Ensimmäiseksi linkki wikipediaan: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_EA827_engine
Wikipediasta selviää että moottoreilla on sama "sylinteriväli", mutta ainakin itseä kiinnostaisi tietää että käykö näiden moottoreiden osat suoraan ristiin vai onko eroja esim. Kampiakselin kaulojen koossa tai lohkojen vesi/öljykanavien sijainnissa yms. mikä saattaisi estää "ristisiitokset"
Kiertokankien pituuksista taisi olla jo jossain aiemmin juttua?
Itseä esim. kiinnostaisi rakentaa pitkäiskuinen "isolohko" moottori sprinttiautoon käyttämällä 1,9 dieselin kampiakselia ja 2E lohkoa, kanneksi jokin kaasarikoneen tms. kansi jossa ei ole imukanavissa "suutinten koloa" kuten 2.0 8v gtissä.
Tähän ketjuun voisi kerätä ihan mittoja osista jos niissä on eroja.
ea827 moottoriperhe ja sen erot
Valvoja: ffp jäsenet
Öljyn paluukanavissa on eroja, uudemmissa enempi. Ylimääräisiä on tukittu ristisiitoksia tehdessä. Vesikanavat taitaa olla kaikissa samat. 70- ja 80-luvun alun koneissa on pienemmät kiertokangenkaulat(45 vs 47,75), runkokaulat samat. Kiertokanget on luonnollisesti eri mittaisia eri koneissa (136-159mm), kuten myös männäntappeja on 19-26mm väliltä. Lohkon ulkopinnoissa on huomattavan paljonkin eroja, erilaisia korvakon paikkoja jne. Vesipumpun kiinnityksiä on ainakin kahdenlaista, kuten myös suodattimenjalan. Lohkoja on myös kahta eri korkeutta, 1,9 diesel ja suuri osa 2,0 lohkoista 16mm korkeampia. Siinä vähän alkua ulkomuistista, joku varmaan tarkentaa lisääkin :)
1,9 dieselin kampiakseli menee 2,0 lohkoon, johonkin kohti voi joutua kaivamaan vähän tilaa kiertokangille.
1,9 dieselin kampiakseli menee 2,0 lohkoon, johonkin kohti voi joutua kaivamaan vähän tilaa kiertokangille.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
Lohkojen korkeuksia
Tietäisikö joku tarkemmin lohkojen korkeuksista?
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
Lohkojen korkeuksia
Kokonaiskorkeuden haluaisin tietää että pystyy mitoittamaan kiertokanki/mäntä yhdistelmän pituuden.
Ilmeisesti on vain kahden korkuista lohkoa siis? Pystyn kyllä mittaamaan huomenna molemmat ja voin laittaa sitten tänne, onko ne tavattu ilmoittaa öpohjan vastinpinnasta kannen vastinpintaan?
Lisää linkkejä kohti VAG-moottori tietoutta::
Kiertokangista: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-kiertokanget
Männistä: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-m%C3%A4nn%C3%A4t
En tiedä kuinka luotettavaa tietoa..
Ilmeisesti on vain kahden korkuista lohkoa siis? Pystyn kyllä mittaamaan huomenna molemmat ja voin laittaa sitten tänne, onko ne tavattu ilmoittaa öpohjan vastinpinnasta kannen vastinpintaan?
Lisää linkkejä kohti VAG-moottori tietoutta::
Kiertokangista: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-kiertokanget
Männistä: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-m%C3%A4nn%C3%A4t
En tiedä kuinka luotettavaa tietoa..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa