Golf IV flekti ei toimi
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV flekti ei toimi
Uusi hankinta ja ensimmäinen ongelma: flektit ei pyöri ollenkaan, ei ilmastoinnin kanssa eika lämpöjen noustessa. Meinas tänään iltaruuhkassa tulla kusi sukkaan:) Onko noille oma anturi tai lämpökytkin jossain?
Itsellä oli aikoinaan IV-golffissa kosketus häikkää akun päällä olevissa lattasulakkeissa. Flektit ei välissä pyörineet, mutta silloin ei tosin lähtenyt ilmastointikaan päälle.
Se oli niin tiivis paketti ettei sille voinut oikein mitään tehdä niin tuli sitten laitettua erillinen sulakerasia akun viereen.
e: Ja anturi/lämpökytkin pitäis löytyä jäähdyttimen alareunasta kuskin puolelta. Samanpuolen runkopalkista akun alapuolelta löytyy rasia joka ohjaa ainakin ilmastoinnin toimintaa. En muista liittyikö se myös flekteihin.
Se oli niin tiivis paketti ettei sille voinut oikein mitään tehdä niin tuli sitten laitettua erillinen sulakerasia akun viereen.
e: Ja anturi/lämpökytkin pitäis löytyä jäähdyttimen alareunasta kuskin puolelta. Samanpuolen runkopalkista akun alapuolelta löytyy rasia joka ohjaa ainakin ilmastoinnin toimintaa. En muista liittyikö se myös flekteihin.
e: Ja anturi/lämpökytkin pitäis löytyä jäähdyttimen alareunasta kuskin puolelta. Samanpuolen runkopalkista akun alapuolelta löytyy rasia joka ohjaa ainakin ilmastoinnin toimintaa. En muista liittyikö se myös flekteihin.
Sama rele ohjaa sekä ilmastoinnin että jäähdytyksen flektejä. Itsellä mennyt vaihtoon kahdesta 4-korisesta kolopallosta juuri tuo kyseinen rele. Hintaa marmorilla n. 200€
Ja ilmeisesti tuon ohjausboksin irroitus vaatii akun ja sen telineen irroituksen?
Ei vaadi ainakaan dieselissä. Kuljettajanpuoleisen ajovalon muovisuojahärpäkkeen kun irrottaa niin yläpuolelta saa pultit irti ja alakautta johdot ja sitä myötä releen. 2,8 litrasessa piti akku irrottaa, että sai kiinnityspultit irti
Onko kukaan tutkinut tarkemmin tuota releboksia? Otin sen irti ja aukaisinkin, mut ei siellä mitään silmiin pistävää näkynyt.
http://www.nime.co.uk/content.php?mk4fans
Tuommoisen löysin. Ymmärränkö oikein että jos tuo PWM controlleri on mykkä niin silloin ei flektit pyöri?
Nyt kun releboksi on irti niin ilmastointi ei toimi...
http://www.nime.co.uk/content.php?mk4fans
Tuommoisen löysin. Ymmärränkö oikein että jos tuo PWM controlleri on mykkä niin silloin ei flektit pyöri?
Nyt kun releboksi on irti niin ilmastointi ei toimi...
Juu katsottu ja nypitty irti moneen kertaan, kuin uudet. Unohtu mainita että virta tulee kyllä releboksille asti->mitattu. Ssp:tä tuossa vähän lueskelin, eli tuo ohjaa myös kompuraa, eli sen puolesta ehjä, koska kiinni ollessaan ilmastointi toimii kyllä. Mut voipi ilmeisesti olla tuo flektin ohjaus erikseen sökö(?).
Uusi mötikkä maksaa marmorilla 150€, ja tarvikkeenakin noita saa, hinnasta ei kyl tietoa, veikkaan että 100€ pintaan. Purkaamolla muutama 40€ hinnassa oleva. Ei nyt hirvee sijoitus.
Uusi mötikkä maksaa marmorilla 150€, ja tarvikkeenakin noita saa, hinnasta ei kyl tietoa, veikkaan että 100€ pintaan. Purkaamolla muutama 40€ hinnassa oleva. Ei nyt hirvee sijoitus.
Näköjän tuossa akun päällä oli semmoisia kiskosulakkeita, joista yksi olikin palanut:) En hokassut niitä, katsoin vaan ne normaalit lattasulakkeet. Eli tuli hankittua turhaan tommonen ohjausboksi. Mut mut, eipä korjaantunut pelkällä sulakkeen vaihdolla, vaan sulake palaa heti kun isompi flekti yrittää käynnistyä. Että oisko flekti oikosessa? Tällä hetkellä vaan tuo pienemmän flektin johdot kiinni niin on ees jotain jäähdytystä.
Mulla on kans tuo robleema ettei isompi flekti lähe päälle mutta pienemmässä toimii molemmat nopeudet. Ongelma ilmenee ainoastaan kovimmilla helteillä kun ilmastoinnin painekytkin kytkee kompuran pois paineen noustessa liikaa järjestelmässä kun lauhdutin "kuumenee" liikaa. Moottorin lämmöt ei oo omassa autossa vielä villiintyny mutta pitänee paneutua tuohon ongelmaan ku alkaa todellisuudessa haittaamaan.
Eipäs ollut sulakkeissa vikaa. Varmaan sen hitaan pyörimisnopeuden vastukset menneet kummastakin flektistä, sehän on ihan tyyppivika. Sivun http://uk-mkivs.net/forums/t/59897.aspx?PageIndex=19 puolessa välissä on muutama videolinkki vastusmodauksesta ja ohje kuinka voi testata high ja low -nopeuksien toiminnan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 35 vierailijaa