Ulkolämpötila anturi G17 näyttää omiaan

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

juhokuusij
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.5.2008 21:03

Ulkolämpötila anturi G17 näyttää omiaan

ViestiKirjoittaja juhokuusij » 29.4.2011 20:44

Passat 2006 ja ulkolämpötila-anturi G17 näyttää omiaan kojetaulussa. Jos ulkona on 0 C niin näyttää 13 C, usein näyttää noin 5-10 astetta pieleen. Otin anturin käteen ja avasin liittimen josta tuli kellertävää nestettä (vettä). Liittimen pinnit olivat hapettuneet. Vaihdoin lopulta molemmat johdot konetilassa sijaitsevalle liittimelle nro 10, jossa pinnit olivat myös hapettuneet sisältä. Kun kuorin anturilta lähtevää johtoa, niin sieltä tuli aina vaan kuparin pintaan kertynyttä "ruostetta". Jouduin jättämään konehuoneessa olevaan liitimeen nro 10 5 cm vanhaa johtoa , joten hapettumaa jäi edelleen siihen liittimeen, ja mahdollisesti siitä eteenpäin. Ajelin autolla vaihdon jälkeen, mutta mitään oikeita lukemia lämpötilasta näyttöön ei tullut (2 päivän työ ja pettymys). Nyt ulkona 5 C ja näytössä 9,5 C, joten lämpötila-anturi "läheni" oikeaa arvoa. Missä vika? Aiheuttaako tuo CAN väylä jotakin ja pitäiskö VAG-Comilla aktivoida uusi sensori? Onko vaan hapettumat liittimissä ja johtoihin kapillaarina noussut kosteus anturin väärän lukeman syy? Apu olisi tarpeen! KIITOS!

Tuollaisen vikakoodin löysin vanhemmista vcds raporteista (en tiedä liittyykö tähän vikaan):
005697 - Please check DTC Memory of A/C Controller

Eli tarvii tutkia tarkemmin tuota A/C controlleria VCDS:llä.

-> lisättäköön että VCDS ei anna vikakoodeja ilmastoinnille

juhokuusij
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.5.2008 21:03

ViestiKirjoittaja juhokuusij » 2.5.2011 23:26

Elikkä vikana oli hapettuneet liittimet ja hapettuneet johdot. Ne kun vaihtoi uusiin niin rupes pelittämään.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.5.2011 23:28

No mistäs päin ne sitten löytyi? :) Sieltä pidemmältä mitä johtosarjan kuvat näytti?

juhokuusij
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.5.2008 21:03

ViestiKirjoittaja juhokuusij » 3.5.2011 12:39

Anturin liitin hapettunut, seuraava 14 pinnisen liittimen kontaktit hapettuneet (kontaktilta johto lähes poikki). Anturiliittimen ja 14-napaisen liittimen välinen johto hapettunut. Kaikki uusittu ja nyt pelittää!


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa