Caddy 1.6 bensa, ei käynnisty, ei kipinää?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

NisseR
-
Viestit: 47
Liittynyt: 24.4.2010 7:34

Caddy 1.6 bensa, ei käynnisty, ei kipinää?

ViestiKirjoittaja NisseR » 23.4.2011 10:14

Terve! Nyt jos joku vois pikaisesti auttaa vianetsinnässä. Ajelin toissailtana kotipihalle auton, joka ei sitten enää aamulla lähtenytkään käyntiin. Tsekattiin kaikki sytkäsysteemin osat, puola saa virtaa, mutta ei anna silti kipinää - puola vaihtoon. No, eipä auttanut uusi puola, edelleen kipinä hukassa. Eli puolanjohto ei anna kipinää, vaikka puola saa virran ja manuaalisesti puolan miinusjohdon katkaisee maasta... Mikä avuksi, ei enää ymmärrys riitä? Sorry pikainen ja epäselvä selostus, mutta pitäs päästä kohta liikkeelle...

Kiitoksia etukäteen!

NisseR
-
Viestit: 47
Liittynyt: 24.4.2010 7:34

ViestiKirjoittaja NisseR » 24.4.2011 20:33

Noniin nyt onnistuu kipinän saaminen ja käymäänkin hetkeksi saatiin, joskin huonosti, kun sytkä vähän hakusessa. Mutta tuli sitten sytkää hakiessa irroitettua tyhmyyksissään virranjakaja uudestaan ja enää ei muutaku pauku ja tuhahtele... Onko mahdollista, että virranjakaja ois mennyt jotenkin väärään asentoon koneeseen, vaikka siellä se virranjakajan akselin loveen menevä vastakappale koneessa onkin? Kun se kohouma sielä kuitenkin tuntuis liikkuvan -> hammastus ei välttämättä menekään kohdilleen? Kuinkas tuota nyt pitäis lähteä ratkomaan, ehdotuksia?

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 25.4.2011 0:50

1 sylinterin tulppa irti ja sormi tulpanreikään.
Pyöritä moottoria (käsin) kunnes sylinteriin rupeaa tulemaan painetta.
Sormi vaihdetaan kynään tms. ja pyöritetään yhä myötäpäivään moottoria kunnes mäntä on ylimmässä kohdassa.
Nyt pyörijän pitäisi osoittaa 1 sylinterin tulpanjohdon kohdalle virranjakajankannessa.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 25.4.2011 14:14

^ niin tai sitten 4-sylinterin kohdalle... niiden männät kun liikkuu tasatahtia, sytytys tulee vuorokierroksilla jompaan kumpaan... Nokkien asennosta näkee milloin on 1-sylinterin vuoro...
Ja tokihan voi saman asian tehdä siten että laittaa jakopään ajoitusmerkit kohdilleen, niin silloin on 1-sylinterin vuoro, sitten ajoituslampulla loput säädöt..

Ilmeisesti se sulla on kuitenkin aika lähellä, niin kokeilemallakin pitäisi löytyä kohta jossa lähtee toimimaan...

edit... tarkemmin kun edelisen luin ja AJATTELIN... niin tosiaan onnistuuhan se juurikin noin... Kun tuntuu painetta niin se 1-sylinteri on puristustahdilla..pakotahdilla ei sitä painetta tunnu..
Sori ku sekoilin :)

NisseR
-
Viestit: 47
Liittynyt: 24.4.2010 7:34

ViestiKirjoittaja NisseR » 25.4.2011 17:33

Kiitoksia molemmille erittäin paljon! LH:n ohjeen perusteella tein ja huomasin sitten, että 180 astettahan se sytkä siellä oli pielessä, vaikken sitä millään olis muuten uskonut. Sitten vaan säätö uusiks ja heti pärähti käyntiin ja toimii oikke hyvin!

Kiitoksia vielä!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa