1,4 tsi 90kw jakopää
Valvoja: ffp jäsenet
1,4 tsi 90kw jakopää
Muutaman kerran on 55t ajettu 90kw CAXA moottorinen -08 Golf rallattanut pahasti käynnistyksessä. Ilmeisesti jakoketjun öljynpaineella toimiva kiristin ei kiristy heti ja ketju rallattaa. Vanhemmissa kaksoisahdetuissa kuulemma iso ongelma, mutta eikö tässä pitäisi olla jo parannettu versio?
Olisiko mahdollsita, että asia johtuisi lähes 30t ajetuista Longlife öljyistä? Vaihdoin öljyt ja seuraan asiaa. Longlifeä en käytä Audissakaan ja tässäkin loppui heti kun sain öljyt vaihdettua. Tietokone olisi antanut ajaa 29t.
Ei vaikuta ketju kovin viisaalta keksinnöltä jos 50t jälkeen tulee ongelmia. Onko joku törmannyt samaan ja tuleeko vw vastaan jos menee remonttiin? Ilman pohjatietoja pistävät kuitenkin kaiken perinteisesti asiakkaan piikkiin.
Olisiko mahdollsita, että asia johtuisi lähes 30t ajetuista Longlife öljyistä? Vaihdoin öljyt ja seuraan asiaa. Longlifeä en käytä Audissakaan ja tässäkin loppui heti kun sain öljyt vaihdettua. Tietokone olisi antanut ajaa 29t.
Ei vaikuta ketju kovin viisaalta keksinnöltä jos 50t jälkeen tulee ongelmia. Onko joku törmannyt samaan ja tuleeko vw vastaan jos menee remonttiin? Ilman pohjatietoja pistävät kuitenkin kaiken perinteisesti asiakkaan piikkiin.
Faijalla oli sama ongelma 1.4 TSI 90 kW (CAXA) Jetassa, vm. -09 aj. 20 tkm. Monta kertaa kävi merkkikorjaamossa, ensimmäisellä kerralla syyttivät öljymäärän vähyyttä -> täytettiin -> ei auttanut, toisella kerralla auto oli koko päivän valohoidossa mutta huollon jälkeen illalla faijalle soitettiin kotiin merkkiliikkeestä ja kerrottiin, ettei piirimyyjä osannut tehdä mitään autolle, koska maahantuojalta ei ollut tullut riittävän tarkkoja ohjeita. Kolmannella kerralla vaihdettiin nokka-akselin säädin, jolloin auto tuli kuntoon.
tsi jakopää/öljylaatu
Mitäs öljyä sinne tsi koneeseen juotetaan kun lopetetaan longlife ja siirrytään toimivaan oljynvaihtoväliin(15000km). Tuntuu olevan aika iso ongelma tuo ketjun kiristys jo uutuuttaan!
No mitähän hyötyä sitten on laittaa enää samaa long-life öljyäkään kun se kerran ei pelaa,Vaihtaa suotimenjoka kerta, ja samalla rahalla saa 2 tavallista purkkia öljyä kuin yhen esp:n suurin piirtein.Eikös se ole sama jos vaihtaa 15000km välein jotain normi rally formulaa esim 5w40? Käytetäänhän sitä myös vanhemmissa ei long vehkeissä? Ja mä oon ymmärtäny että öljyyn sitoutuu sitä ylim.paskaa ym just liikaa kun ei aikanaan vaihdella pois ja tästä johtuen lika joutuu myös kiertoon esim sinne ketjunkiristimelle,se taitaa olla herkin paikka tukkeutumaan?
Kiristin paskana, korjaus 1500€, mittarissa 58tkm. Maahantuoja ei tule vastaan kun ostettu käytettynä muualta. Myyjän kanssa asiat kesken. Aika nopeasti unohtuu koneen kohtuulliset käyttöominaisuusdet.
Niin, ei tästä selvinnyt että ehtikö se hajonnut kiristin hajottaa jotain muutakin sillä ei kai ton pelkän kiristimen uusinta maksa 1500e ?
No mitähän hyötyä sitten on laittaa enää samaa long-life öljyäkään kun se kerran ei pelaa,Vaihtaa suotimenjoka kerta, ja samalla rahalla saa 2 tavallista purkkia öljyä kuin yhen esp:n suurin piirtein.Eikös se ole sama jos vaihtaa 15000km välein jotain normi rally formulaa esim 5w40? Käytetäänhän sitä myös vanhemmissa ei long vehkeissä? Ja mä oon ymmärtäny että öljyyn sitoutuu sitä ylim.paskaa ym just liikaa kun ei aikanaan vaihdella pois ja tästä johtuen lika joutuu myös kiertoon esim sinne ketjunkiristimelle,se taitaa olla herkin paikka tukkeutumaan?
Niin edelleen, vika ei ole öljyssä vaan vaihtovälin pituudessa. Toki autossa voi käyttää myös muuta öljyä kiinteällä vaihtovälillä, itse kyllä käytän silti longlife öljyä, johtuen siitä että se on niin sanottua matalakitkaista öljyä. Ja sen kyllä huomaan kulutuksessa ja moottorin kylmäkäynnistyksessä (omakohtainen kokemus ja mittaus)
Golf 1.4TSI 103kW -08
kevät talvella alkoi syttymään moottorin merkkivalo kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kilsoja 55tkm => auto pajalle ja diagnoosi on että jako hypännyt.
Eli jakopää remppa piti tehdä, kustannukset meni takuuseen/GW.
Vähän mietityttää että tuleeko pidettyä Kolopalloa vielä toiset 55tkm...
kevät talvella alkoi syttymään moottorin merkkivalo kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kilsoja 55tkm => auto pajalle ja diagnoosi on että jako hypännyt.
Eli jakopää remppa piti tehdä, kustannukset meni takuuseen/GW.
Vähän mietityttää että tuleeko pidettyä Kolopalloa vielä toiset 55tkm...
Re: 1,4 tsi 90kw jakopää
Minulla on -09 TSI 1.4 90kv Vaihdan long life-öljyt 2 kertaa vuodessa riippumatta kilometreistä.
Mittarissa on 110tkm. ilman ongelmia..
Long life-öljy suunniteltiin uusiin moottoreihin pitkiin vaihtoväleihin, mutta sanoohan sen järkikin, että metalli metallia vasten, irtoaa öljyn sekaan metallihiukkasia, oli kyseessä uusi tai vanha kone..!
Tuo Long life suunniteltiin uusiin moottoreihin, mutta järkevillä vaihtoväleillä se sopinee vanhempiinkin moottoreihin, pienemmällä kitkakertoimella..!
Uusissa moottoreissa voi toki olla "kestävämpiä pinnoitteita" mutta metalli metallia vasten hioo AINA metallia öljyn sekaan, eli vaihtoon mielummin liian usein kun liian harvaan!!
Mittarissa on 110tkm. ilman ongelmia..
Long life-öljy suunniteltiin uusiin moottoreihin pitkiin vaihtoväleihin, mutta sanoohan sen järkikin, että metalli metallia vasten, irtoaa öljyn sekaan metallihiukkasia, oli kyseessä uusi tai vanha kone..!
Tuo Long life suunniteltiin uusiin moottoreihin, mutta järkevillä vaihtoväleillä se sopinee vanhempiinkin moottoreihin, pienemmällä kitkakertoimella..!
Uusissa moottoreissa voi toki olla "kestävämpiä pinnoitteita" mutta metalli metallia vasten hioo AINA metallia öljyn sekaan, eli vaihtoon mielummin liian usein kun liian harvaan!!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa