
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 26.10.2007 1:51
Korjaamolla meinasivat hydraulisia venttiilinnostimia. Pistivät osa tilaukseen ja ajan sain torstaille.
Taidampa vaihattaa jakopää hilppeet samalla.
Tuosta LongLifestä kuullut myös yleensä vain huonoa palautetta. Oli tarkoitus vaihtaa lyhyelle välille edellisessä huollossa, mutta siellä saatiin kustua sekin. Lonkut sisään vaikka normeja pyysin ja täyden hinnanki vielä sai pulittaa.
Taidampa vaihattaa jakopää hilppeet samalla.
Tuosta LongLifestä kuullut myös yleensä vain huonoa palautetta. Oli tarkoitus vaihtaa lyhyelle välille edellisessä huollossa, mutta siellä saatiin kustua sekin. Lonkut sisään vaikka normeja pyysin ja täyden hinnanki vielä sai pulittaa.
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 21.5.2011 16:40
- Viesti:
Joo öljytilavuus on selvästi pienempi ja olisikin pitänyt mainita että "ainakin A4 Audeissa"...
Mutta onko havaintoa että onko karstatöhnä jota löytyy heti kun LL-Audin öljykorkin avaa (-josta sanoivatkin tutulla korjaamolla heti tunnnistettavan LL-autot...) selvästi vähäisempää noissa muissa kummiskin perusteiltaan samaa konetta käyttävissä serkuissa vai kertyykö se pitkittäiskoneissa vain jostain syystä helpommin tuonne itse sihtiin?
Mutta onko havaintoa että onko karstatöhnä jota löytyy heti kun LL-Audin öljykorkin avaa (-josta sanoivatkin tutulla korjaamolla heti tunnnistettavan LL-autot...) selvästi vähäisempää noissa muissa kummiskin perusteiltaan samaa konetta käyttävissä serkuissa vai kertyykö se pitkittäiskoneissa vain jostain syystä helpommin tuonne itse sihtiin?
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 26.10.2007 1:51
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 26.10.2007 1:51
Noniin, pajalla on kone auki ja katastrofihan sieltä paljastu.
Nokka akselin päät pyöristyny ja osassa nostajistakin keskellä reikä. Lasku pompsahtaa ties mihin sfääreihin. Mikäli edes koko akseleita Suomesta saa, muuten korjaus venyy elokuulle.
Voin kertoa että nyt meni usko tähän merkkiin. 163tkm mittarissa ja täydellinen huoltokirja.
Nokka akselin päät pyöristyny ja osassa nostajistakin keskellä reikä. Lasku pompsahtaa ties mihin sfääreihin. Mikäli edes koko akseleita Suomesta saa, muuten korjaus venyy elokuulle.
Voin kertoa että nyt meni usko tähän merkkiin. 163tkm mittarissa ja täydellinen huoltokirja.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 26.10.2007 1:51
Diffas voi tulla ite toteamaan onko huoltokirja paikkaansa pitävä ennen kuin tulee kertomaan faktoja. Kertonee miehestä jo aikapaljon jos pitää 2.5L V6 dieseliä hyvänä ja luotettavana koneena :) .Suosittelen sinulle lämpimästi käyttämään longlifejä jatkossakin.
Herneet ja offtopic sikseen...
Forte käsittely tehtiin ennen ko venttiilikopan aukasua. Valuu paskat öljypohjaan, näin on helpompi puhdistaa moskat pois kun öljypohja otetaan irti. Venakopassa näkyi vielä mustaa paskaa aika runsaasti eli kyllähän tämä on aika selvä lonkkujen tulos.
360e oli nokka-akseli kappaleelta. Siihen muutaman euron tiivisteet ja istukat päälle. Pelkäsin että olisi maksanut paljon enemmänkin. Osat hyvällä lykyllä täällä huomenna.
Herneet ja offtopic sikseen...
Forte käsittely tehtiin ennen ko venttiilikopan aukasua. Valuu paskat öljypohjaan, näin on helpompi puhdistaa moskat pois kun öljypohja otetaan irti. Venakopassa näkyi vielä mustaa paskaa aika runsaasti eli kyllähän tämä on aika selvä lonkkujen tulos.
360e oli nokka-akseli kappaleelta. Siihen muutaman euron tiivisteet ja istukat päälle. Pelkäsin että olisi maksanut paljon enemmänkin. Osat hyvällä lykyllä täällä huomenna.
No eikös sitten pidä pystyä osoittamaan että kuormituskin on muuttunut?
Pitääkö se vääntää rautalangasta? Jos moottorin vääntömomenttikäyrä on muuttunut isommaksi (tätähän yleensä virilastuilla yritetään hakea), on moottorin mahdollinen kuormitustasokin noussut. Ei valmistajan tarvitse mitenkään todistaa että asiakas on sitä tehoa käyttänyt. Ihan hyvin sitten voisi laittaa ämpärinkokoisen ahtimen koneen kylkeen, ja kun siitä moottorista tulee käkikello niin takuuseen selityksellä "en mä käyttänyt vakiota enempää tehoa koskaan".
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eikö se ole kuluttajansuojalain mukaan valmistajan velvollisuus näyttää toteen miksei takuu ole voimassa? Eli lähtökohtaisesti kuluttajansuojahan on nimenomaan sen kuluttajan puolella.
Muutaman tapauksen kuullut kun on avattu joku laite, tehty modauksia ja jälleenmyyjä yrittänyt kiistää takuun koska laitetta on muutettu vaikkei vika ole liittynyt modifiointiin mitenkään. Autoista en ole vastaavaa kuullut, mutta miksei vastaava toimisi laitteesta riippumatta.
Ja tämän takia suomessa on laitteiden "warranty void if removed"-tarrat turhia.
Muutaman tapauksen kuullut kun on avattu joku laite, tehty modauksia ja jälleenmyyjä yrittänyt kiistää takuun koska laitetta on muutettu vaikkei vika ole liittynyt modifiointiin mitenkään. Autoista en ole vastaavaa kuullut, mutta miksei vastaava toimisi laitteesta riippumatta.
Ja tämän takia suomessa on laitteiden "warranty void if removed"-tarrat turhia.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sä et nyt taida ymmärtää mun pointtia. Siis valmistajan on pystyttävä osoittamaan että tehty muutos on saanut vian aikaan
En muuten ymmärrä minäkään. Riittää nimittäin, kun pystytään osoittamaan, että moottorin ohjainlaite (tai moottori muuten) poikkeaa vakiosta. Se on tehtaan helppo osoittaa.
Jos vielä haluat hakata päätä seinään, kysy vaikka kuluttajariitalautakunnasta asiasta.
Öljyt on kyllä varmasti kehittyneet, mutta mihin suuntaan ja miltä kannalta onkin sitten eri asia...
Eli tuon kehityksen pääpaino kun taitaa nykyään olla saasteettomuuden suunnalla ja kuullut tosiaan kanssa juttuja että tästä syystä jouduttu öljyistä poistamaan tiettyjä aineita jotka sitten taas parantaisivat öljyä moottorin kulumisen kannalta huomattavastikin, noiden lisäaineiden vaikutukset saasteisiin ei välttämättä ole edes suoranainen vaan välillinen.
Löytyikin sitten samantien erään pienemmän valmistajan sivuilta asiasta "propagandaa" :
http://www.roadmachine.fi/motoroil.html
Eli tuon kehityksen pääpaino kun taitaa nykyään olla saasteettomuuden suunnalla ja kuullut tosiaan kanssa juttuja että tästä syystä jouduttu öljyistä poistamaan tiettyjä aineita jotka sitten taas parantaisivat öljyä moottorin kulumisen kannalta huomattavastikin, noiden lisäaineiden vaikutukset saasteisiin ei välttämättä ole edes suoranainen vaan välillinen.
Löytyikin sitten samantien erään pienemmän valmistajan sivuilta asiasta "propagandaa" :
http://www.roadmachine.fi/motoroil.html
Overdrivella joku oli kysynyt sinkkiasiasta Teboilin teknisestä neuvonnasta. Teboilin mukaan sinkki ei ole ainoa eikä paras, mutta toisaalta halpa kulumisenestoaine ja siksi se oli aiemmin niin suosittua tavaraa. Nykyään se on korvattu paremmilla aineilla ja heidän mukaan esim. 504.00/507.00 luokitus sisältää erittäin tiukan nokka- akselin kulumistestin. Samoin ACEA- luokat ovat tiukempia tuon suhteen kautta linjan API:in verrattuna.
Ketju löytyy tästä.
Ketju löytyy tästä.
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 26.10.2007 1:51
Melkosta shaibaa tuolla red linen mainossivulla :D
"5W30 Motor Oil
Helpoin käynnistyvyys ja nopein paineen nousu. Vähentää turboviivettä. Korvaa ensiasennusöljyt henkilö- ja pakettiutoissa. Käyntilämpöisenä öljyfilmi on laakereissa paksumpi kuin 10W40 mineraaliöljyillä. "
Vähentää turboviivettä, no just...
Kyllähän lonkuilla varmasti ajelee sen 30tkm esimerkiksi Saksassa ilman mitään ongelmia. Eri asia kun lyödään parikytä astetta enemmän pakkasta.
"5W30 Motor Oil
Helpoin käynnistyvyys ja nopein paineen nousu. Vähentää turboviivettä. Korvaa ensiasennusöljyt henkilö- ja pakettiutoissa. Käyntilämpöisenä öljyfilmi on laakereissa paksumpi kuin 10W40 mineraaliöljyillä. "
Vähentää turboviivettä, no just...
Kyllähän lonkuilla varmasti ajelee sen 30tkm esimerkiksi Saksassa ilman mitään ongelmia. Eri asia kun lyödään parikytä astetta enemmän pakkasta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa