1.9 tdi savuttaa sinistä...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

1.9 tdi savuttaa sinistä...

ViestiKirjoittaja Balthar » 23.5.2011 12:33

Ongelma on taas tämänlainen.. auto pelaa ihan ok mutta käynnistäessä ja kovasti kiihyttäessä pöläyttää sinistä.. öljyä ei minusta ole kulunut juurikaan yhtään.. voiko tällaista aiheuttaa pumppu. .esim pumpun ajotus joka on aika rajusti ennakolla (juuri ja juuri raja arvojen sisällä) tai jokin pumpun osa.. esim nestepää.. ku toisiks edellinen omistaja otti yhteyttä ja kyseli auton toimintaa :D ja kertoi että siinä on nestepää paskana että sen takia savuttaa.. mutta jotenkin tuntuu hullulle että siitä johtuisi tuo pöläytys.. joten nyt kyselen teiltä..
Mikä kaikki voi aiheuttaa sinisen sauvutksen?

Turbo oli kaikin puolin puhas .. ainakin öljystä.. :)

Kyseessä on Golf IV 1.9 TDI AHF 81kw

divinee
-
Viestit: 93
Liittynyt: 17.7.2010 14:52

ViestiKirjoittaja divinee » 24.5.2011 16:59

Kyllähän se öljy tahtoo olla ainoo mikä käryää sinisenä. Reilusti pielessä oleva ennakko näkyy ihan vaaleena savuna ja kulunut nestepää aiheuttaa reippaasti käynnistysongelmia.
Ahtimen kunnon tarkistus ja huohotuksen tarkistus taitaa olla viksuin resepti tähän väliin. Myös ahtoputkistoon on voinu kerääntyä öljyä sen verran että poljettaessa kovempaa öljy lähtee liikkeelle ja pöllähtää sinisenä ulos pakoputkesta. Jos edellämainituista ei löydy mitään ihmeempää niin sitten venttiilinvarren kumit alkaa todnäk oleen vaihtokunnossa.
Näin nopeesti ajateltuna kallistuisin ite ton ahtimen suuntaan..

Et maininnut että paljonko koneella on ajettu?

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

ViestiKirjoittaja Balthar » 24.5.2011 18:17

Koneella on ajettu kiitettävät 430tkm.. käytin ahtimen pariviikkoa sitten irti ja puhdistin vnt siivet yms.. oli karstainen mutta turbo vaikutti muuten todella hyvä kuntoiselle.. joo.. pumppu huolet voi siis unohtaa.. :) huohottimen voisi tarkistella .. ja ahtoputkissahan on öljyä.. turbolta välijäähdyttimelle menevän puhdistin turbon puhdistuksen yhteydessä.... venttiilivarren kumithan ne tiete sit on.. :/.. noh antaapi savuttaa ku öljyn kulutus ei kuitenkaan ole mitään järetöntä.. jos ohjekirja kertoo 1l/1000km on normaalia.. ja tämä on syönyt 10tkm aikana ehkä ton 1.5l .. :)

ennakko on autocomin mielestä juuri ja juuri ohjearvojen rajalla ennakossa.. ja käyntiin lähtee kyllä säällä ku säällä.. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa