1.9 tdi golf AHF ahtopaineet
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 tdi golf AHF ahtopaineet
Paljonko näissä on yleensä vakiona nuo ahtopaineet.. en viitsinyt alkaa asentamaan ahtopainemittaria sen takia että näkisin paineet.. VAG-COM näyttää map anturilta piikkinäkin 2200mbar mutta tämä ei varmaankaan ole se todellinen arvo koska olisi mennyt jo vikatilaan noilla paineilla.. kun on vakio map anturi paikoillaan.. joten pystyykö tuosta map anturin arvosta laskemaan todellisen ahtopaineen.. ? koska käsittääkseni map näyttää n. 900mbar jo tyhjäkäynnillä.. :/. paljonko onko vakioarvot ja paljonko tuosta pystyy ottamaaan irti ilman map anturin vaihtoa pelkästään säätämällä alipainekelloa?.. ja mitä kone kestää hyvin ja pitkään.. ?
MAP näyttää absoluuttista painetta, eli siitä arvosta vähennetään ulkoilman paine n.1bar...
Sitä alipainekelloa ruuvaamalla luultavasti vain sotkee VNT-siipien toiminnan... Se on ECU joka ahtopaineen säätelee...
Olikohan se niin, että jos vaihtaa 3bar MAPin niin sillä saa ahdot nousemaan....
Suosittelen ensimmäiseksi "viritys"toimenpiteeksi ahtopainemittarin hankintaa....
Se kannattaa muistaa, että tehoa ei tuoteta ahtopaineella, vaan sylinterissä poltetulla polttoaineella. Eli ahtopaineen nosto ei juuri voimaa tuo, ellei polttoaineensyöttöä samalla saada lisättyä....
Sitä alipainekelloa ruuvaamalla luultavasti vain sotkee VNT-siipien toiminnan... Se on ECU joka ahtopaineen säätelee...
Olikohan se niin, että jos vaihtaa 3bar MAPin niin sillä saa ahdot nousemaan....
Suosittelen ensimmäiseksi "viritys"toimenpiteeksi ahtopainemittarin hankintaa....
Se kannattaa muistaa, että tehoa ei tuoteta ahtopaineella, vaan sylinterissä poltetulla polttoaineella. Eli ahtopaineen nosto ei juuri voimaa tuo, ellei polttoaineensyöttöä samalla saada lisättyä....
joo en ole virittämässä autoa vaan laittamassa sitä takaisin säätöihin.. autossa oli vnt siivet jumissa ja kello sökönä ollut alusta alkaen plus muutamia alipaine vuotoja ja nyt kun olet kaikki saanut kuntoon niin pitäisi alipaine kello saada vielä oikeisiin säätöihin joten siihen tarvitsen näitä tietoja.. ja ahtopainemittaria en ole asentamassa koska pitäisi porata paikka sille ja kuitenkaan en sitä tarvitse kuin hetkellisesti.. joten vähentelen ton 1 bar noista vag-comin arvoista ja laskeskelen siitä.. kiitoksia tiedoista..
Eiköhän vakio ahdot ole tuossakin koneessa siellä 0,9barin paikkeilla jatkuvana...piikkiä ehkä reilu 1 bar..
Ymärtääkseni tuon VNTn kellon säätö tehdään siipien perusasennon mukaan...tai jotain sinnepäin...
Jostain turbohuollosta (esim Finturbo) vois saada soittamalla neuvoa siihen...
Korjatkaa jos jollain on tarkempaa tietoa...
Ymärtääkseni tuon VNTn kellon säätö tehdään siipien perusasennon mukaan...tai jotain sinnepäin...
Jostain turbohuollosta (esim Finturbo) vois saada soittamalla neuvoa siihen...
Korjatkaa jos jollain on tarkempaa tietoa...
vakio mappihan joustaa 1.5 baarin asti ennen vikatilaa.. eli ajattelin että jos piikkiarvoksi saisin 1.4 niin olisi varmaan ihan hyvä.. liikkuminen on nyt noin 2x parempaa ku sillon ku ostin auton.. ihan yllätti miten hyvin lähtee vetämään n.2500rpm jälkeen.. olen miettinyt tuohon vielä lisäksi sitä evry modia.. mutta noh.. hieman pelottaa että rikkoo jotain, vaikkakin eihän ne boksitkaan mitään järettömän kalliita ole..
ejuu.. no toi 0.2 barin ylitys ei varmaankaan ainakaan haittaa tuo ollenkaan.. ;) ja eikös tuo ecu osaa säätää noita syöttöjä tarvittaessa isommalle jos ilmaa on enemmän kuin löpöä.. vai? onko pumpun ajotuksella mitää vaikutusta mihinkään.. kun tarkistin ajotuksen niin oli juuri raja-arvoilla aikasessa.. että tartteeko rueta säätää noin keskialueelle vai kelpaako tuo ajotus noin..?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa