1.9 tdi ei lähde käyntiin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

topeka
-
Viestit: 19
Liittynyt: 8.7.2011 17:15

1.9 tdi ei lähde käyntiin

ViestiKirjoittaja topeka » 8.7.2011 17:19

Eli auto on VW Golf 1.9 TDi -98, konetyyppi AGR. Tulin tänään töistä kotiin ja auto ei temppillut millään lailla, sitten parin tunnin päästä yritin lähteä ajamaan, mutta eihän se p*ska taaskaan toimi. Eli kun laittaa virrat päälle kierrosmittari pomppaa jonnekin reiluun 4 tonniin, hehkuttaa jne. normaalisti, mutta sitten käynnistäessä syttyy (!) -merkkivalo ja auto piipittää eikä lähde käyntiin, starttaa kuitenkin aivan normaalisti. Mistähän johtuis?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 9.7.2011 9:34

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=63 ... pitt%E4%E4

Hakua eri sanoilla, löytyy vastaavia murheita.

topeka
-
Viestit: 19
Liittynyt: 8.7.2011 17:15

ViestiKirjoittaja topeka » 9.7.2011 17:53

Jep, ei vaikuttanu 109 releen vaihto millään lailla, Kait se on auto otettava trailerin kyytiin ja käytettävä autocomissa, kun ei tuolla vagcomilla/vcds:llä pääse tuohon käsiksi, jos ei kellään muulla oo mitään ideoita?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 9.7.2011 19:31

Onkos tuolle 109 releelle omaa sulaketta? Virtaahan ECU ei nyt saa jos VCDS ei saa yhteyttä siihen tai huonommassa tapauksessa ECU pimentynyt :/

topeka
-
Viestit: 19
Liittynyt: 8.7.2011 17:15

ViestiKirjoittaja topeka » 9.7.2011 22:48

Ei oo ainakaan mikään sulake pimeenä mitä löytyy tuosta normaali sulaketaulusta, toivokaahan munkin puolesta ettei ECU oo pimeenä, tiistaina päästään vasta kunnon testeriin.

topeka
-
Viestit: 19
Liittynyt: 8.7.2011 17:15

ViestiKirjoittaja topeka » 11.7.2011 14:42

Juu, olikin vähän turhan yksinkertanen ongelma, elikkäs ajonesto oli jostain kumman syystä mennyt päälle.. onneks tuli jostain mieleen kokeilla käyttää ovia lukossa, ettei tullut koko autoa laitettua osiks :)

topeka
-
Viestit: 19
Liittynyt: 8.7.2011 17:15

ViestiKirjoittaja topeka » 11.7.2011 22:32

Ja sitten menee taas mielenkiintoseks, auto tekee jokaisen sammutuksen jälkeen saman, eli vetää ajoneston päälle? Kierrosmittari pomppii edelleen virrat päällä, eikä käynnisty ensimmäisellä yrittämällä, sitten taas ovien lukossa käytön jälkeen käynnistyy..

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 12.7.2011 1:13

Moottorin maadoitus kunnossa?

topeka
-
Viestit: 19
Liittynyt: 8.7.2011 17:15

ViestiKirjoittaja topeka » 12.7.2011 21:02

Maadotuspiuhat tuli kanssa puhdisteltua, pitää huomenissa syventyä asiaan vielä paremmin. Kierrosluvun anturikin mitattu, pitää sekin vielä mitata ecun päästä, jos johdot olis päässy menemään huonoon happeen, alkaa keinot käymään vähiin..

Ja siitä vielä, että ajonestoon tämä vika nyt tuskin liittyy, koska auto tuntuu käynnistyvän silloin kun avainta kääntää nopeasti ja heti pohjaan, eli ei jää odottelemaan hehkun valoja/että kierroslukumittari kerkeis pompata sinne missä se nyt virrat päällä tykkää tätä nykyä hilluvan..

Autocomissa käytiin myös tänään ja se nyt herjasi tuota kierrosluvun anturia tai jotain vastaavaa, pitää kahtoo nuo vikakoodit vielä huomenna, kun en nyt niitä muista, kun niitä oli siellä parikin kappaletta. Ja tämä "kierrosluvun" vikakoodi nollaantui vain auton ollessa käynnissä, virrat päällä se ilmestyi jatkuvasti, eikä sitä pystynyt nollaamaan.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 12.7.2011 21:53

Onko akku ja lataus kunnossa?

topeka
-
Viestit: 19
Liittynyt: 8.7.2011 17:15

ViestiKirjoittaja topeka » 14.7.2011 20:01

Akku on uusi ja laturi työntää reilua 14v, eilen tuli puhdisteltua ecun piuhat ja ecun vieressä olevat maapiuhat, toisessa ecun liittimessä oli hieman kosteutta, joihin pinneihin myös tuo kierrosluvun anturi tulee. Mitään muuta näkyvää vikaa autosta ei löytynyt, mutta kyllähän tuo nyt olevinaan alkoi toimimaan niin kuin ennenkin, tosin vilkuttaa häiriövaloa(hehkun) nykyään jatkuvasti.

topeka
-
Viestit: 19
Liittynyt: 8.7.2011 17:15

ViestiKirjoittaja topeka » 15.7.2011 17:16

No niin ja sitten kun auto on taas saatu suhteellisen toimivaan kuntoon, niin aletaampas hommaamaan siihen suuttimia, niin saadaan hajotettua se sitten lopullisesti..

Minkäslaisia te siihen suosittelette? Autossa on tällä hetkellä paikallaan 300td mersun, ilmeisesti ensimmäisten väyrysten, turbo, 2,5" ahtoputki sekä 3" rööri alusta loppuun, joku säädettävä lastu sieltä kanssa löytyy.

Dieselkontorilla suosittelivat jotain 5x0.225 reijillä olevia race suuttimia, mutta itseäni enemmän kiinnostais nuo 5x0.260 suuttimet. Tarviikohan niiden kanssa jo vaihtaa isompaa nestepäätä pumppuun, vai onko millälailla toiminut vakiopumpulla?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.7.2011 17:59

Unohda ne dieselkontorin suuttimet ja osta kerralla kunnolliset. Vaikka findieseliltä DSS Ultimet tai jostain aidot Bosio Race520set.

Et tarttee isompaa nestepäätä, ainakaan jos tehotavoite on lähempänä kahta kuin kolmea sataa.

topeka
-
Viestit: 19
Liittynyt: 8.7.2011 17:15

ViestiKirjoittaja topeka » 25.7.2011 18:05

Onkos muilla kokemuksia näistä dieselkontorin suuttimista?

Kyselin myös näitä DSS ultimate II suuttimia, suuttimet+ohjelman tekeminen n.900e, näillä päästäisiin 170-180hp tehoihin.

Joten mitäs muita vaihtoehtoja on olemassa?

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 25.7.2011 19:13

Joten mitäs muita vaihtoehtoja on olemassa?

Ostamalla valmiiksi nopee auto tai ajaa vaan vakiolla ;D

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 25.7.2011 19:26

Kokolailla juurikin näin. Toisaalta voit kokeilla säästää sen pari sataa testaamalla kontorin suuttimia ja hyvällä tuurilla jopa onnistuakin, mutta voi tosin olla että se säästö saattaa kostautua sitten kalliimpana laskuna ja/tai menetettynä aikana jälkeenpäin.

Mikä oli autossa vikana?

topeka
-
Viestit: 19
Liittynyt: 8.7.2011 17:15

ViestiKirjoittaja topeka » 25.7.2011 20:26

Nokun ei se enää ihan vakiokaan ole, lähestulkoon suuttimia vaille paketissa, mutta kyllä taitaa auto lähteä pikkuhiljaa vaihtoon ja ässäläistä tilalle..

Ei tuosta löytynyt mitään muuta näkyvää vikaa, kuin että oli aivan aavistuksen verran kosteutta toisessa ecun liittimistä. Samalla tuli tosin putsailtua nuo maapiuhat, tiedä sitten.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 25 vierailijaa