Ajotietokone vetää tietyssä kohtaa kierroksia vikasietotilaan.. Vuosi sitte vaihdoin MAF anturin ja tänään vasta keksin vaihtaa magneettiventtiilin joka ohjaa turboa.. Yhden alipaineletkunki vaihdoin kun näytti rispaantuneelta..
Veto palasi ja muuten toimii loistavasti(auto on kuin uusi) mutta vetää edelleen vikasietotilaan.
Kysymys kuuluukin: pitääkö osan vaihdon jälkeen vielä nollata vikamuisti, ennenkö vika lähtee kokonaan?
Eli onko mahdollista että ajotietokone reagoi vielä vanhaan vikaan vaikka sitä ei todellisuudessa olekaan enää, tai ainaki toivon niin...
Alkaa nimittäin ottaa pannuun koko kottero pikkuhiljaa...
Octavia 1,9 TDI ongelmaa yllättäen...
Valvoja: ffp jäsenet
Jos auto on VNT-ahtimella niin saattaa johdinsiivet jumitella... hakua käyttämällä löytyy neuvoja moneen lähtöön..
Mutta tosiaan ensin ne vikakoodit, muuten on aikalailla arvailua :)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
Mutta tosiaan ensin ne vikakoodit, muuten on aikalailla arvailua :)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
Antaa vikakoodien mukaan liikaa ahtoja. Tietokone esim. pyytää 1 bar niin kone antaa 1,5bar..
Eli siinä siis syy.
Sain neuvoksi nyt kokeilla ajaa korkeilla kierroksilla että josko se lähtis sieltä avautuun ne turbon siivet.. Toinen vaihtoehto kuulemma vai olla MAF(taas) rikki taikka muuten viallinen.
Eli siinä siis syy.
Sain neuvoksi nyt kokeilla ajaa korkeilla kierroksilla että josko se lähtis sieltä avautuun ne turbon siivet.. Toinen vaihtoehto kuulemma vai olla MAF(taas) rikki taikka muuten viallinen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa