Kiitos jo etukäteen, neuvoja pikaisesti!
Itellä on -92 mallin(c4) 2,8lQ satku autom. ilmastoinnilla...
Kaikki toimi koko talven, tuntuu nyt leviävän auton ilmastointi kesän alussa käsiin.
Ensin lakkasi kompura kytkeytymästä päälle(on menossa ilmastoinnin täyttöhuoltoon ensi viikon alusta)...
Nyt sitten tänä aamuna ajoin töihin kunnes matkan loppupäässä alkoi ikkunat huurtua ajon aikana(kuiva sää) vaikka laittoi puhalluksen täysille ja suuntasi suoraan vain laseille. Olin ihmeissäni mitä tapahtuu kun en ollut koskenut mihinkään säätöihin matkanaikana.
Luin foorumia tässä ja yleiset vaustaukset vastaavaan vikaan oli:
1-"lämppärin kenno vuotaa". Itsellä kadottaa hieman jäähäriä ja ei ole kansivikaa joten tämä teoria vaan saa tuulta alleen mielessä. :S
2-Toinen yleinen vaihtoehto oli "ilmastoinnin höyrystimen kondenssivesikaukalon tyhjennysputket tukossa". Missä sijaitsevat?
3-Kolmas oli "tuulilasin/pyyhkijöiden alla ja koneen välissä oleva kaukalo missä ilmastointi härpäkkeitä on uisi vedessä, veden poisto venttiilien tukkeuduttua aiheuttaen kosteutta tuulilasiin." Katsoin ja en nähnyt vettä siellä, joten en usko tähän oman autoni kohdalla.
4-Neljäntenä joku mainitsi "sisäilman kiertoventtiilinluukun jumittuneen mahdollisesti." Mietin voisiko se olla tämä vaikka kun ottaa sisäilmankierron pois tai laittaa päälle kuuluu ääni ja ilman virtaus muuttuu, mutta kun aina kun on laittanut ilmastoinnin päälle on mennyt sisäilmankierrätys päälle autom. samalla joten ajattelin olisiko luukku nyt vain jumittunut.
Autosta ei näe melkein ulos ajonaikana, kaikki ikkunat huurtuu tosi paljon ja vaikka puhallus huutaisi täysillä tai kokonaan pois päältä ja ikkunat ja kattoluukku auki niin ei auta huurtumiseen. Sää ei vaikuta vetää huuruun. Mistä kannattaa alkaa etsimään vikaa ekana?
ps. vikakoodit ilmastoinnin näytöltä ovat(nämä koodit ovat olleet jo ennen vikaa)
0.51
0.87
11.5
13.5
13.6
15.3
Audi 100 -92 ikkunat huurtuu
Valvoja: ffp jäsenet
Audi 100 -92 ikkunat huurtuu
Viimeksi muokannut LOWE LOW, 30.4.2011 9:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viesti:
No voihan v***u. :D
En ole vaihtanut tota kennoa ennen, mutta voin vain kuvitella työn sen perusteella mitä olen kuullut...
Mattojen kosteudesta en tiedä pitää katsoa kumimattojen alle kun meen autolle. Meinaatko, että vuotaa lattiamaton alle jäähärit?
Yritettiin eilen haistella ilmaa mikä tulee suuttimista jne, mut en saanut mitään vahvaa hajua nenään siitä ja ei musta haise "imelältä".
Oon ihmetellyt jo ennen talvea kuinka hiljaa tulee ilma suuttimista tuulilasille ja sivuikkunoille vaikka puhallus on täysillä. Silti koko talven on toiminut, eli ei ole ikkunat kertaakaan vetäneet huuruun jne... Muistelin vaan kun mulla oli toinen samanlainen auto missä oli manuaalinen ilmastointi ja säädöt, että siitäkin tuli kovimmalla puhalliuksella kädellä kokeiltuna tosi vaimeasti ilmaa, mutta aina oli lasit kirkkaat.
Sit vielä on jännä kun vaihtaa ilman tulevan keskisuuttimista niin tulee niin perkeleen kovaa.
Tulipahan vapuksi ohjelmaa :s marmori on kiinni ni lähempä sit mätänettiin hakemaan palikkaa...
En ole vaihtanut tota kennoa ennen, mutta voin vain kuvitella työn sen perusteella mitä olen kuullut...
Mattojen kosteudesta en tiedä pitää katsoa kumimattojen alle kun meen autolle. Meinaatko, että vuotaa lattiamaton alle jäähärit?
Yritettiin eilen haistella ilmaa mikä tulee suuttimista jne, mut en saanut mitään vahvaa hajua nenään siitä ja ei musta haise "imelältä".
Oon ihmetellyt jo ennen talvea kuinka hiljaa tulee ilma suuttimista tuulilasille ja sivuikkunoille vaikka puhallus on täysillä. Silti koko talven on toiminut, eli ei ole ikkunat kertaakaan vetäneet huuruun jne... Muistelin vaan kun mulla oli toinen samanlainen auto missä oli manuaalinen ilmastointi ja säädöt, että siitäkin tuli kovimmalla puhalliuksella kädellä kokeiltuna tosi vaimeasti ilmaa, mutta aina oli lasit kirkkaat.
Sit vielä on jännä kun vaihtaa ilman tulevan keskisuuttimista niin tulee niin perkeleen kovaa.
Tulipahan vapuksi ohjelmaa :s marmori on kiinni ni lähempä sit mätänettiin hakemaan palikkaa...
Huomasin lattiamaton olevan märkä sisältä ja päättelin kennon olevan nyt siis rikki.
Kävin äsken hakemassa motonetistä kennon kun marmori ei ollut auki ja nyt pitäis alkaa vaihtelemaan... :D
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=65262
loisto ohje!
Kävin äsken hakemassa motonetistä kennon kun marmori ei ollut auki ja nyt pitäis alkaa vaihtelemaan... :D
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=65262
loisto ohje!
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Vika oli ns. varmennettu ja ei katoa enään nesteet/kostu lattia.
Lattiabitumit kunnossa ja kuivattu sekä äänieristyksessä ei muutosta.... :)
Kiitos neuvoista!
Lattiabitumit kunnossa ja kuivattu sekä äänieristyksessä ei muutosta.... :)
Kiitos neuvoista!
En viitsinyt tossa parkkipaikalla alkamaan sitä vaihtaa kun ei ole auto/harrastetallia. Ehkä en ole nyt sitten "Tosi VAG -harrastaja"... kiinnostaa ku kilo kamelin kakkaa.-Jarkko- kirjoitti:Tosi VAG -harrastaja vaihtaa ite.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”