ALH sammui ajosta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pappa- igor
-
Viestit: 88
Liittynyt: 17.3.2007 16:22

ALH sammui ajosta

ViestiKirjoittaja pappa- igor » 26.4.2011 12:26

VW ploo -01 alh moottorilla tosiaan sammui ajosta ja nyt ei helv*tilläkään käymään. Mikä neuvoksi? Jakoremmin katsoin jo että on paikallaan ja ehjä, moottori pyörii startilla aivan normaalisti mutta ei edes lupaa.. Mietin ensiks että oliskohan moottorin ohjausrele mennyt, meni laakkosen tiskiltä semmoista kysymään, ei kuulemma varaosa ohjelmasta semmosta löydy ?!?

Joka tapauksessa vag-comilla ei pääse vikakoodeja lukemaan kun ohjainlaite ei vastaa, ainoat moottoria koskevat vanhat koodit sain pihalle, jäähdytysneste anturi vika ja moottorin ohjainlaite ei kommunikoi?!

eli minkä kautta boxille menee virta, onko relettä? sulake? vastaavia vikoja?

-kiitos-

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 26.4.2011 12:43

ETKAN mukaan kuuluisa 109 rele pitäisi löytyä Ploosta. osanumero 1J0 906 381 A
Tarkistappas sen kunto...

pappa- igor
-
Viestit: 88
Liittynyt: 17.3.2007 16:22

ViestiKirjoittaja pappa- igor » 26.4.2011 12:53

missäpäin 109 sijaitsee? En löytäny muita kun 19 ja 174 releet jotka olivat sulakerasian yläpuolella kojelaudassa. Paska Autodatakaan ei anna mitään tietoa moottorin ohjauksen rele/sulake levyjen sijainnista..

pappa- igor
-
Viestit: 88
Liittynyt: 17.3.2007 16:22

ViestiKirjoittaja pappa- igor » 26.4.2011 14:21

109 löydetty ja muutkin releet.. olivat vähän vain piilossa kojelaudan sisällä. uutta 109 kokeilin mutta ei lähde käyntiin.. katsoin boxin liittimetkin läpi, ja hyviltä näyttivät.

mitäs seuraavaks kokeillaan.?!?

Mitähän mahtaa tarkoittaa kun hehkun merkkivalo ei syty ollenkaan, rele naksahtaa mutta valoa ei tule. Mahtaisko johtua ohjainlaitteesta että ei anna virtaa läpi?

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 26.4.2011 14:39

Rele 109 jälkeen on 10 tai 15 Amp sulake, joka syöttää mm. syöttöpumppua, egrrää, n75:sta, MAF...sulake todennäköisesti erillään muista perus-sulakkeista.

pappa- igor
-
Viestit: 88
Liittynyt: 17.3.2007 16:22

ViestiKirjoittaja pappa- igor » 26.4.2011 15:45

missähän tämä sulake sijaitsee? konehuoneesta löysin yhden peltisen 30a sulakkeen erillisestä rasiasta..

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 26.4.2011 17:41

Empä tiijä poloisesta, mutta muistaakseni passatissa ja portterissa oli siellä sulakepoksin yläpuolella(syvällä piilossa)

Kyllähän se moottorinohjauksen jännitekatkolta kuulostaa. Jos rele 109 ei kytke, niin eipä saa VCDS:llä "engineen" yhteyttä, kuten jo totesitkin. ?? tiijä nuista sitten...

pappa- igor
-
Viestit: 88
Liittynyt: 17.3.2007 16:22

ViestiKirjoittaja pappa- igor » 27.4.2011 8:25

oliko se sulake jossain oikeen taulussa kiinni vai pelkästään johtojen varassa? pittää tossa kohta lähteä sitä pöyhiin....

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 27.4.2011 14:22

Virtalukon koskettimien toimivuus kannattaa myös tarkistaa

pappa- igor
-
Viestit: 88
Liittynyt: 17.3.2007 16:22

ViestiKirjoittaja pappa- igor » 4.5.2011 14:50

ei ole vieläkään selvinnyt mikä poloista vaivaa :( oliskohan kellään tietoa mistä ko. auton sähkökaavion sais. olis helpompi lähteä arpomaan vikaa?? Onko näistä menny moottorinohjainlaitteita?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 4.5.2011 14:58

Kerros mitä kaikkee oot tarkistanut? Päävirtasulake? Päävirtarele? Virtalukon pohja? Noista luulisi löytyvän.

Ainakin autodata ohjelmassa taitaa olla sähkökaaviot.

pappa- igor
-
Viestit: 88
Liittynyt: 17.3.2007 16:22

ViestiKirjoittaja pappa- igor » 4.5.2011 15:10

jep, noi on käyty läpi + kaikki muutkin moottorinohjaus sulakkeet uusittu, mutta vaan ohjainlaitteeseen ei pääse käsiksi... nii ja se konehuoneessa, tarkemmin tulipellissä kiinni oleva sulake on rassattu ja liittimet tsekattu. Eli kaikki muut virtavalot, ö-paine, lataus, airpäk yms. syttyy kun kääntää virrat päälle, paitsi hehku ja moottorihäiriö ..kun starttaa moottori pyörii aivan normaalisti mutta ei edes lupaa.

Firmalla on kyl autodata muttaa nuukuus on iskenyt tilausvaiheessa joten sähkökaaviot puuttuvat. ;(

pappa- igor
-
Viestit: 88
Liittynyt: 17.3.2007 16:22

ViestiKirjoittaja pappa- igor » 6.5.2011 19:04

Autocom antaa tämmöstä koodia mittariston kohdalla.

Koodi 1314

-Moottorin ohjainyksikkö
-Ei yhteyttä
-Jatkuva

Mikä helvetti tässä voi olla!!??

Nyt gurut vinkkejä!!

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.5.2011 21:19

Tossa omaa poloa purin niin huomasin että akun päällähän on sulakkeita. Mutta ne sie oot varmaan tarkistanut... Kokeile irroittaa ecu ja johdota joku vag-com tai vikakoodinlukija suoraan ecun pinneihin.

pappa- igor
-
Viestit: 88
Liittynyt: 17.3.2007 16:22

ViestiKirjoittaja pappa- igor » 6.5.2011 22:35

jep, akun päällä on sulakkeita ja ne on ehjiä! Ecu ois nyt irti, kuinkas mä vag-comin saan siihen johdotettua?

ei kellään sattuis oleen ehjää ecua myydä??

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 7.5.2011 7:40

Ecun pinnikaavion ja vag-com kaapelin pinnijärjestyksen avulla johdottaa välille plussan, miinuksen, herätteen ja k-johdon. Tullu joku kerta tehtyä tolleen. Toki akulla joudut syöttää sitä plussaa ja miinusta.

pappa- igor
-
Viestit: 88
Liittynyt: 17.3.2007 16:22

ViestiKirjoittaja pappa- igor » 7.5.2011 12:30

Ecun pinnikaavion ja vag-com kaapelin pinnijärjestyksen avulla
ÄYH .. Mistäs tämmöiset löytyy??

pappa- igor
-
Viestit: 88
Liittynyt: 17.3.2007 16:22

ViestiKirjoittaja pappa- igor » 23.5.2011 10:01

ecu avattu ja putsattu, saatu yhteys.. Mutta sitten ku löin sen autoon kiinni, alkoi moottorin ohjausrele räpyttää kun virta on päällä.. ja vieläkään ei saa yhteyttä..

Kohta alkaa loppua kyvyt :(

APUVAAA!!

pappa- igor
-
Viestit: 88
Liittynyt: 17.3.2007 16:22

ViestiKirjoittaja pappa- igor » 23.5.2011 14:40

Olisko kellään tiedossa tampereella, volkkareihin erikoistunutta hyvää autosähkäriä.. muuta kun lms ja laakkonen? siis pienempää ja halvempaa puljua...

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 23.5.2011 14:59

Mittaapa saako ecu maita, onko esim. ecun kotelosta yhteys auton runkoon?

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 23.5.2011 19:42

otappa esim. absin,aribagin,keskuselektroniika yms diagnostiikkaan vaikuttavien boksien liittimiä irti ja kokeile pääseekö moottorinohjainlaitteeseen käsiksi. sen voi joku muukin ohjainlaite jumittaa sen k.linjan....

pappa- igor
-
Viestit: 88
Liittynyt: 17.3.2007 16:22

ViestiKirjoittaja pappa- igor » 23.6.2011 19:10

tampereen autosähköstä tuli tieto että moottorin ohjainlaite on rikki. Kaip se pitää poloinen laittaa myyntiin tai varaosiks.. Paitsi jos joltain ny löytyis semmonnen purkki..

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 23.6.2011 21:32

Joko ECU rikki tai ecun maadoitus puutteellinen, hetki sitten tuli tuollainen juuri samanlainen vika korjattua ja vika oli nimenomaan maadoituksen puutteessa. Saman oireen tekee myös jos eeprom-muistipiirit (se missä auton softa on) ovat huonosti paikallaan ja joku nasta ei ota kontaktia. Noi ecut myös ovat myös joskus imaisseet vettä sisäänsä ja alkavat häröilemään tai menevät rikki tämän takia.

Mikäli tuo maadoitus uupuu niin tietämätön autokorjaamo voi tehdä diagnoosin että boksi on rikki vaikka todellisuudessa siinä ei olekaan vikaa. Onko se maadoitus siis tarkistettu?

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

ViestiKirjoittaja VwVento » 24.6.2011 14:57

Kaverilla juuru sama ongelma.

Polo ei käynnistyny enää edellisen reissun jälkeen ja ecua epäilevät.

Missä tuon ecun maadoitus on, mistä pinnistä maadoittaa?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 26.6.2011 17:02

Kuten aikaisemmin jo kirjotinkin, kokeileonko ecun boksista yhteys auton runkoon. Jossei, niin tee sellainen. En kuitenkaan suosittele korjaukseksi, vaan ecun maadoituspiste olisi syytä korjata (esim. autodata kertoo pinnitiedot eri autoille)

tdibora
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.3.2007 18:22

ViestiKirjoittaja tdibora » 11.7.2011 11:49

Saattaa olla polttoainesäiliön takaiskuventtiili jumissa, ei saa polttoainetta?
Laitappa pätkä letkua (kirkas) pumpun imupuolelle, esim suodattimeen ja letkun toinen pää kanisteriin missä on dieseliä.
Ja eikun startaten, polttoainetta virtaa> auto käynnistyy> vika pa linjassa/säiliössä. Pa ei virtaa> sähkövika.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa